Pagina 1 van 2
vraagsken :-) CDI -> positief of negatief ?
Geplaatst: di 25 mei, 2004 11:51
door El Timbo
Ik ga me een toerenteller kopen.
Ik heb een honda 400ex met CDI
Moet ik dan een positieve ingangspuls hebben of negatief op de toerenteller ?
Heb al "bijna" gans internet afgezocht maar niet veel gevonden.
En voor die dat er reeds 1 hebben, sluiten jullie dat aan via de CDI of rechtstreeks op de bougie ?
Thnx !
Geplaatst: di 25 mei, 2004 12:22
door Rocky
Voor zover als ik het weet, zijn Moto's en quads met positieve puls.
Auto's werken meestal met negatieve puls.
Je kan bij sommige toerentellers ook een spoel maken rond de bougiekabel...

Geplaatst: di 25 mei, 2004 14:41
door john trekels
het is een negatief ingangsimpuls!
bij alle motoren met cdi-> negatief
bij allemotoren met transistor of elektronische ontsteking-> positief
Geplaatst: di 25 mei, 2004 15:00
door El Timbo
wat is het nu
Hen een CDI, maar toch ook een elektronische ontsteking, of niet ?

Geplaatst: di 25 mei, 2004 15:03
door Fré
-> multimeter
of euh, weet iemand de grootte-orde van de piekspanning van die ontsteking?
anders *pets*
EDIT: een paar tientallen kV

Geplaatst: wo 02 jun, 2004 17:55
door El Timbo
voila heb een toerenteller gekocht
maar nu.... de draadjes
2 heb ik al gevonden voor de verlichting. Maar nu heb ik er nog 3
Iemand een idee ?
- rood
- groen
- bruin
Gewoon in de CDI stompen ni zekers

Geplaatst: wo 02 jun, 2004 19:09
door El Timbo
Voor de elentriekers onder ons ->
deze kabeltjes heb ik ->
op de toerenteller
- rood
- groen
- bruin
+ zwart & rood voor de verlichting
op men CDI (Shindengen CI718 T9.6 081)
- blauw
- groen
- zwart

Geplaatst: wo 02 jun, 2004 19:13
door Rocky
1) Was er bij die toerenteller geen aansluitschema ??
2) Heb je geen electrisch schema van de Honda??
Als je beiden hebt, kan je direct zeggen wie waar moet..
Geplaatst: wo 02 jun, 2004 19:14
door TiM.
volgens mij moet je groen met groen verbinden en rood met blauw en de rest met elkaar
sorry asl het helemaal niet jjuist is dus waxcht best ngo even tot iemnad die er echt verstand van heeft het juist gezegt heeft want da van mij kan miss helmaal fout zijn
Geplaatst: wo 02 jun, 2004 19:19
door Rocky
timmeke schreef:volgens mij moet je groen met groen verbinden en rood met blauw en de rest met elkaar
sorry asl het helemaal niet jjuist is dus waxcht best ngo even tot iemnad die er echt verstand van heeft het juist gezegt heeft want da van mij kan miss helmaal fout zijn

Ik zou zeker niet zomaar gokken, en ook niet voortgaan op de kleuren, want die zijn niet standaard.
Zoek eerst de aansluitschema's en dezelfde signalen.
Waarschijnlijk heb je ergens massa, +12v en IG (ontsteking) nodig.
Geplaatst: wo 02 jun, 2004 19:31
door El Timbo
er zat een fout schema bij, voor een mechanische speedometer en het is een electrische tachometer
schema van honda heb ik nog niet gevonden
Geplaatst: wo 02 jun, 2004 19:34
door El Timbo
en op de kabels van de CDI zitten op de blauwe en zwarte nog een geel kleurke
en op de groene een wit kleurke.
Uit de CDI komen dan nog 2 kabels uit
damn

Geplaatst: wo 02 jun, 2004 19:40
door Rocky
El Timbo schreef:er zat een fout schema bij, voor een mechanische speedometer en het is een electrische tachometer
schema van honda heb ik nog niet gevonden
Kan je niet vragen als ze een juist aansluitschema mailen of faxen??
Geplaatst: wo 02 jun, 2004 19:43
door El Timbo
kan het vragen, maar ze gaan dat waarschijnlijk niet hebben voor een honda 400ex, enkel voor moto's peins ik...
Zal eens online kijken ook, ondertussen zijn alle suggesties welkom

Geplaatst: wo 02 jun, 2004 19:47
door Rocky
De mijne is vrij makkelijk. Gewoon een draadje (spoelletje) rond de bougiekabel en klaar is kees