Pagina 1 van 1

quad voor op straat

Geplaatst: ma 25 aug, 2008 17:38
door quadfreak90
is het verstandig om met een yzf 450 op straat te rijden. niet altijd maar grotendeels van de tijd

Geplaatst: ma 25 aug, 2008 17:39
door nickon
dat gaat zeker,
alhoewel ie voor de cross gemaakt is zal hij het op de straat ook uitstekend doen neem ik aan :D
of het verstandig is, waarom niet er zijn nog wel quadrijders hier op het forum die met een yfz op straat rijden denk ik hoor :)

Geplaatst: ma 25 aug, 2008 18:06
door quadfreak90
het gaat maar ik heb vandaag naar een quad dealer gebeld en die zegt als je dat doet je snel breuk in de motor hebt, klopt dat allemaal of is het overdreven. natuurlijk moet je onderhoud geven maar is het met de 450 zo erg gesteld

Geplaatst: ma 25 aug, 2008 18:13
door OpticalNicolas
ik (weljah men pa) rijd met de yfz op de baan, en breken zal ie niet zo snel doen :wink: :)

reageert wel redelijk agresief op het gas voor op de baan en lange tijd op constant toerental rijden is niet zo aangenaam.

700 zou beter zijn voor jou gebruik, beste is is een testrit doen op ene, dan voel je het zelf :) en dan is een testrit op een 700, en mss op een 400 ook (moest het budget de 700 niet toelaten).

Geplaatst: ma 25 aug, 2008 18:17
door quadfreak90
ik ga er niet echt lange baan ritten mee rijden een keer naar school en wat crossen ongeveer 20km aan een stuk, het crossen kan wat meer zijn maar is een 450 niet goedkoper die zie ik staan voor 5000 euro en een 700 kost toch wat meer

Geplaatst: ma 25 aug, 2008 21:55
door Boncari
De 450 is echt gemaakt voor de cross, de 700 is een allround quad.
Voor jou is de 700 veel beter, omdat de 700 veel comfortabeler rijd op de weg dan de 450. :)

De nieuwprijs van de quads is eigenlijk gelijk, de prijs voor een 2ehands ligt aan veel dingen. Pas als al deze dingen gelijk zijn (aantal uren gedraaid, leeftijd etc.) kun je de quads goed vergelijken... Vaak is er met 450's al intensief gecrosst, waardoor deze minder waard zijn. Ook is een revisie bij zo'n motor sneller nodig, waardoor de waarde ook daalt.

Geplaatst: wo 27 aug, 2008 14:38
door Koen Berendsen
quadfreak90 schreef:ik ga er niet echt lange baan ritten mee rijden een keer naar school en wat crossen ongeveer 20km aan een stuk, het crossen kan wat meer zijn maar is een 450 niet goedkoper die zie ik staan voor 5000 euro en een 700 kost toch wat meer
Crossen op een crossbaan?

Dan kun je gewoon YFZ met kenteken nemen en dan over de weg na de crossbaan rijden! Alhowel bij cross is noppenbanden wel wat makkelijker maarja goeie off-road banden moeten ook lukken!

En anders beter even na de suzuki kijken als je toch niet echt op crossbanen rijd en toch meer voor vervoer is.

Maarja als je perse een yamaha wil kan ook makkelijk hoor! Geen probleem! Er zijn genoeg menwen die met een enduromotor op de weg rijden;) (omgebouwde crossmotor)

Geplaatst: wo 27 aug, 2008 14:40
door quadfreak90
moet zekr niet persee yamaha. een van deze weken ga ik eens naar een trx 450 gaan kijken

Geplaatst: do 04 sep, 2008 18:46
door quadfreak90
ik ben vandaag naar een trx weesten kijken is dat logisch als je traag rijdt die ie stottert en trilt. is wel al lang niet meer mee met gereden en stond kout

Geplaatst: do 04 sep, 2008 20:38
door WJB#222
mijn trx 450 deet dat althans niet
was wel uit 2005 de mijne en goed afgesteld

Geplaatst: do 04 sep, 2008 20:44
door quadfreak90
ik had ook wle nog nooit met een quad gereden en vlogens mij heeft ie toch wel een zeer grote vertanding