Goeiedag ik ben nieuw hier op het forum en naar veel lezen hier en zoeken heb ik toch een paar vragen die niemand hier heeft behandeld.
Ik heb dus ook een bashan gekocht met in mijn gedachte dat voor het geld wat je betaald geen super machine hebt.
Nu is het zo dat het allemaal al gezegt is over deze machine maar heb toch vragen.
1: de koelvin gaat bij starten meteen aan(dealer zegt dat het normaal is) is dit waar?of zit er een thermocontact ergens die ze hebben door gelust.
2: zit er een thermocontact zo ja,waar zit deze en hoe sluit ik deze dan aan?sheeld een hoop slijtage aan de koelvin zie dat deze vaak en veel kapot gaat.
3 mijn tankmeter blijft op leeg staan terwijl hij vol is,hoe krijg ik dit voor elkaar om deze weer ganbaar te maken?
4: kan ik 10w40 of 5w40 in het blok doen of moet dit zoals orgineel 15w40 zijn en mag het volsynthetich zijn?
5: als ik de tandwielen verander klopt dan mijn snelheidmeter nog?is deze via de remschijf-magneet of zit dit in het blok ingebouwd en niet aan te passen?
Deze vragen heb ik niet kunnen vinden via de zoek functie.
Als iemand mischien antwoorden weet laat het ff weten.
Alvast bedankt
Martijn.
hulp bij vragen over een bashan
-
- Quadfanaat
-
- Quad Expert
- Contacteer:
die tankmeter, kijk of de fiche's goed inzitten of of de vlotter niet blijft hangen in de tank. (en anders nieteveel kosten aandoen en gewoon af en toe is in de tank kijken, na paar tankbeurten ken je de tijd/km-ters tussen een tankbeurt al wel.
sommige zetten er een andere koeler op, van een motor kan je op een motorsloop vinden voor 2x niks.
olie mag 10w40 en vol syntetisch, maar geschikt voor natte koppeling.
volg het kabeltje van de km teller en kijk waar ie naartoe gaat, gaat ie in het blok, zit het sensortje binnenin...
sommige zetten er een andere koeler op, van een motor kan je op een motorsloop vinden voor 2x niks.
olie mag 10w40 en vol syntetisch, maar geschikt voor natte koppeling.
volg het kabeltje van de km teller en kijk waar ie naartoe gaat, gaat ie in het blok, zit het sensortje binnenin...
-
- Quadfanaat
Thx voor je antwoord en de tankmeter werkt al.zat vast in de tank.Was zo gebeurd.
De olie is ook al vervangen door 10w40 vol synthetich.
Maar als ik een andere vin erop zet dan gaat deze ook kapot denk ik.
Het probleem is gewoon dat de vin meteen aan gaat zodra ik hem start.
Dit is normaal zeggen ze.
Als de vin nu via een thermocontact gaat werkt deze pas als de temp te hoog wordt.
En kabeltje van de kmteller zit in de kabelboom en achter een dikke laag tape
Dus kabel van de digitale snelheidmeter volgen gaat niet lukken.
dus als iemand nog iets heeft
Mvg:
Martijn
De olie is ook al vervangen door 10w40 vol synthetich.
Maar als ik een andere vin erop zet dan gaat deze ook kapot denk ik.
Het probleem is gewoon dat de vin meteen aan gaat zodra ik hem start.
Dit is normaal zeggen ze.
Als de vin nu via een thermocontact gaat werkt deze pas als de temp te hoog wordt.
En kabeltje van de kmteller zit in de kabelboom en achter een dikke laag tape
Dus kabel van de digitale snelheidmeter volgen gaat niet lukken.
dus als iemand nog iets heeft
Mvg:
Martijn
-
- Quad Expert
- Contacteer:
een thermocontact zou dan op je radiator ergens moeten zitten.
snelheidsmeter: zijje ergens een sensor/kabeltje op de remschijven of dergelijke staan? of zoek is naar een kabeltje dat in je motor gaat,
er zijn er van ontsteking en dan (als de sensor in de motor gaat) trek deze dan uit en kijk of km teller nog werkt, dan weet je het.
maar om de instellingen van de teller aan te passen moet dit op het computertje zelf gebeuren
snelheidsmeter: zijje ergens een sensor/kabeltje op de remschijven of dergelijke staan? of zoek is naar een kabeltje dat in je motor gaat,
er zijn er van ontsteking en dan (als de sensor in de motor gaat) trek deze dan uit en kijk of km teller nog werkt, dan weet je het.
maar om de instellingen van de teller aan te passen moet dit op het computertje zelf gebeuren
-
- Quadfanaat
heb het allemaal op orde...
heeeeeeee mensen en optinal voornamenlijk
Heb nu alles op orde met de quad.
De snelheidmeter gaat via de remschijf van achter,er zit een sensor tegenaan.
De benzine meter werkt... was ff met schroeverdraaier in de tank en vlottertje los drukken.
En de koelvin werkt gewoon altijd en als de tijd er is ga ik er wel een thermocontact in zetten.
De radiator-boer hier in de stad kan er schroefdraad en sensor inzetten.
Dus ook dat komt goed.
THX voor de antwoorden en ik vind dit een forum.ik hou het zekerssssssssssss in de gaten of post weer eens wat.
Mvg:
Martijn
De benzine meter werkt... was ff met schroeverdraaier in de tank en vlottertje los drukken.
En de koelvin werkt gewoon altijd en als de tijd er is ga ik er wel een thermocontact in zetten.
Dus ook dat komt goed.
THX voor de antwoorden en ik vind dit een forum.ik hou het zekerssssssssssss in de gaten of post weer eens wat.
Mvg:
Martijn
Re: heb het allemaal op orde...
De benzine meter werkt... was ff met schroeverdraaier in de tank en vlottertje los drukken.rockfordbreda schreef:heeeeeeee mensen en optinal voornamenlijk
Dus ook dat komt goed.
Mvg:
Martijn
Kun je dit nader uitleggen, ik heb het probleem ook, lampje blijft steeds branden.
bashan
wat bedoelt word is;het witte hulsje dat op en neer schuift op een stangetje .
als je in de tank kijkt [links] zie je hem zitten,en waar schijnlijk zit dat witte hulsje vast in de onderste stand
dit hulsje is je vlotter die in de benzine drijft
als je in de tank kijkt [links] zie je hem zitten,en waar schijnlijk zit dat witte hulsje vast in de onderste stand
dit hulsje is je vlotter die in de benzine drijft