Pagina 1 van 2
Reiger veren
Geplaatst: wo 26 mei, 2004 19:07
door Hanzie
wat ik me af vroeg is hetvolgende:
je hebt 2 soorten (modellen) reigerveren, diegene ZONDER high/low speed en een model MET. wat is het verschil? en wat doet die high/low die je kunt instellen?
Geplaatst: wo 26 mei, 2004 20:04
door L.D.
Toch Reigers Hans, of gewoon nieuwsgierigheid?
Geplaatst: wo 26 mei, 2004 20:08
door Hanzie
nieuwsgierig
Geplaatst: wo 26 mei, 2004 20:11
door Fré
asking doesn't hurt hé LD
wel voor zover ik weet, en de naam zegt het eigenlijk al:
1) high speed compression adj.: regelbare demping bij het snel indrukken van de schokdemper, bv bij landingen, kleine putten/bulten, ...
2) low speed compression adj.: regelbare demping bij het traag indrukken van de schokdemper, bv bij bochtenwerk, glooiingen van de ondergrond, ...
3) rebound adjustment: regelbare demping bij het uitgaan van de schokdemper
4) preload adjustment: veervoorspanning: kan je de sag min of meer mee instellen
bij Reiger heb je volgens dat ik weet 2 types: schokdempers met 1), 2), 3) en 4) en een ander type met alles behalve 1).
Dat is voorlopig alles wat ik je daarover kan vertellen
Geplaatst: wo 26 mei, 2004 20:54
door elsinore
high speed is snelle ingaande demping regelen (dempen)
low speed werkt over heel het dempingsbereik
als je op de bumper van de quad gaat staan en je gaat rustig inveren dan merk je met high speed verstelling weinig todat je heel snel probeert in te veren.
als je nu de low speed indraait merk je meteen al, ook bij rustig inveren, dat ie "zwaarder" inveert.
werkt piece of cake ! ik heb zelf ook volledig instelbare dempertjes op mijn blastertje en ben eigenlijk best tevreden.
doei doei
Geplaatst: wo 26 mei, 2004 21:00
door elsinore
kleine platte schroef is low speed, blauwe 6 kant is high speed, boven op het demperhuis is de rebound
Geplaatst: wo 26 mei, 2004 21:02
door Hanzie
je bent goud waard mark
maar is zoiets dan echt nodig, zo'n high/low instelling? als je bv de 2 modellen veren op 2 dezelfde quads zou zetten, en je gaat ermee naar budel bv. merk je dan verschil?
Geplaatst: do 27 mei, 2004 06:52
door elsinore
nodig..........dat is maar wat je zelf wilt, volledig verstelbaar is ietsie duurder maar ze maken het niet zomaar.
ik zou niet anders willen, het is hetzelfde als airco in de auto, als je dat eenmaal hebt (luxe) wil je niet anders.
doei doei
Geplaatst: do 27 mei, 2004 07:19
door No Limit W-tec
Daniël van Reiger vertelde mij dat high/low enkel voor de pro's is. Enkel als je voldoende ervaring hebt met het afstellen van veren zonder high/low raadt hij aan om over te gaan.
Geplaatst: do 27 mei, 2004 13:53
door elsinore
je kunt opmaken uit de woorden van de bovenmeester "no limit yfz" dat het alleen voor de pro's is, dus hans, laat maar gewoon zoals ze zijn en ik zal de mijne dan ook maar laten veranderen tot niet verstelbaar.
ik ben immers recreatie rijder en heb uiteraard niet de juiste "know how" en technische ervaring zoals onze bovenmeester.
Geplaatst: do 27 mei, 2004 17:31
door No Limit W-tec
Weer aan het stoken elsinore ?
Ik herhaal gewoon wat Daniël Willemsen van Reiger gezegd heeft tegen mij. Ik denk dat er weinigen van het forum de high/low speed echt nodig hebben.
Je kan je natuurlijk wel de vraag stellen of je het voor die 100 € of zoiets extra moet laten. Je kan natuurlijk ook je high en low gelijk zetten in 't begin, dan heb je er ook geen problemen mee met het afstellen. En nadien, als je de afstelling wat beter onder de knie hebt toch beginnen testen met high low.
Ik voel me de laatste tijd nogal geviseerd door jou. Weet niet waarom, maar hier op het forum hebben we meestal één antwoord : effe testen tegen elkaar.
Afspraak 20 juni in Dalhem voor 2x 1.5 u race of 10 juli in Fouron. OK ?
Geplaatst: do 27 mei, 2004 17:55
door elsinore
joh, daar ben ik te oud voor geworden.............
wat me aan je opvalt is dat je altijd kommentaar hebt als iemand iets heeft, zelf heb je het al en het is duurder, beter, mooier enz enz.
wie ben jij zelf nou om te denken dat de meeste mensen van het forum geen high of low speed hoeven te hebben, jij hebt met mij en een ander niks te maken, je bent gewoon een betweter en een bovenmeester door dit openlijk te beweren.
je hoort mij toch ook niet zeggen..........."belachelijk dat iemand reigers op zijn yfz doet, omdat ie beter rijdt dan dat de standaard dempers van een yfz zijn, dat is alleen voor de profs"
nee, moet jij toch lekker weten, kun je weer vertellen hoe duur en goed ze zijn.
waarom denk je dat er de laatste tijd met regelmaat door verschillende mensen is geopperd dat duurder niet persé beter hoeft te zijn, zij worden ook moe van je.
de dempers die ik heb (low budgets) worden enkel en alleen met high en low speed geleverd, en ik ben er heel happy mee.
je zoekt het maar fijn lekker uit....................
Geplaatst: do 27 mei, 2004 18:25
door No Limit W-tec
elsinore schreef:wie ben jij zelf nou om te denken dat de meeste mensen van het forum geen high of low speed hoeven te hebben, jij hebt met mij en een ander niks te maken, je bent gewoon een betweter en een bovenmeester door dit openlijk te beweren.
Man toch, doe even de moeite om mijn berichten treffelijk te lezen ! Ik zeg je toch dat ik letterlijk citeer dat wat Daniël me gemaild heeft !
Geplaatst: do 27 mei, 2004 18:37
door No Limit W-tec
elsinore schreef:
nee, moet jij toch lekker weten, kun je weer vertellen hoe duur en goed ze zijn.
Nogmaals, doe toch even de moeite om mijn berichten te lezen. Mocht ik altijd het duurste kiezen, dan zou ik direct zeggen dat je moet high/low speed moet nemen.
Trouwens, als ik Hans afrade om Works te nemen, was dat niet om hem duurdere aan te smeren maar wel om volgende redenen :
1. Bij revisie kost het je veel meer geld aangezien je moet versturen naar VS
2. Bij eventuele verkoop (Hanzie is gewoon van stukken vrij vlug door te verkopen
) ben ik ervan overtuigd dat je vlugger je Reigers zal kwijt geraken en dat je er minder zal op verliezen dan bij Works
Op basis van deze argumenten was Reiger dus volgens mij niet goedkoper maar wel beterkoop.
Om nog maar een voorbeeld te geven dat duurder niet altijd beter is :
Ik verkies de goedkopere Acunda's boven Goldspeed, de A-armen van Deliege boven de dure Lonestar, de goedkopere Dyna FS CDI boven de dure Vortex,...
Ik weet echt niet waar je het allemaal haalt hoor en vind het excuus te oud voor een race wat magertjes hoor ! Een bluffende en blaffende broekschijter noem ik je, maar zoals gekend bijten blaffende honden niet !
Geplaatst: do 27 mei, 2004 18:50
door Mika
lol
Moet je dit topic nu ook niet verwijderen No Limit ? Want dat is hier toch de gangbare zaak als het wat offensief wordt gespeeld...
Laat elkaar toch wat zeveren, en denk bij je zelf... Ik heb het toch bij het rechte eind