Pagina 1 van 1

Ventilator draait (niet) ?

Geplaatst: vr 29 aug, 2008 22:05
door Weertske06
Ik wou even mn ventilator checken toen ik aan het rode licht stond , het leek of deze gewoon stil stond , is dit normaal ?
Ik dacht dat het misschien kon zijn dat de ventilator pas aanslaat bij een bepaalde temperatuur ?
Khoop niet dat er iets mis is ofzo.

Het lampje op mijn ' dashboard ' is wel nog geen enkele keer gaan branden dus misschien is er ook helemaal niks mis ?

Geplaatst: za 30 aug, 2008 05:53
door yamahakoppel
deze draait pas als je moter een bepaalde temperatuur heeft dus is normaal dat je hem niet ziet draaien

Geplaatst: za 30 aug, 2008 07:42
door vanpee jelle
hoe kan je eigenlijk je ventilator testen t'is voor een raptor 660?
sorry dat ik het hier vraag.

grtz jelle

Geplaatst: di 02 sep, 2008 19:12
door jimmy-raptor
stilstaan en lekker toeren laten maken totdat ie aanslaat :) als die dat na 2 min nog niet doet is het niet goed :)

Ventilator draait (niet) ?

Geplaatst: di 02 sep, 2008 19:53
door mhpmeinders
Is de temperatuur waarop een ventilator moet aanslaan instelbaar ?
gebeurd dit door middel van de stekker die onder de budy zit
zoals bv bij een raptor aanwezig is ?

Geplaatst: di 02 sep, 2008 19:55
door yamahakoppel
inderdaad eens laten heet lopen, als je stil staat en wat gas geeft krijgt de radiator eigenlijk geen koeling waardoor de temp. normaal stijgt en de ventilator normaal begint te draaien
bij mijn raptor 700 begint die op 102°C volgens mijne vapor toch en stopt bij 95°C terug met koelen

Geplaatst: di 02 sep, 2008 21:36
door SlOoT
Dat is best wel heet. Bij mijn cannondale begint die bij 80 en stopt als die 70 is, dit kan ik aflezen op de laptop, en dat is de temperatuur van het water in de cilinderkop.

Geplaatst: wo 03 sep, 2008 10:57
door kees
102 Graden is ook te heet. Normaal moet het ongeveer 80/85graden zijn. Dus als die bij 95 begint te draaien is het oke.

Geplaatst: wo 03 sep, 2008 11:11
door Dutje#82
SlOoT schreef:Dat is best wel heet. Bij mijn cannondale begint die bij 80 en stopt als die 70 is, dit kan ik aflezen op de laptop, en dat is de temperatuur van het water in de cilinderkop.
woo wat'n techniek.. zelf erin gestoken ? zou handig zijn voor endurance's.. overal sensoren plaatsen, tjoep laptop in de poep en zien waar et prob zit..

Geplaatst: wo 03 sep, 2008 14:37
door No Limit W-tec
Hoe meer electronica hoe meer er kan kapot gaan... Ventilator gaat eerder kapot van niet te draaien dan van wel te draaien. Destijds veranderde ik ook de bekabeling van ventilator dat die bleef draaien als contact af stond maar temperatuur van sensor nog te hoog was.

Dat is ook nog zo'n voordeel van die crossblokken, die hebben veel simpelere kabelboom dan de quads. Gewoon CDI, bobijn, onsteking, bougiekop en TPS carb en kill switch en dat is het. De Can Am zit volgepropt met electronica maar voor het minste slaat die in veiligheid en mag je er de laptop aan hangen.