Pagina 1 van 2

Dilemma: Raptor 350 vs 700

Geplaatst: za 30 aug, 2008 13:44
door Duff
Eerst en vooral, hallo iedereen :)
1e post opt forum ma volg vooral de SM topics wel al even.

Heb nu dus een Blauwe raptor 350, nog vrij basic, heb een tijdje geleden baanbanden gekocht en vanaf dan is het me opgevallen dat ik echt rap op men topsnelheid zit en die is me ook wel wat te laag :p

Dus nu zit ik met het dilemma; ofwel blijf ik bij men 350 en investeer ik in andere tandwielen, dyno-jet kit enz om de prestaties te verbeteren, ofwel verkoop ik men 350 en ga ik voor een 700.

Bedoeling is dus om enkel nog op de weg te rijden en de quad daarvoor dus ook aan te passen, SM style :crossercool:

Financieel gaat de aankoop van een 700 zeker duurder uitkomen, maar hoeveel kan ik uit de 350 halen qua prestaties, want als ik daar dan in investeer en dan blijkt dat ik er nog niet tevreden mee ben, zit ik 2x met de kosten :verymad:

Bij deze dus meningen gevraagd :)


Foto van men 350 atm
Afbeelding

Geplaatst: za 30 aug, 2008 14:16
door yamahakoppel
ja met die baanbanden zakt uw topsnelheid toch rap 15 à 20 km/u dit kun je oplossen door uw tandwielen te veranderen 16/36 steken dan kom je toch op een top van 120 km/u het trekken is dan iets minder als je dan uitlaat, luchtfilter steekt en carburator aanpast verbeterd het trekken wel maar het blijft een 350 cc
maar als je deze weg doet verlies je toch een deel geld en dan nog bijleggen voor een 700 cc en deze gaat na 2 maanden nog niet snel genoeg hier ook een uitlaat, luchtfilter powercommander opzetten wat dan voor een paar maanden genoeg is
een mens moet ergens zijn streep trekken het is toch nooit genoeg :p maar je kan eens aan uw verdeler vragen wat je nog terug krijgt voor deze als je een 700 koopt misschiens valt het nog mee en die velgen zet je gewoon over

Geplaatst: za 30 aug, 2008 15:33
door zilladude
ge kunt best ne 700 kopen zo ne 350 max getuned betekend nog niet veel tegenover een 700 ...

Geplaatst: za 30 aug, 2008 17:18
door Duff
Was zowiezo al van plan om men baanbanden dan te houden als ik mijn 350 zou verkopen, zijn pas nieuw. En ik schat dat ik nog 4500 tot 5000 mss kan krijgen van deze, dus het zal dan maar sparen worden denk ik om wat bij te leggen voor een 700.

Bedankt al voor de tips, meer meningen zijn altijd welkom :buig:

Geplaatst: ma 08 sep, 2008 19:58
door MarioBros
schoon velgen en banden trouwens ze :)

Geplaatst: za 13 sep, 2008 14:24
door Duff
MarioBros schreef:schoon velgen en banden trouwens ze :)
Thx :p

Vandaag toch maar ander tandwiel laten steken vooraan, ne 16, voor in den tussentijd dak aant sparen ben toch nog van mijne 350 te kunne genieten :)

Geplaatst: zo 14 sep, 2008 15:48
door MarioBros
350 toch helemaal nie minderwaardig dan een 700 ? ihhihi klinkt een beetje zo aan je tekst te lezen.

Gewoon lekker updates Duff en fier zijn op je beestje ;)


Go for it

Geplaatst: zo 14 sep, 2008 18:53
door Duff
En zelf zit ie lekker met ne 700 onder zen gat :D

Geplaatst: zo 14 sep, 2008 19:11
door MarioBros
Whaahha das waar Duff ;) lolz


:duimhoog: zekers voor jou 350 ook , zie er heel goe uit ;)

Maar ik wil dan weer op z'n beurt m'n banden ruilen met die van u ;)

Geplaatst: zo 14 sep, 2008 19:27
door brutus32
das toch geen dilemma, das kiezen tussen ne geforceerde A-cup en ne schone C-cup

keuze rap gemaakt toch ? :mrgreen:

Geplaatst: zo 14 sep, 2008 19:30
door MarioBros
whahahahahaha das een punt ;)


Humbaaaaaaaaaaa :crossercool:

Geplaatst: zo 14 sep, 2008 19:31
door Duff
Uhm ja zo kunt ge het ook verwoorden ja ^^

Geplaatst: zo 14 sep, 2008 19:34
door MarioBros
ff serieus , ik zou voor de 700 gaan , als ie binnen je financieele mogelijkheden ligt en je wil uiteindelijk enkel op de baan bied de 700 toch logischerwijze meer mogelijkheden dan de 350.

Gewoon kwestie wat je wil uitgeven , waar je hem voor gebruikt en hoever je in tuning wil gaan. :tongduim:

Geplaatst: zo 14 sep, 2008 19:38
door Duff
Die beslissing is ondertussen wel al genomen, in het beste geval nog een maandje ofzo en dan hopen dat Deliege iets deftig binnen heeft van okkazie 700. Nieuw is ook een mogelijkheid ma dan ga ik der te lang voor moeten sparen en da zie ik nie zitten :p
En het is dus uitsluitend voor weggebruik.
En qua tuning wil ik wel redelijk ver gaan, maar da zal natuurlijk ook allemaal op zijn tijd gebeuren, hangt weer af van de centjes natuurlijk ^^

Geplaatst: zo 14 sep, 2008 20:08
door sprot
Hey Duff,

Ik zou ook dan ineens voor nen 700 gaan,en in deze ni teveel geld investeren,want als je dan wa kosten
gaat doen aan den deze,dan ga je daarna toch willen overstappen naar nen 700.
Dus ff verder sparen voor nen schone okkazie 700 :p
en dan alles op zijne tijd stillekes aan tunen naar uwe smaak,moet ni alles direct ineens,ge gaat er véél
meer plezier aan beleven als je het geleidelijk aan doet.

Trouwens uwe 350 is ook een knap machien zé :wink:

Grtz
Sprot