Pagina 1 van 3

Yamaha modellen 2009

Geplaatst: ma 08 sep, 2008 13:10
door No Limit W-tec
Vanavond om 21 u onze voorgesteld op site http://www.yamaha-motor.com/sport/produ ... /home.aspx

Geruchten spreken over alu/staal frame zoals R700 voor de YFZ, standaard verbreed en EFI (injectie).

Geplaatst: ma 08 sep, 2008 13:47
door Dutje#82
woew word wel leuk dan !

Geplaatst: ma 08 sep, 2008 13:59
door Tom#11
2009 overvieuw

http://www.yamaha-motor.com/sport/produ ... rview.aspx

Huh staat t fout op de site ofzo? Dat zijn de vorige modellen..

Geplaatst: ma 08 sep, 2008 14:12
door No Limit W-tec
Tom#11 schreef:2009 overvieuw

http://www.yamaha-motor.com/sport/produ ... rview.aspx

Huh staat t fout op de site ofzo? Dat zijn de vorige modellen..
Normaal doet Yamaha de voorstelling van hun quads in juni, maar blijkbaar nog niet alles klaar en nu gaat men er nog wat aan toevoegen. In Frankrijk is de voorstelling deze namiddag op het circuit van st Jean d'Angely maar embargo tot vanavond om vrij te geven.

St Jean d'Angely is trouwens één van de kandidaat circuits voor EK 2009 ! :knikduim: :tongduim: :rock:

Geplaatst: ma 08 sep, 2008 19:47
door MarioBros
Ben benieuwt :) ziet er veel belovend uit :)

Geplaatst: ma 08 sep, 2008 20:05
door WJB#222
nog niets te zien op de site :p

Toegevoegd na 2 minuten:

idd er is ook benzine injectie nu op de yfz

http://www.yamaha-motor.com/sport/produ ... /home.aspx

Geplaatst: ma 08 sep, 2008 20:26
door tointjuh
oeiii machtig

ik denk een goeie concurent voor de ltr, de breedte verschilt ee half cm

Geplaatst: ma 08 sep, 2008 21:33
door No Limit W-tec
Allemaal goed en wel maar 183.7 kg nat gewicht (normaal gezien is dat zonder benzine, met koelvloeistof en met olie). Dat wil zeggen dat quad zowat 20 kg zwaarder is dan 2008 model ? Of is dat een tikfoutje ?

Ter vergelijking, KTM SX is 165 kg, W-tec 158 kg

Anders mooie quad, mist wel mooie stickerset. Zadel is nu breder, beetje richting LTR, het oude type zadel kon inderdaad wel pijn doen als het op zijkant wat versleten werd. De rood witte vind ik niet zo geslaagd als de LE Raptor die ze gemaakt hebben, het rood van het zadel past totaal niet bij het rood van het frame.

Geplaatst: di 09 sep, 2008 08:09
door doubletracing
vind ik echt geslaagd!op zich aan de blok niet veel te zien ook al staat er injectie op,de ruimte aan de knieen en zadel is inderdaad een hele verbetering :duimhoog:

Geplaatst: di 09 sep, 2008 08:26
door No Limit W-tec
Ben benieuwd wanneer Couprie er mee gaat buiten komen. Als motor zo nieuw is als ze zeggen zal er wel teurg wat tijd over gaan om alle tuning uit te zoeken. Meestal ben je toch al seizoen verder voor nieuwe motor volledig gekend is. In het zand zouden ze misschien al wel mee naar buiten komen als promo stunt, daar rijden de motoren minder geprepareerd.

Vraag me af of Couprie nu verder zal gaan met zijn Laeger's chassis of de het nieuwe chassis gaat nemen. Hij wil stilaan overstappen naar standaard chassis omdat hij in de VS niet met Laegers mag rijden. Misschien nu het ideale moment.

Geplaatst: di 09 sep, 2008 09:13
door No Limit W-tec
Ze hebben neus van het chassis wat omhoog gebracht zoals Laegers frame. Gaat zeker de rijeigenschappen verbeteren. Vraag blijft of het alu frame bestand gaat zijn tegen harde parcours. Bij de Kawa is dat dramatisch gebleken. Nu zien wat Yamaha doet.

Pak info op http://www.atvriders.com/atvmodels/yama ... t-atv.html


Afbeelding

Geplaatst: di 09 sep, 2008 12:41
door Dutje#82
hij is best ok ! is wel wat wennen,

wanneer zijn de eerste leverbaar ? en wat is de richtprijs voor belgie ?

Geplaatst: di 09 sep, 2008 14:22
door No Limit W-tec
Prijs in dollar is maar 700 meer dan de gewone YFZ, dus zal zowat 1000 € meer zijn denk ik, rekening houdend met de marge die ze hier veroorloven.

Zal in het najaar al leverbaar zijn. Is toch vrije nieuwe quad, verwacht hem pas competitief naar het einde van 2009.

Geplaatst: di 09 sep, 2008 14:48
door quadrome
k vind m zeker geslaagd :duimhoog:

Geplaatst: di 09 sep, 2008 17:50
door yamaha king
ziet er wel goed uit.

denk wel dat het voor de normaale rijder beter is om een jaartje telaten staan
en 2009 nog met de ouwe model terijden.

laat couprie maessen en al die andere rijders eerst ma is een jaar met de nieuwe rijden
dan weet je na 2009 gelijk wat er veranderd moet worden.