Pagina 1 van 2

Is de suzuki KQ 750 echt een drinkeboer

Geplaatst: za 20 sep, 2008 17:51
door erichendri
Zuipt de suzuki KQ750 echt veel benzine(?)zoals ik hier en daar lees.
Hoe ga ik deze quad gebruiken als ik hem ga kopen:
Voor 90% rij ik er met twee personen open zal dan rond de 90 km/u rijden of met het verkeer mee.
Meestal leuke toertjes over verharde wegen en af en toe een zandpad.
Hij mag ook een dagje mee naar quadday volgend jaar.
In de zomervakantie van 2009 gaat deze quad mee op de aanhanger naar Frankrijk.
(Deze motorfiets aanhanger is voor een leuk prijsje ook te huur voor jullie)
In Frankrijk(in de buurt van de Ardeche)zal hij wat meer onverhard zien.

Erichendri

Geplaatst: za 20 sep, 2008 18:08
door motorfret
wat vind je veel?

ik kijk er eerlijk gezegd niet naar, maar ik denk dat ik rond de 1 op 10 a 12 zit.

als je je duim kunt beheersen, dan scheelt dit flink in het verbruik.
andere ATV's in dezelfde klasse gebruiken hetzelfde (grizz 700) of meer (kawa brute)

alles is dus relatief.

John

Geplaatst: za 20 sep, 2008 18:43
door erichendri
1 op 10 á 12 vind ik acceptabel gezien de kilometers die je per jaar rijdt.

Eric

Geplaatst: za 20 sep, 2008 19:58
door Dinand
Hallo

Ik rij nu een 1200 km met een kingquad 750 en nu is het verbruik 1 op 12 ik rij 80% on road en 20 %off road dus ik vind het wel mee vallen heb een polaris 500 gehad en die reed 1 op 8.

Grt Dinand

Geplaatst: zo 21 sep, 2008 10:37
door karl
Hoi,
ik heb en kq 700
verbruik on road 1 op 10à11
als ik langere ritten maak met de club 1 op 13à14 (60 tot 70 km/u)
grt.

Geplaatst: di 23 sep, 2008 16:22
door Grizzly700
Oe dan durf ik zowat niet te zeggen wat ik verbruik :oops: :oops:

1 op 7/8

whoops haha

Geplaatst: di 23 sep, 2008 18:37
door Koen Berendsen
tja mijn verbruik is ook ongeveer 1 op de 8 (8 bier op 1 uurtje:P)

kan iemand me trouwens eens uitleggen waarom die quds ten opzcihte van motor's en autos toch erg veel verbruiken?

Geplaatst: di 23 sep, 2008 20:07
door erichendri
Dat is een goede vraag,
Ik had een paar maanden terug een BMW R1200GS en die liep vrij gemakkelijk
met twee personen erop één op 17-18 en daar zaten wel een paar sprintjes bij.
Op de snelweg met constant 140 haalde hij ook ruim 1 op 18.
erichendri

Geplaatst: di 23 sep, 2008 20:20
door ChinaCrisis
Laten we beginnen met het feit dat een quad een CW-waarde heeft van een vrachtwagen. Geen stroomlijn, niets.

Dan de banden, die zijn breed en... slap... dus geven heel veel weerstand.

Tel daarbij op dat je met een 4x4 rijdt, dan is het op zich wel logisch dat een quad veel verbruikt. M.n. dan de utilityquads, want met mijn Z haal ik met gemak de 1:15 en dat is dan nog zelfs overwegend offroad en met de duim op "spelen".

Geplaatst: di 23 sep, 2008 21:13
door cyberdrone
Ik sta daar ook niet echt stom van, vergeet ook het gewicht niet, en een winchke, en bumpers, en bodemplaten .. noem maar op, 4x4 en soms nog in L gear ... t'is in deze tijd natuurlijk niet zo leuk, maar ik wist dat wel op voorhand .. ik doe nog liever mijn auto weg dan mijn quad moest het er ooit op aan komen.

Je kan het natuurlijk wel wat beperken, maar als je gaat ploeteren = zuipen !

Geplaatst: di 23 sep, 2008 22:02
door erichendri
tsja.ik heb m'n bmw weggedaan om binnenkort een quad aan te schaffen.
Zit alleen te twijfelen tussen een king quad 750,de kawasaki kvf 750 of de grizzely 700.
Zat eerst te denken aan een goes 520 max maar heb m'n budget
maar omhoog geschroeft.
En qua verbruik zitten die drie wel op één lijn denk ik.
Een keertje proefzitten met mijn vrouw moet de doorslag geven(met een topkoffer)
want we rijden meestal met z'n tweeën op de quad.
Aan de andere kant is 32 pk voor een goes utility van 320 kilo niet veel vermogen lijkt mij.
En met 42-50 pk heb je toch ook wel een lekkere reserve voor een sprintje
als je met 80 km/u op wegen buiten de bebouwde kom rijdt.
eric

Geplaatst: di 23 sep, 2008 23:45
door ChinaCrisis
Het verbruik van een Grizzly weet ik zo niet, maar een KQ verbruikt minder dan een Kawa.

Een Kawa heeft daar en tegen weer wat meer vermogen en is qua rij karakteristiek anders dan een KQ (heb me er toevallig net in verdiept).

Een Kawa stuurt zwaarder en is wat harder geveerd dan de KQ en is ook wat hoger. Het schijnt dat een KQ het vooral op lange afstanden goed doet (comfortabeler is dan een Kawa).

Ik zit tussen deze twee te twijfelen als opvolger van mijn Ztje... vandaar :wink:

Het komt dan op persoonlijke voorkeur aan en je moet accepteren dat een Kawa duurder is, qua aanschaf en verbruik...

Geplaatst: wo 24 sep, 2008 06:39
door karl
Een kvf 750 verbruikt rap een 5 tal liter meer op 100km dan een king quad ,bij dezelfde rijstijl.
Ik heb dit al opgemerkt als we ritten maken dan is kawa700 er ook meestal bij en hij verbruikt met zen kfx 700 al rap 3à4 liter meer dan ik.En een kvf verbruikt nog net iets meer dan de kfx.

Geplaatst: wo 24 sep, 2008 07:26
door cyberdrone
Je hebt ook nog polaris in de categorie, en die hebben een verlengde versie wat een pak comfortabler is als je veel met 2 wil gaan rijden .. :wink:

Geplaatst: wo 24 sep, 2008 07:57
door PeRReWePS
Qua prijs is de KQ een stuk voordeliger dan de rest. Namelijk 10.000 tegen over de 12.000 of meer van de rest (Met NL kenteken)
Kun je toch weer de accessoires (Koffer etc.) erbij vatten.