Pagina 1 van 1

Yamaha blaster 2007 nakijken waar op te letten?

Geplaatst: za 27 sep, 2008 06:50
door dieseltank
hee,
ik heb pas een blaster uit 2007 gekocht... top machine.
maar ik wil hem even helemaal na laten kijken.
ik ben zelf ook best handig met sleutelen...
maar waar moet ik allemaal even op letten.?
de cilinder? zuiger? enzo...
wie heeft er wat tips waar ik even goed moet naar kijken..
of weet iemand hoe duur het ongeveer is om hem helemaal na te laten kijken?

Geplaatst: za 27 sep, 2008 10:53
door Scratch
nou als je zuiger/cilinder niet meer goed zijn merk je dit snel genoeg.
Je hebt dan weinig compressie en hij loopt niet zoals het moet.

Als je hem even wil laten nakijken. Doet dat vooral op de olie, tandwielen, ketting, en het luchtfilter.

Z'n klein beurtje valt nog wel keer te betalen en een groot deel kun je zelf.

Geplaatst: zo 28 sep, 2008 08:16
door vanpee jelle
controleer ookalle lagers en bussen of er geen speling op zit dit is ook gemakkelijk zelf te doen als je wat materiaal hebt.

grtz jelle

Geplaatst: zo 28 sep, 2008 12:27
door Teunie
Aan een Blaster is bijna geen onderhoud te doen.
Luchtfilter schoonmaken, zorgen dat er genoeg olie in het reservoir zit en rijden maar.
Daarnaast ketting smeren en vetnippels voorzien van voldoende vet.

Zoals al gezegd in bovenstaande reacties eigenlijk.

Ik zou hem in ieder geval niet voor onderhoudsbeurt wegbrengen, het is echt te simpel, iedereen kan een Blaster onderhouden.

Geplaatst: wo 01 okt, 2008 15:40
door Voske89
Inderdaad, gewoon op deze dingen letten, wat in de voorgaande berichten werd gezegd, dat moet voldoende zijn..
Blasterkes zijn sterke machinetjes, ik kan het weten ! :crossercool: :d

Greetz,

Voss

Geplaatst: do 02 okt, 2008 17:00
door dieseltank
okeee bedankt voor de tips :knikduim:

Geplaatst: do 23 okt, 2008 19:53
door raptor350
Toch zou ik zeker het membraan altijd op tijd nakijken en indien nodig vervangen!
Want als de reed valves ( dat zijn die kleppen op het membraan ) versleten zijn, breken ze af en vallen ze in de cilinder. Dan heb je echt een HOOP kosten! = cilinder uitboren , nieuwe overmaat zuiger, nieuwe pakkingset , en hopelijk geen kosten aan de krukas en dergelijke!
Nieuwe reed valves kosten rond de 40euro, dus kan je veel geld en problemen besparen.

carburateur uitkuisen kan ook nooit geen kwaad, evenals de bougie regelmatig vervangen om pannes onderweg te voorkomen :duimhoog:

Geplaatst: za 25 okt, 2008 08:32
door dieseltank
hee,
dat is ook een goede jaa.
ik ga dat ook nog ff controleren.. :)

-----------------------
we like the X :crossercool:

Geplaatst: zo 26 okt, 2008 19:05
door luukblaster
raptor350 schreef:Toch zou ik zeker het membraan altijd op tijd nakijken en indien nodig vervangen!
Want als de reed valves ( dat zijn die kleppen op het membraan ) versleten zijn, breken ze af en vallen ze in de cilinder. Dan heb je echt een HOOP kosten! = cilinder uitboren , nieuwe overmaat zuiger, nieuwe pakkingset , en hopelijk geen kosten aan de krukas en dergelijke!
Nieuwe reed valves kosten rond de 40euro, dus kan je veel geld en problemen besparen.

carburateur uitkuisen kan ook nooit geen kwaad, evenals de bougie regelmatig vervangen om pannes onderweg te voorkomen :duimhoog:
De carbonen membraankleppen brengen toch geen schade aan als ze breken.

Geplaatst: zo 26 okt, 2008 21:37
door raptor350
luukblaster schreef:
raptor350 schreef:Toch zou ik zeker het membraan altijd op tijd nakijken en indien nodig vervangen!
Want als de reed valves ( dat zijn die kleppen op het membraan ) versleten zijn, breken ze af en vallen ze in de cilinder. Dan heb je echt een HOOP kosten! = cilinder uitboren , nieuwe overmaat zuiger, nieuwe pakkingset , en hopelijk geen kosten aan de krukas en dergelijke!
Nieuwe reed valves kosten rond de 40euro, dus kan je veel geld en problemen besparen.

carburateur uitkuisen kan ook nooit geen kwaad, evenals de bougie regelmatig vervangen om pannes onderweg te voorkomen :duimhoog:
De carbonen membraankleppen brengen toch geen schade aan als ze breken.
ja, dat is waar. maar originele membraankleppen van blaster zijn niet van carbon :wink: dus beschadigen de cilinder ...
Op v-force 3 membranen zit wel orgineel carbonne kleppen.

greetzzz