Pagina 1 van 2

probleempje met men kfxje

Geplaatst: di 07 okt, 2008 18:06
door airwolf
yo
zoals vermeld heb ik dus een probleempje
ik ben zondag even tot bij men ouders gereden en in't terugkomen
is mijn quadje beginnen slagen(uit de uitlaat)
en reed hij niet zo goed meer
ik dacht dat het de ontstekingskaars of bougie was en heb deze vandaag vervangen maar nu doet hij het nog altijd
nu blijft hij zelf niemeer draaien en als ik gas geef slaagt hij en valt hij uit
ik heb al mijn stekkers nagechekt en mijn carbu gekuist en t'helpt niks
heeft er iemand een ander gedacht?
zou het aan de ontsteking of de cdi kunnen liggen?
alvast bedankt!
geoff

Geplaatst: di 07 okt, 2008 18:17
door mx jake
nu het kouder word, moet je de jetting wat rijker zetten

Geplaatst: di 07 okt, 2008 18:27
door airwolf
ik heb mijn bougie nagekeken en die is zwart dus eigenlijk al te rijk
en ik heb geen grotere sproeier meer :oops:
da is de grootste van mijn jetkit

Geplaatst: di 07 okt, 2008 18:35
door JohnBeton
ik zou alleszins de luchtfilter en carburator al eens proper maken om mee te beginnen.

Geplaatst: di 07 okt, 2008 18:47
door NHke
aiai geof, da klinkt niet goed..

Klinkt hetzelfde als de mijne voorhad voor hij vastliep..

Alleen de slagen waren er niet bij.. Heb hem wel bij 1 testrit weten slagen, toen was er iets niet pluis in de carbu, toen heb ik deze nog is helemaal open gehad en terug toe gedaan en het was opgelost :?

Geplaatst: di 07 okt, 2008 19:22
door airwolf
k'heb alles gekuist- carbu en luchtfilter
maar ik krijg nog altijd niet aan de praat
hij gaat wel rond en wil wel starten maar het lukt nie :( :( :(

Geplaatst: di 07 okt, 2008 19:25
door JohnBeton
klinkt zo een beetje als het handremprobleem bij bv. een raptor.
Maar ik weet niet of een kfx daar last van kan hebben.
Als je alles proper gemaakt hebt denk ik dat het bij de elektriciteit gaat liggen, ergens een begrenzer of storing die je parten speelt.

Geplaatst: di 07 okt, 2008 19:48
door WJB#222
denk dat je quad boos is omdat je hem verkoopt :lol:

nee geintje

is wel erg vervelend dat je dit nu in eens voor hebt

Geplaatst: di 07 okt, 2008 20:42
door airwolf
john bedoel je de parkeerrem?
want die heb ik al lang verwijderd
ja ik vindt het ook maar raar
ik gebruik hem nu al enkele dagen om te gaan werken omdat mijn auto stuk is en dat heeft hij nog nooit gedaan
en nu ineens zo een 100m voor ik thuis was gaf hij enkele slagen uit de uitlaat en ging hij niet meer door
hij viel uit en ik starte hem terug en ben nog stillekes tot hier kunne rijden
ik heb gisteren geprobeerd om te rijen om te zien of hij het nog deed en idd hij reageerde op dezelfde manier
dan heb ik vandaag mijn bougie vervangen en dat hielp ook niks
nu heb ik carbu gekuist en luchfilter( die is nog aan't drogen)
en heb al het grootste gedeelte stekkers gechekt en ze steken nog allemaal in mekaar
te arm staat hij volgens mij niet want de bougie zag zwart
ik ga morgen nog is proberen met de droge luchtfilter
en als dat niet helpt zal ik hem wel moeten wegbrengen denk ik :( :( :(

Geplaatst: di 07 okt, 2008 21:24
door baleno
slagen in uitlaat wijst op ontsteking, zet gewoon es een bougie op de kop en start en kijk of vonk 'blauw-wit' genoeg is en uiteraard vonkt.

let wel op dit is totaal onbelast en onder atmosferische druk, in de verbrandingsruimte is er druk opgebouwd.

anders even cdi plaatsen van andere ? Staat nog originele op of de +1000 tr ?

brandstof kwaliteit ok ? geen water mee in genomen in carbu ? kan soms ook slagen geven omdat het water op bougie komt en dan ook ontsteking uitvalt.

basis is steeds : Benzine + zuurstof ok ? (genoeg lucht in, + carbu ok, zuigt uit benzinebak benzine?)
ontsteking ? (bouie van goede kwaliteit, kabel ok?, bobine ofin uwgeval CDi en spoel in vliegwiel ?)
Compressie ? (verlies ? zet in vitesse en probeer te duwen, lukt niet dan is die wel ok)


kijk is of die niet begrenst is zoals je achterruit rijd ?


grtz :afgestudeerd:

Geplaatst: wo 08 okt, 2008 13:33
door airwolf
wel baleno ik ga da sebiet is testen se
toen ik zondag reed regende het dus zou hij misschien wel water kunne getrokken hebben
cdi is nog origineel

ik heb dus alles uitgekuist en uitgeblazen
maar niks bleek te helpen
dus heb ik hem maar binnen gedaan
en mijn technieker zegt dat het aan mijn kleppen ligt
vrijdag weet ik meer

Geplaatst: wo 08 okt, 2008 22:00
door baleno
kan kleppen zijn, dat is trouwens zoals ik beschreef de basis : COMPRESSIE

maar dan zou je in principe horen tijdens starten ( starter draait veel sneller rond dan normaal)

+ zo in één keerlijkt me abnormaal dat de speling te weinig is, of ze zouden verbrand moeten zijn (stukje afgebrand opklep door te arm mengsel of geen klepspeling, te arm denk ik dat jhe niet hebt aangezien je dynojet steken hebt)

Hopenlijk komt het snel en vooral goedkoop in orde !

Geplaatst: do 09 okt, 2008 11:27
door airwolf
ja ik hoop het ook

Geplaatst: do 09 okt, 2008 13:29
door JohnBeton
heb je al eens met verse benzine geprobeerd ?

Geplaatst: do 09 okt, 2008 14:56
door zilladude
hij gebruikt altijd dezelfde benzine dus daar kan het denk ik niet aan liggen