Pagina 1 van 2

mikuni tm 36/ tm 40

Geplaatst: ma 13 okt, 2008 16:43
door Q-man
hallo,

iemand ervaring met een mikuni tm 40 op zijn ltz?
heb veel positieve dingen gehoord van den tm 36, maar de verkoper raadde mij eventueel een tm 40 aan

gegroet,
q-man

Geplaatst: wo 15 okt, 2008 17:29
door z400_racer
ben ik ook wel eens benieuwd over..
na de tm36 tm40 kan de fcr39(yfz dacht ik) ook geinstalleert worden op een z400
iemand die kan vertellen wat of de acceleratiepomp goed zn werk doet?

Re: mikuni tm 36/ tm 40

Geplaatst: do 11 dec, 2008 15:09
door fokkert
Ik heb een tm36 op men ltz staan, samen met een volledige uitlaatlijn van rhino, hotcam nokkenassen en dunne voetpakking.
Ben van de carburator heel tevreden, in neutral komt de motor veel sneller op toeren en als je rijd heb je gewoon meer koppel onderin. Bij mij zorgen de nokkenassen dan weer voor vermogen bovenin de toeren. Ik denk met standaard nokkenassen dat het koppel onderin nog groter zal zijn.

MVG stef

Re: mikuni tm 36/ tm 40

Geplaatst: do 11 dec, 2008 16:19
door z400_racer
fokkert schreef:Ik heb een tm36 op men ltz staan, samen met een volledige uitlaatlijn van rhino, hotcam nokkenassen en dunne voetpakking.
Ben van de carburator heel tevreden, in neutral komt de motor veel sneller op toeren en als je rijd heb je gewoon meer koppel onderin. Bij mij zorgen de nokkenassen dan weer voor vermogen bovenin de toeren. Ik denk met standaard nokkenassen dat het koppel onderin nog groter zal zijn.

MVG stef
gaat ie veel makkelijker omhoog me zo'n tm36? :D

Re: mikuni tm 36/ tm 40

Geplaatst: do 11 dec, 2008 18:56
door KrisZ400
Mss de TMR 40 eens proberen

Re: mikuni tm 36/ tm 40

Geplaatst: do 11 dec, 2008 20:38
door fokkert
z400_racer schreef:
fokkert schreef:Ik heb een tm36 op men ltz staan, samen met een volledige uitlaatlijn van rhino, hotcam nokkenassen en dunne voetpakking.
Ben van de carburator heel tevreden, in neutral komt de motor veel sneller op toeren en als je rijd heb je gewoon meer koppel onderin. Bij mij zorgen de nokkenassen dan weer voor vermogen bovenin de toeren. Ik denk met standaard nokkenassen dat het koppel onderin nog groter zal zijn.

MVG stef
gaat ie veel makkelijker omhoog me zo'n tm36? :D
Ja gaat heel gemakkelijk, maar dat doe die standaard ook al he. Meer vermogen is altijd plezanter en zal zeker beter op zen achterste wieltjes gaan. Als ik goe aant stuurke trekt in zenne 5de ook nog, maar rijd ook al van men 8 jaar me ne quad. Beetje techniek en vermoge, dan gaat (bijna)alles

Re: mikuni tm 36/ tm 40

Geplaatst: do 11 dec, 2008 20:54
door Q-man
heb mij toch een tm 36 aangeschaft, omdat daar toch alleen maar positieve reacties op komen
de tm 40 zou net iets te groot zijn voor een 400cc...

nu nog installeren en uiteraard afstellen, dat zal nog wat anders zijn...

q-man

Re: mikuni tm 36/ tm 40

Geplaatst: do 11 dec, 2008 21:22
door z400_racer
standaard krijg ik hem in zen 2de nog met moeite omhoog, enkel gas,geen gebruik van koppeling!!
das toch bijna onmogelijk in z'n 5de ?

Re: mikuni tm 36/ tm 40

Geplaatst: do 11 dec, 2008 21:39
door fokkert
z400_racer schreef:standaard krijg ik hem in zen 2de nog met moeite omhoog, enkel gas,geen gebruik van koppeling!!
das toch bijna onmogelijk in z'n 5de ?

Ja ik rijd hier dan op een lange rechte baan, zet hem in 5 tege 80km per uur trek hem dan kei hard omhoog, moete wel veel moeite voor doen ze. En dan gewoon tege vol gas aan, zal zoiets van een 110km per uur zijn denk ik. Is wel kicke. En als je me niet zou gelove kom maar is kijke dan. :p

Re: mikuni tm 36/ tm 40

Geplaatst: do 11 dec, 2008 22:40
door z400_racer
ik geloof je best, maar kvind het gewoon onwaarschijnlek :shock: :shock:
demijnen heeft zoveel macht (nog :D ) niet..

Re: mikuni tm 36/ tm 40

Geplaatst: vr 12 dec, 2008 08:46
door SlOoT
Je moet ook rekening houden met de binnen diameter van de inlaat op de cilinderkop. Als die 36mm is dan heeft een 40mm carb geen nut. :p

Re: mikuni tm 36/ tm 40

Geplaatst: zo 14 dec, 2008 18:10
door ~JoAcHiM~
Fokkert heeft ook prima nokkenassen en carb gekocht :D

nee, serieus: 4de lukt tamelijk gemakkelijk met een compleet standaard z400, maar dit is gewoon 50% power en 50% gewichtverplaatsing om er maar iets op te plakken. Als je gewoon in 4de blijt zitten en gas open draait zullen de voorwielen geen cm van de grond gaan hoor.
Gewoon op het juiste moment gas open en gewicht naar achter en aan stuur trekken...
Hoe zwaarder je zelf bent hoe meer effect je misschien zal hebben... (weeg zelf maar 65kg).

Re: mikuni tm 36/ tm 40

Geplaatst: zo 14 dec, 2008 20:15
door z400_racer
weeg zelf ook ergens 65-70kg hoor :D
met of zonder koppeling? zonder lijkt het me best niet zo simpel..

Re: mikuni tm 36/ tm 40

Geplaatst: ma 15 dec, 2008 20:53
door ~JoAcHiM~
Altijd zonder koppeling te mishandelen.
En van versnellingen veranderen altijd met koppeling.

Eens je het evenwicht goed hebt gevonden lukt het om vanaf 5de terug naar 2de versnelling terug te keren.

Re: mikuni tm 36/ tm 40

Geplaatst: do 18 dec, 2008 20:57
door Joel
SlOoT schreef:Je moet ook rekening houden met de binnen diameter van de inlaat op de cilinderkop. Als die 36mm is dan heeft een 40mm carb geen nut. :p
Inlaat cilinder was bij mijne Z400 39mm.....