Pagina 1 van 1

yamaha blaster beter koelen. air scoop of ventilatortje?

Geplaatst: ma 20 okt, 2008 19:44
door dieseltank
hallo,
ik heb een blaster cross quad. :)
alleen ik vind persoonlijk dat als ik rij dat de motor nog al warm word.

nou had ik gezien op internet wat voorbeelden.
http://www.albaaction.com/customer/images/ouellet.jpg
heeft dit iemand vaker gezien?
ik bedoel waar eigelijk de spatborden moeten zitten als je daar plaatjes neer zet
om meer lucht op te vangen dus meer lucht langs het blok gaat dus meer hij koelt.
kijk, ook bij deze quad.
http://link.marktplaats.nl/200872665
waar zou ik zo iets moeten kopen?
of hoe is dit zelf te maken?
en zou het veel uithalen om hem beter te koelen?

laat maar horen wat jullie er van vinden.

---------------------------------------
we like the X :crossercool:

Geplaatst: di 21 okt, 2008 20:16
door raptor350
Het is normaal dat je motor warm word hé tijdens het rijden( en zeker tijdens het crossen )
Maar waarom denk je dat je blaster TE warm word ?

Zolang je blaster goed onderhouden is ( motorisch ) en hij goed is afgesteld, zal hij nooit te warm lopen hoor!
Dus het is gw een kwestie van respect hebben voor je quad, dan zal hij geen warmlopers of iets dergelijks krijgen.

Geplaatst: di 21 okt, 2008 20:34
door LeOke
http://www.factory7atv.com/PBbody.htm

staat daar te koop onder air scoops, dus als je het daar kan krijgen kan je het in de betere quadzaak ook wel krijgen zeker? mss es bellen naar quadfun in Egem, die kerels weten nog veel...

Geplaatst: di 21 okt, 2008 20:49
door dieseltank
raptor350 schreef:Het is normaal dat je motor warm word hé tijdens het rijden( en zeker tijdens het crossen )
Maar waarom denk je dat je blaster TE warm word ?

Zolang je blaster goed onderhouden is ( motorisch ) en hij goed is afgesteld, zal hij nooit te warm lopen hoor!
Dus het is gw een kwestie van respect hebben voor je quad, dan zal hij geen warmlopers of iets dergelijks krijgen.
ja, dat is eigelijk wel zo ja.. als hij 80 graden is het blok voeltdat heet aan... mar voor de motor is dat normaal werk tempratuur heb ik me laten zeggen... als nog bedankt;)

Geplaatst: do 23 okt, 2008 12:26
door Vyrena
Die dingen van Alba zijn flut, het lijkt mij niet te werken. Zoek even op het topic Black Beauty van mijn vroegere blaster, daar vind je wel goede koelers. Bijna iedereen had ze erop bij ons op de wedstrijden, maar dan reden we ook niet met standaard quadjes rond. :p
Ik heb toen op een middag 3 setjes staan zagen uit aluminium platen. Je haalt je zijkapjes eraf, en tekend het eerst na op papier. Daarna teken je het na op alu plaat en dat zaag je uit met decoupeerzaag. Ook moet je aan de onderkant van de plaat een steuntje maken. Gaatjes boren, boutjes door en klaar. Om de randen niet scherp te maken heb ik er een soort sierstrip over gedaan (volgens mij wel te koop in autozaak)
Als je gewoon een standaard blaster hebt dan hoef je dat eigenlijk niet te doen, behalve als je de quad echt openhoud of wat dan ook.

Geplaatst: vr 24 okt, 2008 20:41
door dieseltank
Vyrena schreef:Die dingen van Alba zijn flut, het lijkt mij niet te werken. Zoek even op het topic Black Beauty van mijn vroegere blaster, daar vind je wel goede koelers. Bijna iedereen had ze erop bij ons op de wedstrijden, maar dan reden we ook niet met standaard quadjes rond. :p
Ik heb toen op een middag 3 setjes staan zagen uit aluminium platen. Je haalt je zijkapjes eraf, en tekend het eerst na op papier. Daarna teken je het na op alu plaat en dat zaag je uit met decoupeerzaag. Ook moet je aan de onderkant van de plaat een steuntje maken. Gaatjes boren, boutjes door en klaar. Om de randen niet scherp te maken heb ik er een soort sierstrip over gedaan (volgens mij wel te koop in autozaak)
Als je gewoon een standaard blaster hebt dan hoef je dat eigenlijk niet te doen, behalve als je de quad echt openhoud of wat dan ook.
jaa, ik heb hem ook niet helemaal meer standaard... FMF uitlaat ..andere lucht filter... grootere sproeier...
maar hij is seker wel sneller als een standaard blaster. :D ik weet niet helemaal precies of cilinder ook nog wat aan gedaan is.. ik had hem zo gekocht. :D en ik maak og al hoge toeren.. ik vond eigelijk dat hij wel mischien wat meer mocht koelen...

----------------------------------
we like the X :crossercool:

Geplaatst: za 25 okt, 2008 10:49
door Scratch
Hoi,
Ik heb ook een blaster gehad met:

DB snelle uitlaat
powerfilter
snelle ontsteking
Overmaat zuiger etc.

Dat ding liep zeker snel. Maar zolang je gewoon niet te lang op 1 tempo blijft rijden dus vooral op hoog tempo en hoog toeren dan zal er niks gebeuren. Gewoon niet al te lang al te snel rijden maar goed. Het blasterblokkie is al zo oud en heeft echt wel bewezen dat het oerdegelijke blokken zijn.

greetz

Re: yamaha blaster beter koelen. air scoop of ventilatortje?

Geplaatst: zo 02 nov, 2008 10:50
door dieseltank
oke bedankt voor de tips :wink:
jaa, ik zie dan nog wel of ik iets ga maken...

Re: yamaha blaster beter koelen. air scoop of ventilatortje?

Geplaatst: zo 02 nov, 2008 12:17
door raptor350
Laat gewoon je blaster eens professioneel afstellen, lucht/benzine verhouding enzo ..
en onderhoud hem goed, dan zal hij nooit te warm of oververhit geraken :wink:
Die blasters kunnen tegen iets hoor, zijn sterke blokjes :p