Pagina 1 van 2

Iemand ervaring LUCHTGEKOELDE Honda TRX400 FA

Geplaatst: wo 02 jun, 2004 11:02
door DJ
Qauders,
Iemand ervaring met het gebruik van LUCHTGEKOELDE motoren voor terreingebruik? Modder en stof ploeteren bij lage snelheid. Ik heb op het net gekeken bij Honda en vermelden dat bij de TRX400 FA de koeling verzorgt wordt met een hoogdebiet oliekoeler met elektro ventilatoren.
Heeft deze 400 power voldoende voor Ardennen tochten? :?:

Thx,

Nog steeds opzoek naar de geschikte quad voor grote mensen maar het vvlot naar de positief kant met info van de modderberen. :D

Geplaatst: wo 02 jun, 2004 11:32
door TiM.
wil je een utility of een cross quad
no limit yfz heeft nog een mooie grizzly te koop staan

Geplaatst: wo 02 jun, 2004 11:43
door El Timbo
ik heb een 400ex, en volgende week gaat hij mee naar Kroatie.... lekker warm 8)

Heb eigenlijk nog geen problemen gehad qua modder op men oliereservoir (want daar koelt die) of van traag rijden of van ...... etc...
Het voordeel is, als je vanvoor kijkt op de quad, er is niets dat echt in de weg zit voor de cooling.

Als je natuurlijk 4uur achter een vrachtwagen crosst.... dan ga je problemen hebben, zoals met elk ander voertuig....

Geplaatst: wo 02 jun, 2004 21:21
door Ludovic 250
als je met een luchtgekoelde op een modderig terrein gaat rijden waar je in volle toeren zit en geen snelheid hebt kun je problemen krijgen maar aangezien de honda een 4 takt is zie ik dat niet direct gebeuren

Geplaatst: wo 02 jun, 2004 21:40
door Teunie
Er zit idd een oliekoeler op, dat scheelt al een hoop.

Geplaatst: vr 04 jun, 2004 08:41
door DJ
Weet iemand of de standaard TRX 400 motor makelijk te tunnen is? Blijkbaar door een kleine aanpassing aan de carboratie (sproeier en/of luchtvalve) zou het vermogen van 20 naar ± 30 PK gebracht kunnen worden. :?:

Ik ga van het weekend met een TRX400FA (utility quad) rijden.
:)
DJ

Geplaatst: vr 04 jun, 2004 08:51
door Teunie
Als hij maar 20pk heeft is ie wel wat gedowntuned, een 400ex blok heeft namelijk een pk of 27.
Is vanalles voor te krijgen, zoals HRC kit met hoge compressie zuiger en race-nokkenassen.

Geplaatst: vr 04 jun, 2004 09:39
door El Timbo
Heb enkel een K&N met open luchtbak en een CDI +1000rpm
K&N doet reeds veel qua throttle response

Geplaatst: di 08 jun, 2004 07:49
door DJ
Quaders,

Ik heb zaterdag met een TRX400FA Rancher (utility) gereden. Deze quad heeft een starre achteras en geeft hierdoor de nodige fun. Het vermogen bedraagt effectief 20PK. :?
Dit is wel een beetje weinig om het goede gevoel te geven van het versnellen. Daarentegen is deze oerbetrouwbare Honda 400 motor serieus gedempd qua vermogen. Kan een Dynajet kit hierevoor een goede oplossing brengen? En waar zijn deze te verkrijgen en welk zijn de eventuele punten waarbij opgelet dient te worden? :?:
Quader in spe. DJ

Geplaatst: di 08 jun, 2004 09:12
door Ralph
Jet kit zal alleen zin hebben bij het afstellen, standaard zal hij wel goed afgesteld staan.

Geplaatst: di 08 jun, 2004 14:54
door Rik350
de downtuning zit meestal in de demper dus andere demper zal waarschijnlijk al heel wat doen. Dan kan je ook gelijk die dynokit gebruiken om hem weer te jetten

Geplaatst: di 08 jun, 2004 17:11
door Teunie
Standaard heeft hij een 28pk ofzo. (niet gedowntuned)

Suggesties voor uitlaat TRX400FA

Geplaatst: di 08 jun, 2004 18:05
door DJ
Heeft iemand een voorstel van merk en type uitlaat? Geen volledig open pot. Het moet nog aangenaam blijven voor meerdere uren na elkaar te rijden en men hoeft mij te horen aankomen van een dorp verder.

:?: :!: :idea:
DJ

Geplaatst: di 08 jun, 2004 18:06
door Hanzie
RINO :!:

volledig systeem of enkel de demper, hangt af van wat je wil :)

ik kan je ook een duncan aanraden, maar die maken nogal kabaal dus... rino niet, ideale keuze voor een recreatie-rijder.

Geplaatst: di 08 jun, 2004 21:23
door Teunie
Rino/FP als je het geluid netjes wilt houden.