Pagina 1 van 1

Kleiner tandwiel + ketting, na of voor rodage revisie?

Geplaatst: do 23 okt, 2008 19:16
door NHke
Hallo iedereen,

Zoals je in mijn topic al las had ik een vastloper.

Net voor de vastloper had ik mij een nieuwe ketting en kleiner tandwiel besteld voor achteraan..

Nu ga ik zaterdag mijn quad terug halen, steekt een nieuwe piston in, cilinder geboord en krukas gereviseerd..

Wat is nu het beste? Dat ik meteen het tandwiel steek en de ketting, of als hij ingereden is?

Het voordeel van het kleiner tandwiel is wel dat hij nu op lagere toeren gaat blijven bij dezelfde snelheid als voordien?

Geplaatst: do 23 okt, 2008 19:29
door raptor350
ja idd, dus meer topsnelheid en minder snel optrekken.
Dus ook minder toeren op de zelfde snelheid als originele twv, is dus wat beter voor in te rijden. maar ik denk niet dat dit zoveel zal uitmaken ...
misschien ook nog een positief punt om meteen kleiner achtertandwiel te monteren zodat je cilinder, motor het nieuw toerenverloop gewend is :wink:

Maar ook niet constant in lage toeren rijden want anders ga je een "luie" cilinder krijgen, en dan na het inrijden je quad in hoge toeren jagen is niet zo gezond!
Dus met je toerental spelen, nooit te lang in hoge toeren en op tijd schakelen. :tongduim:

Geplaatst: vr 24 okt, 2008 20:04
door kees
Met een kleiner tand wiel trekt die sneller en heb je een lagere top snelheid. Je zult dus ook eerder moeten schakelen.

Geplaatst: vr 24 okt, 2008 22:28
door raptor350
kees schreef:Met een kleiner tand wiel trekt die sneller en heb je een lagere top snelheid. Je zult dus ook eerder moeten schakelen.
Nee , juist niet :D omgekeerd bedoel je :p
Maar iedereen heeft het altijd over kleiner of groter TANDWIEL ... maar het maakt wel veel uit of het een VOOR of een ACHTER tandwiel is hé, want die zijn juist elkaars tegenovergestelden.

ff samenvatten :wink:

kleiner voortandwiel = sneller optrekken maar lagere topsnelheid ( groter voortandwiel dan net omgekeerd )
kleiner achtertandwiel = trager optrekken maar een hogere topsnelheid. ( groter achtertandwiel net omgekeerd )

aub :tongduim:

Geplaatst: vr 24 okt, 2008 23:15
door kees
raptor350 schreef:
kees schreef:Met een kleiner tand wiel trekt die sneller en heb je een lagere top snelheid. Je zult dus ook eerder moeten schakelen.
Nee , juist niet :D omgekeerd bedoel je :p
Maar iedereen heeft het altijd over kleiner of groter TANDWIEL ... maar het maakt wel veel uit of het een VOOR of een ACHTER tandwiel is hé, want die zijn juist elkaars tegenovergestelden.

ff samenvatten :wink:

kleiner voortandwiel = sneller optrekken maar lagere topsnelheid ( groter voortandwiel dan net omgekeerd )
kleiner achtertandwiel = trager optrekken maar een hogere topsnelheid. ( groter achtertandwiel net omgekeerd )

aub :tongduim:
Oke sorry :ideae. :idea: Ja ik heb mijn voortandwiel laten vergroten en achtertandwiel orgineel dit wist ik niet dat dat omgekeerd was. Vandaar mijn reactie ik dacht dat dat hetzelfde was. Voor-achter.

Succes met je quad verder ik heb je verhaal gevolgd zwaar klote!

Gr Kees.

Geplaatst: za 25 okt, 2008 12:36
door raptor350
kees schreef:
raptor350 schreef:
kees schreef:Met een kleiner tand wiel trekt die sneller en heb je een lagere top snelheid. Je zult dus ook eerder moeten schakelen.
Nee , juist niet :D omgekeerd bedoel je :p
Maar iedereen heeft het altijd over kleiner of groter TANDWIEL ... maar het maakt wel veel uit of het een VOOR of een ACHTER tandwiel is hé, want die zijn juist elkaars tegenovergestelden.

ff samenvatten :wink:

kleiner voortandwiel = sneller optrekken maar lagere topsnelheid ( groter voortandwiel dan net omgekeerd )
kleiner achtertandwiel = trager optrekken maar een hogere topsnelheid. ( groter achtertandwiel net omgekeerd )

aub :tongduim:
Oke sorry :ideae. :idea: Ja ik heb mijn voortandwiel laten vergroten en achtertandwiel orgineel dit wist ik niet dat dat omgekeerd was. Vandaar mijn reactie ik dacht dat dat hetzelfde was. Voor-achter.

Succes met je quad verder ik heb je verhaal gevolgd zwaar *****!

Gr Kees.
no problem hoor, vergissen is menselijk. :wink:
enja, het qfb bestaat om mensen met hun quad te helpen hé, worden we allemaal slimmer van :p

idd, nog succes verder met je raptor, want je hebt ook al wat pech gehad met die quad ...

greeetzzz

Geplaatst: za 25 okt, 2008 17:59
door kees
raptor350 schreef:
kees schreef:
raptor350 schreef: Nee , juist niet :D omgekeerd bedoel je :p
Maar iedereen heeft het altijd over kleiner of groter TANDWIEL ... maar het maakt wel veel uit of het een VOOR of een ACHTER tandwiel is hé, want die zijn juist elkaars tegenovergestelden.

ff samenvatten :wink:

kleiner voortandwiel = sneller optrekken maar lagere topsnelheid ( groter voortandwiel dan net omgekeerd )
kleiner achtertandwiel = trager optrekken maar een hogere topsnelheid. ( groter achtertandwiel net omgekeerd )

aub :tongduim:
Oke sorry :ideae. :idea: Ja ik heb mijn voortandwiel laten vergroten en achtertandwiel orgineel dit wist ik niet dat dat omgekeerd was. Vandaar mijn reactie ik dacht dat dat hetzelfde was. Voor-achter.

Succes met je quad verder ik heb je verhaal gevolgd zwaar *****!

Gr Kees.
no problem hoor, vergissen is menselijk. :wink:
enja, het qfb bestaat om mensen met hun quad te helpen hé, worden we allemaal slimmer van :p

idd, nog succes verder met je raptor, want je hebt ook al wat pech gehad met die quad ...

greeetzzz
Valt mee hoor. Alleen 1x achteras lagers kapot was mijn eigenschuld.

Geplaatst: za 25 okt, 2008 18:13
door raptor350
kees schreef:
raptor350 schreef:
kees schreef: Oke sorry :ideae. :idea: Ja ik heb mijn voortandwiel laten vergroten en achtertandwiel orgineel dit wist ik niet dat dat omgekeerd was. Vandaar mijn reactie ik dacht dat dat hetzelfde was. Voor-achter.

Succes met je quad verder ik heb je verhaal gevolgd zwaar *****!

Gr Kees.
no problem hoor, vergissen is menselijk. :wink:
enja, het qfb bestaat om mensen met hun quad te helpen hé, worden we allemaal slimmer van :p

idd, nog succes verder met je raptor, want je hebt ook al wat pech gehad met die quad ...

greeetzzz
Valt mee hoor. Alleen 1x achteras lagers kapot was mijn eigenschuld.
aah, ik dacht dat je dat bedoelde tegen NHke. ( dat van nog veel succes met je quad )
En ik had het ook op de de quad van NHke, omdat hij al een vastloper heeft gehad enz...

je bedoeld met met pols en men klaplongen mss ?

Re: Kleiner tandwiel + ketting, na of voor rodage revisie?

Geplaatst: vr 07 nov, 2008 16:19
door NHke
ik dacht dus net men achterste tandwiel te vervangen..

Blijkt dat een speciale inbusmaat te zijn??

5 is te klein en 6 te groot.. Bestaat 5.5 dan? :?

Re: Kleiner tandwiel + ketting, na of voor rodage revisie?

Geplaatst: zo 09 nov, 2008 13:55
door NHke
iemand?????

Re: Kleiner tandwiel + ketting, na of voor rodage revisie?

Geplaatst: zo 09 nov, 2008 17:08
door OpticalNicolas
inbussleutel 6 op elk vlak wat afvijlen.

Re: Kleiner tandwiel + ketting, na of voor rodage revisie?

Geplaatst: zo 09 nov, 2008 21:22
door NHke
Dat kan ik doen ja, maar dan gaat onze pa niet tevreden zijn..

Heb gezien dat een inbus 5.5 bestaat, zal me zo ene moeten gaan halen

Re: Kleiner tandwiel + ketting, na of voor rodage revisie?

Geplaatst: ma 10 nov, 2008 12:03
door airwolf
ga is bij brems-kestens of verbol zien die kunne je wel helpen :wink: