Pagina 1 van 2

BAJA Tuning is Begonnen !!!!

Geplaatst: wo 02 jun, 2004 17:46
door Hellracer
Hello,

Omdat ik nog moet wachten op de papieren zal ik deze monstertje nog wat gratis opfokken.

Ik heb de uitlaat geopent en wat zie ik, perfecte uitlaat vanbinnen zoals een aftermarket dus in een deel met cilindervorm met gaatjes in en idd glaswol voor het geluid.

Maar amaai een beetje restrictor op het einde, de dubbele uitgang is ongeveer 2X20mm maar vanbinnen 2X10mm plus nog kooi in metaal en plaat die de druk tegenhoud.

Hop alles eraf na 6 schijfjes van de dremel :)

hier een foto wat ik eruit gehaalt heb:

Afbeelding
Afbeelding

En het resultaat is enorm, ik vond de baja als sterk maar nu is de low end zoals mijn honda 440ex maar de power van de baja all the way :)

Hier een geluidfragment met video zoals belooft :


http://users.pandora.be/hellracer/uitlaatbaja.wmv

Geplaatst: wo 02 jun, 2004 18:02
door No Limit W-tec
Let op, dikwijls bedriegt dat ! Sg6 had net hetzelfde, je denkt dat je sneller gaat, maar komt voornamelijk door geluidsniveau !

Zeker als je nog niets veranderd hebt aan je jetting vrees ik dat het gedachten zijn, tenzij de carb van fabriek uit te rijk stond, maar dat zal wel niet, meestal staan ze om milieuredenen te arm.

Let op dat ie niet veel te arm komt anders kan je je piston opblazen, Ludovic weet hier alles over !

Geplaatst: wo 02 jun, 2004 18:05
door L.D.
Link werkt nie bij mij :(

Geplaatst: wo 02 jun, 2004 19:07
door El Timbo
L.D. schreef:Link werkt nie bij mij :(
http://users.pandora.be/hellracer/uitlaatbaja.wmv

:P

Geplaatst: wo 02 jun, 2004 19:08
door TiM.
bji mij ook niet

Geplaatst: wo 02 jun, 2004 19:09
door stefan00
machtig.>!! :D :shock:

Geplaatst: wo 02 jun, 2004 19:14
door Hellracer
No Limit YFZ schreef:Let op, dikwijls bedriegt dat ! Sg6 had net hetzelfde, je denkt dat je sneller gaat, maar komt voornamelijk door geluidsniveau !

Zeker als je nog niets veranderd hebt aan je jetting vrees ik dat het gedachten zijn, tenzij de carb van fabriek uit te rijk stond, maar dat zal wel niet, meestal staan ze om milieuredenen te arm.

Let op dat ie niet veel te arm komt anders kan je je piston opblazen, Ludovic weet hier alles over !
Met mijn toch enige ervaring voelt het echt veel beter aan, maar moet nog jetten :)

wielen komen direct van de grond enzo en maakt niet meer geluid alleen iets lager.

Geplaatst: wo 02 jun, 2004 19:18
door Mika
Vaes Nicky rijdt in de VBM met zijn Honda 400ex ook nog altijd met de standaard uitlaat, wel erg aangepast aan het geluid te horen en die blijft de meeste 450's voor, het zal dus toch wel iets verschil maken want met een gewone standaard uitlaat hebben de mogelijke mods niet veel effect

Geplaatst: wo 02 jun, 2004 19:20
door Hanzie
Mika schreef:Vaes Nicky rijdt in de VBM met zijn Honda 400ex ook nog altijd met de standaard uitlaat, wel erg aangepast aan het geluid te horen en die blijft de meeste 450's voor, het zal dus toch wel iets verschil maken want met een gewone standaard uitlaat hebben de mogelijke mods niet veel effect
die heb ik zien rijden in bree denk ik, een gele honda??

Geplaatst: do 03 jun, 2004 18:57
door Mika
Ja, in Moresnet had hij nu wel rode achterplastic maar dit maakt niet uit, de clue is dat je met een standaard uitlaat die op de correcte manier aangepast is ook héél snel kunt gaan!

Geplaatst: ma 07 jun, 2004 22:05
door Hellracer
Ik he nog iets gevonden voor de BSR-carbs.
In deschuif vanonder waar de naald zit zijn nog 2 kleine gaatjes, deze vergroten met een maat boor voor nog snellere response van de vacuum en getest op mijn baja = nog beter.

Nog een belangrijke mededeling voor de bsr.

De benzine toevoer moet je als volgt definieren.
De schuif zal nu rapper reageren waardoor de velocity van de lucht vergroot en dus ook de benzine door de jets en dus rijker komt te staan en juist tegenovergestelde moet doen nu, kleinere jet en naald armer van een clip = veel beter stond dus nu te rijk met standaard jets!!!!

Bougie nog optimaal Koffiebruin :)

Geplaatst: ma 21 jun, 2004 20:38
door Hellracer
VOLGENDE STAP:

TM42 , TM45 OF DUAL TM36

Voordeel van kleinere diameter is snellere luchttoevoer TM42
Voordeel van Grotere Diameter is meer lucht, meer top end TM45
Voordeel van dual Carb kleine diameter X2 voordeel van de 2 = TM36x2

Ik zou de DUAL TM36 willen super low end en reactie als geen ander maar is hard voor duimgas = nadeel.

Kost ongeveer evenveel als TM45 = 425euro maar hierbij moet ik nog de intake en speciale luchtfilter hebben zonder airbox.

Ik kan dus niet kiezen hey.

Moet ook nog de intake porting doen met de nieuwe carb en dan gasssss!!

Geplaatst: ma 21 jun, 2004 20:56
door No Limit W-tec
Hellracer, je oude 440ex is naar de kloten ! Gisteren in Dalhem piston kapot. Hebben ze vandaag open gedaan, piston was rast versleten. Net op tijd weg gedaan :wink:

+/- 500 € kosten zonder werk

Geplaatst: ma 21 jun, 2004 21:15
door Rik350
Ik d8 dat jij een baja kocht om niet te hoeven tunen :? :lol:

Geplaatst: ma 21 jun, 2004 21:57
door Teunie
No Limit YFZ schreef:Hellracer, je oude 440ex is naar de kloten ! Gisteren in Dalhem piston kapot. Hebben ze vandaag open gedaan, piston was rast versleten. Net op tijd weg gedaan :wink:

+/- 500 € kosten zonder werk
Ja told u so, pakking gaat ook niet zomaar kapot! Net op tijd geweest (zo zijn er meer op het forum :twisted: )