Pagina 1 van 2
Toerenteller
Geplaatst: za 05 jun, 2004 18:40
door El Timbo
Voila, na veel geklungel met de CDI van men honda..... werkt hij eindelijk
Voor de mensen met interesse, Blauwe kabel van de CDI moet op de groene kabel van de teller.
Bruin & zwart naar de (-) van je batterij
Rood & oranje naar je contact (+)
Nu kan ik eindelijk zien op hoeveel toeren ik eigenlijk schakel
p.s. QUAD IS NIET GEWASSEN

Geplaatst: za 05 jun, 2004 18:49
door Fré
puik werk!
wel nogal een hoge max rpm op dat metertje! je max ligt slechts iets boven de helft van de totale range!
Geplaatst: za 05 jun, 2004 19:14
door Teunie
Ongelimiteerde cdi erop dan kom je met 11k meer in de buurt

Geplaatst: za 05 jun, 2004 19:22
door El Timbo
met mijn CDI kom aan de 10k
Het was 1 tot 16k of 8k dus ja ...
5de versnelling, 110kmh -> 10.000rmp

Geplaatst: za 05 jun, 2004 20:08
door Hellracer
ale ik zijn blij dat het werkt, kunnen we wat vergelijken

gisteren 118km/h op 6500Toeren

Geplaatst: za 05 jun, 2004 20:58
door Teunie
El Timbo schreef:met mijn CDI kom aan de 10k
Het was 1 tot 16k of 8k dus ja ...
5de versnelling, 110kmh -> 10.000rmp

Huh met 15voortandwiel??
Geplaatst: za 05 jun, 2004 21:35
door El Timbo
Neeje, 16T dacht ik. Met men bearclaws 120kmh
Geplaatst: zo 06 jun, 2004 08:12
door Teunie
El Timbo schreef:Neeje, 16T dacht ik. Met men bearclaws 120kmh
Een 16tand erop en dan nog maar 110?? Vind ik maar langzaam hoor....ik reed met mijn Honda de Blaster toch echt radicaal verloren hoor, haalt echt wel 120! (met 15tand=standaard)
Geplaatst: zo 06 jun, 2004 21:20
door El Timbo
met mijn banden, 16T, K&N + open bak niet meer.
Zonder die K&N en de bak toe ging hij rapper
Geplaatst: zo 06 jun, 2004 21:23
door Teunie
Ik verloor ook top met bak open, totdat ik hem fatsoenlijk afstelde....bij mij stond ie te rijk, trok goed in middengebied maar mn top zakte totaal in....misschien een tip?
Geplaatst: ma 07 jun, 2004 08:49
door No Limit W-tec
Ik begrijp eigenlijk niet waarom iedereen nu plots een toerenteller wil. Ik zie daar eigenlijk totaal geen nut in. Je voelt toch gewoon aan wanneer je moet schakelen ? Idem in een wagen, kijk ik nooit naar, enkel misschien met de aanhangwagen in het berop rijden om een vitesse af te komen maar anders nooit. Binnenkort ook verleden tijd want ga over naar automatic !
Verloren geld voor mij dus. Maar ieder zijn mening.

Geplaatst: ma 07 jun, 2004 09:14
door Fré
tis gewoon sjiek!

Geplaatst: ma 07 jun, 2004 09:37
door Rik350
Het is meer gewicht en het kan stuk ik hoef er geen

Geplaatst: ma 07 jun, 2004 10:46
door Rocky
No Limit YFZ schreef:Ik begrijp eigenlijk niet waarom iedereen nu plots een toerenteller wil. Ik zie daar eigenlijk totaal geen nut in. Je voelt toch gewoon aan wanneer je moet schakelen ? Idem in een wagen, kijk ik nooit naar, enkel misschien met de aanhangwagen in het berop rijden om een vitesse af te komen maar anders nooit. Binnenkort ook verleden tijd want ga over naar automatic !
Verloren geld voor mij dus. Maar ieder zijn mening.

In de auto kijk ik meer op de toerenteller omdat ik weet dat het max koppel rond de 4000 rpm ligt.
Dus even doortrekken tot 5 à 6000 toeren en dan schakelen, dan valt ie net op 4000 toeren terug, en dan trekt ie weer ......
Geplaatst: ma 07 jun, 2004 11:03
door El Timbo
No Limit YFZ schreef:Ik begrijp eigenlijk niet waarom iedereen nu plots een toerenteller wil. Ik zie daar eigenlijk totaal geen nut in. Je voelt toch gewoon aan wanneer je moet schakelen ? Idem in een wagen, kijk ik nooit naar, enkel misschien met de aanhangwagen in het berop rijden om een vitesse af te komen maar anders nooit. Binnenkort ook verleden tijd want ga over naar automatic !
Verloren geld voor mij dus. Maar ieder zijn mening.

Voila, dat is gesproken voor een toekomstige automaat rijder..... En als je 60 bent een Mercedes zeker ?

grapje hoor.
Ik rij altijd op men toerenteller....In de wagen, met of zonder aanhanger, altijd toerenteller bekijken. Ik hou er gewoon van.....
En het is niet omdat 'iedereen' er 1 heeft dat ik het ook wil. Ik wou dat al lang, maar ben niet technisch op dat gebied wat me altijd al tegen hielt.
Vroeger had ik een Golf zonder toerenteller, ben speciaal een cockpit van een GTI gaan zoeken om een tellerke te hebben...
Ieder zijn smaak zou ik zeggen. En dat respecteer je