Pagina 1 van 1

kan iemand mij uitleggen wa ne V-force JUIST doet???

Geplaatst: zo 06 jun, 2004 10:41
door Vincenzo
kan iemand mij eens precies uitleggen wat ne V-force doet en als het kan toegepast op ne blaster.
wa doet het met de pk's, koppel in alle toerentallen???,...

alvast bedankt

greetz

Re: kan iemand mij uitleggen wa ne V-force JUIST doet???

Geplaatst: zo 06 jun, 2004 11:19
door Drive a Z
Vincenzo schreef:kan iemand mij eens precies uitleggen wat ne V-force doet en als het kan toegepast op ne blaster.
wa doet het met de pk's, koppel in alle toerentallen???,...

alvast bedankt

greetz

Een V-force geeft je een snellere gasreactie ,dus meer pk's onderin geloof ik :roll:

Geplaatst: zo 06 jun, 2004 12:49
door Ralph
De membramen van een V-force Delta 2 reedvalve kunnen hogere rmp's aan, gaan ook makkelijker open, zoiets is het 8) Het speciale design zorgt er ook voor dat je een beter gemengt mengsel krijgt, wervelingen enzo.

Dus wat meer topsnelheid in de hogere rmp's en wat meer kracht onderin.

Geplaatst: zo 06 jun, 2004 13:19
door Vincenzo
ok bedankt

dus tis wel e goed gedacht van het te steken???

Geplaatst: zo 06 jun, 2004 15:21
door L.D.
Vincenzo schreef:ok bedankt

dus tis wel e goed gedacht van het te steken???
Natuurlijk :twisted:

Geplaatst: zo 06 jun, 2004 15:56
door Sg6
olaaaaaaa ook toepasbaar op kfx??? waarschijnlijk niet denk ik.

Geplaatst: zo 06 jun, 2004 16:44
door L.D.
Nee, is alleen voor 2-takt dacht ik.

Geplaatst: zo 06 jun, 2004 16:48
door Vincenzo
tis alleen voor 2-takt het sluit de karter van de carburator af bij het naar beneder gaan van de zuiger.

ma enwa meer koppel in lage toeren is het merkbaar of weggegooit geld want het kost toch een goei 200€ en das toch nie nx

ciao

Geplaatst: zo 06 jun, 2004 18:22
door Ludovic 250
deze steek je als je inlaat poorten veel groter worden,maar op een blaster staat het er al op dacht ik.
het voorkomt dat de zuiger de propere gassen om compressie te maken terug in de carb gaat duwen

Geplaatst: zo 06 jun, 2004 22:08
door Robby
Je voelt het dodelijk nijg, je voelt het verschil al als je je orignele reeds vervangt door race reeds in carbon fibre. Een v-force heeft deze ook steken+ dat deze nog extra kleppen tussen de gewone reeds steken heeft, vergroot dus het inlaatvermogen, en laat dus meer gas binnen in de verbrandingskamer.
greetz