Pagina 1 van 1

blaster uitlaten op de testbank

Geplaatst: do 04 dec, 2008 14:30
door raptor350
Yow :wink:

heb hier een interesssante grafiek gevonden op google waarbij er 4 verschillende uitlaten worden getest op een blaster.
Leek me wel interessant voor de zien hoeveel PK een blaster nu werkelijk heeft , en als er mensen zijn die hun blaster wat willen tunen , toomey is de beste keuze :applaus:

-orginele uitlaat
-fmf fatty
-pro circuit
-toomey racing B1

Wat ik wel wat vreemd vind is dat die blaster met stock uitlaat 20PK haald ? :roll:
Ik dacht meer rond de 17pk met een standaard blaster...

Afbeelding


greetzzz :crosser:

Re: blaster uitlaten op de testbank

Geplaatst: do 04 dec, 2008 14:41
door Tiesko
Ik blijf tog nieuwsgierig naar de lijn van een Van Hasselt... Kan iemand toevallig de lijn hoe een Van Hasselt zou presteren in een grafiek kunnen implementeren?..

Groete!

Re: blaster uitlaten op de testbank

Geplaatst: do 04 dec, 2008 14:43
door Tiesko
Maakt een Blaster overigens 'maar' 9000 toeren max?..

Ik had tog wel wat meer verwacht! :|

Re: blaster uitlaten op de testbank

Geplaatst: do 04 dec, 2008 15:55
door raptor350
Tiesko schreef:Maakt een Blaster overigens 'maar' 9000 toeren max?..

Ik had tog wel wat meer verwacht! :|
nee , dat kan niet hoor ... aangezien de powerband van een toomey B1 tot 12.500rpm gaat :p
Een originele raptor 350 draait al makkelijk 10.000 toeren en dat is dan nog eens een 4takt!
Blaster zal met standaard uitlaat toch rond de 11500 toeren zitten , en met fmf bv rond de 13.000 schat ik :p

Re: blaster uitlaten op de testbank

Geplaatst: do 04 dec, 2008 15:58
door Tiesko
Dat dacht ik dus ook! maar toch zie je in die grafiek dat de powerband maar tot 8000 toeren gaat?...
Na de 8000 toeren gaat het aantal pk's omlaag, waarom dan?...

Re: blaster uitlaten op de testbank

Geplaatst: do 04 dec, 2008 18:18
door Scratch
helaas staat de uitlaat van DG er ook niet bij.
Deze had ik op me eerste blaster en die was behoorlijk veel sneller dan mijn standaard 2e blaster.

greetz

Re: blaster uitlaten op de testbank

Geplaatst: do 04 dec, 2008 18:40
door Dempsey
een raptor 350 die 10.000toeren draait zou ik toch nog eens willen zien
een ltz draait er al 9000

Re: blaster uitlaten op de testbank

Geplaatst: do 04 dec, 2008 20:28
door L crosser
mijn ltr draait er 10600 en blaster zal er rond de 9000 draaien het is geen banshee eh! die 12000 toeren draait :chagarijn: :)

Re: blaster uitlaten op de testbank

Geplaatst: do 04 dec, 2008 22:19
door z400_racer
Tiesko schreef:Dat dacht ik dus ook! maar toch zie je in die grafiek dat de powerband maar tot 8000 toeren gaat?...
Na de 8000 toeren gaat het aantal pk's omlaag, waarom dan?...
zit ie over zen top van bereik in pk's en begint ie veel koppel te verliezen
en waarom zou je in meer toeren moeten rijde? trillingen..méér slijtage, lelijk geluid,...

Re: blaster uitlaten op de testbank

Geplaatst: vr 05 dec, 2008 00:23
door raptor350
L crosser schreef:mijn ltr draait er 10600 en blaster zal er rond de 9000 draaien het is geen banshee eh! die 12000 toeren draait
standaard maakt een blaster niet zoveel toeren , omdat ie nog goed begrensd is door uitlaat etc...
Maar met een fmf uiltaat bv draait hij toch makkelijk +2000 toeren ! 8) :p
Als je dan nog eens een openluchtfilterbak hebt enz , zal een blaster wel lekker hoog in toeren janken hoor :crosser: :evil:

Re: blaster uitlaten op de testbank

Geplaatst: vr 05 dec, 2008 08:55
door Tiesko
z400_racer schreef:
Tiesko schreef:Dat dacht ik dus ook! maar toch zie je in die grafiek dat de powerband maar tot 8000 toeren gaat?...
Na de 8000 toeren gaat het aantal pk's omlaag, waarom dan?...
zit ie over zen top van bereik in pk's en begint ie veel koppel te verliezen
en waarom zou je in meer toeren moeten rijde? trillingen..méér slijtage, lelijk geluid,...
Ik zeg ook niet dat ik constant zo hoog in de toeren rij! ik vroeg me alleen af waarom het was dat die na de 8000 toeren zo terugviel in pk's..

Dat ie over zijn top van bereik is in pk's kan ik ook nog wel aflezen in de grafiek he.. :wink:

Maar indd, constant zo hoog in de toeren is niet prettig rijden

Re: blaster uitlaten op de testbank

Geplaatst: vr 05 dec, 2008 15:47
door L crosser
het heeft niks te amken met begrenzen op uitlaat of inlaat als je hem niet ontgrenst op de ontsteking dan ben je nog lang bezig met hoge toeren, alleen die toerental begrenzer zal op ±9000 rpm staan ingesteld dus dan draait hij standaard even veel op top toeren als een met een andere pijp alleen de vermogens opbouw is anders :wink:

Re: blaster uitlaten op de testbank

Geplaatst: za 06 dec, 2008 10:45
door z400_racer
Tiesko schreef:
z400_racer schreef:
Tiesko schreef:Dat dacht ik dus ook! maar toch zie je in die grafiek dat de powerband maar tot 8000 toeren gaat?...
Na de 8000 toeren gaat het aantal pk's omlaag, waarom dan?...
zit ie over zen top van bereik in pk's en begint ie veel koppel te verliezen
en waarom zou je in meer toeren moeten rijde? trillingen..méér slijtage, lelijk geluid,...
Ik zeg ook niet dat ik constant zo hoog in de toeren rij! ik vroeg me alleen af waarom het was dat die na de 8000 toeren zo terugviel in pk's..

Dat ie over zijn top van bereik is in pk's kan ik ook nog wel aflezen in de grafiek he.. :wink:

Maar indd, constant zo hoog in de toeren is niet prettig rijden
zijn dus enkel veiligheidsvoorzieningen en ze zorgen er ook voor dat je blok het vele uurtjes kan uithouden :idea:

Re: blaster uitlaten op de testbank

Geplaatst: za 06 dec, 2008 11:10
door Tiesko
oke, dank voor uitleg! :wink: