Pagina 1 van 2

Raptor 700 cilinder tuning.

Geplaatst: zo 11 jan, 2009 16:48
door shy fx
Heey jongens ik zie regelmatig op die amerikaanse site van die bewerkte cinlinder voor de 700.
weet iemand een bedrijf in NL (liefst in de buurt van gelderland) die dat ook doet voor quads. Dus echt alleen de motor aanpassen.

Weet iemand ook bedrijft die hem kan afstellen in NL (liefst in de buurt van gelderland)??

alvast bedankt

Re: Raptor 700 cilinder tuning.

Geplaatst: zo 11 jan, 2009 17:26
door airwolf
weet je zeker dat het de cilinder is dat ze tunen?

Re: Raptor 700 cilinder tuning.

Geplaatst: zo 11 jan, 2009 17:38
door shy fx
http://www.teamrocketfactory.com/Quads/Raptor-700R.html

je gaat me toch niet vertellen dat je dit nog nooit gezien hebt??

Re: Raptor 700 cilinder tuning.

Geplaatst: zo 11 jan, 2009 18:08
door airwolf
wel om eerlijk te zijn niet nee :oops: :oops:

Re: Raptor 700 cilinder tuning.

Geplaatst: zo 11 jan, 2009 18:29
door shy fx
ga je schamen :D .

Maar dat soort spullen heb ik nog niet kunnen vinden hier in europa.

Re: Raptor 700 cilinder tuning.

Geplaatst: zo 11 jan, 2009 18:37
door airwolf
ja in de states zijn ze op da vlak al veel verder dan wij!

Re: Raptor 700 cilinder tuning.

Geplaatst: zo 11 jan, 2009 20:17
door mx jake
heb je ook die prijskaartjes bekeken?
ook hier kunnen ze dat bouwen, kost alleen een pak geld, en zie het maar heel te houden

Re: Raptor 700 cilinder tuning.

Geplaatst: zo 11 jan, 2009 21:42
door killroy1488
da zijn wel schone stukskes , kheb er eens 1 gezien met turbo kit op zen raptor in duitsland, maar denkt ook dat het van de states kwam.
Dus kzou zeggen bestellen maar :lol:

Re: Raptor 700 cilinder tuning.

Geplaatst: zo 11 jan, 2009 22:20
door airwolf
die raptor met turbo op is van dalbach racing :wink:

Re: Raptor 700 cilinder tuning.

Geplaatst: zo 11 jan, 2009 22:46
door shy fx
airwolf schreef:die raptor met turbo op is van dalbach racing :wink:
Ik geloof dat de eerste turbo komt van Yakahosu in sweden.
http://www.yakahosu.com/shop/product_in ... e98666944c

En daarna kwam is het overgewaaid naar de "States" en nu verkopen alle groter merken daar de turbo's, of in ieder geval een variatie ervan. zoals dalbach en alba

Ok stond er al gauw een filmje van de jonges van RMX-racing uit duitsland met hun turbo raptor. die mij hun turbo voor €3999,- aanboden vorig jaar met de kerst.
http://www.metacafe.com/watch/954528/10 ... urnal_com/

Maar ik ben een beetje bang om zoiets te doen. Ik denk als je dan een grote beurt krijgt dat het je toch een paar honderd extra kost met al die speciale onderdelen.

Re: Raptor 700 cilinder tuning.

Geplaatst: ma 12 jan, 2009 14:51
door raptor350
Ja, een raptor met 102PK zal logischer wijs VEEL sneller verslijten dan een ori met 45PK ??
Off-road rijden met deze kit mag je ok al vergeten ... Als ik eens kijk waar de luchtfilter enz zit , komt omidelijk water in :roll:

Als ik het goed heb verstaan doet hij in minder dan 4sec , 100km/u !! :buig: :evil:

Lijkt me wel leuk zo'n raptor, maarja alles heeft zen prijskaartje :wink:

Re: Raptor 700 cilinder tuning.

Geplaatst: ma 12 jan, 2009 17:15
door airwolf
dalbach en yakahuso is hetzelfde
dalbach doet de auto's en yakahuso de quads

Re: Raptor 700 cilinder tuning.

Geplaatst: di 13 jan, 2009 21:57
door FLIPmode
raptor350 schreef:Ja, een raptor met 102PK zal logischer wijs VEEL sneller verslijten dan een ori met 45PK ??
Off-road rijden met deze kit mag je ok al vergeten ... Als ik eens kijk waar de luchtfilter enz zit , komt omidelijk water in :roll:

Als ik het goed heb verstaan doet hij in minder dan 4sec , 100km/u !! :buig: :evil:

Lijkt me wel leuk zo'n raptor, maarja alles heeft zen prijskaartje :wink:
102pk is nog niet zoveel voor ne 700cc met turbo.Het is eigenlijk het koppel dat telt, als die kerel op 1 bar overdruk( dus boven op de atmosferische van 1 bar) rijd kan je de cc verdubbelen, en dan kom je uit op het koppel van een 1400cc en dat kan al tellen!
Duinen is wel redelijk off road :D maar het is inderdaad niks voor in de modder.
Water kan niet zoveel kwaad als het maar met beetjes is. Er word zelfs waterinjectie op gemonteerd om het pingelen tegen te gaan(is wel bij de iets extremere gevallen zoals drag bikes).

Re: Raptor 700 cilinder tuning.

Geplaatst: wo 14 jan, 2009 00:33
door raptor350
FLIPmode schreef:
raptor350 schreef:Ja, een raptor met 102PK zal logischer wijs VEEL sneller verslijten dan een ori met 45PK ??
Off-road rijden met deze kit mag je ok al vergeten ... Als ik eens kijk waar de luchtfilter enz zit , komt omidelijk water in

Als ik het goed heb verstaan doet hij in minder dan 4sec , 100km/u !!
Lijkt me wel leuk zo'n raptor, maarja alles heeft zen prijskaartje
102pk is nog niet zoveel voor ne 700cc met turbo.Het is eigenlijk het koppel dat telt, als die kerel op 1 bar overdruk( dus boven op de atmosferische van 1 bar) rijd kan je de cc verdubbelen, en dan kom je uit op het koppel van een 1400cc en dat kan al tellen!
Duinen is wel redelijk off road maar het is inderdaad niks voor in de modder.
Water kan niet zoveel kwaad als het maar met beetjes is. Er word zelfs waterinjectie op gemonteerd om het pingelen tegen te gaan(is wel bij de iets extremere gevallen zoals drag bikes).
nog niet zoveel ? :lol: Dat is bijna even veel PK's dan kg's :p
Ik weet dat die raptor het niet zo lang zal vol houden met zoveel vermogen. 1000km en hij is klaar voor een revisie ?
Ok duinen wel ja, maar wat ik bedoel is bossen , veldwegen etc ...
En geloof me, in Belgie staan er constant diepe plassen. Ik rijd bijna constant met men bumper onder waten in de bossen.
en die luchtfilter zal na 2km al vol verstopt zitten met modder, waardoor hij bijna niets van lucht meer kan zuigen. :?

Maar idd, voor op de openbare weg moet dit zoveel fun zijn :buig: Zullen je niet veel kunnen bijhouden met dit kitje

Re: Raptor 700 cilinder tuning.

Geplaatst: wo 14 jan, 2009 01:12
door FLIPmode
[/quote]

nog niet zoveel ? :lol: Dat is bijna even veel PK's dan kg's :p
Ik weet dat die raptor het niet zo lang zal vol houden met zoveel vermogen. 1000km en hij is klaar voor een revisie ?
Ok duinen wel ja, maar wat ik bedoel is bossen , veldwegen etc ...
En geloof me, in Belgie staan er constant diepe plassen. Ik rijd bijna constant met men bumper onder waten in de bossen.
en die luchtfilter zal na 2km al vol verstopt zitten met modder, waardoor hij bijna niets van lucht meer kan zuigen. :?

Maar idd, voor op de openbare weg moet dit zoveel fun zijn :buig: Zullen je niet veel kunnen bijhouden met dit kitje[/quote]

Nee, is niet zo veel; weet dat ze in de 80' jaren al 1500pk uit 1500cc haalden (daarmee geen turbo's meer in f1) en ze op dit moment bij bigcc racing al aan -/+ 800pk voor ne busa . En de blok zal niet standaard zijn en dient waarschijnlijk voor een of andere competitie en is dus niet vergelijkbaar met standaard gebruik.
http://www.bigccracing.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
En het type blok waar ik mee bezig ben : http://www.bigccracing.com/shop/categor ... ategory=60" onclick="window.open(this.href);return false; , zou rond de 200pk moeten draaien en een koppel van 165Nm (als alles goed gaat ,en als het super gaat is het 235pk en 185Nm aan de wielen :evil: )
grtz