Wild & Wicked
Geplaatst: wo 14 jan, 2009 16:15
Nu dat het project een beetje vorm begint te krijgen( en ik anders teveel werk heb met foto's als em af is) zal ik hier zo nu en dan de opdatums neerknallen.
De bedoeling is dus iets te fabrieken met nen hoop koppel. Gezien mijn liefde voor de Suzuki gsxr moest het zowiezo iets in die aard worden. Nu kon ik via een van de leden van Dqt, aan ne blok komen. Hij wist wel niet of het een gsxr was , wel dat het een 1100cc was en een suzuki. Ik dus kijken en voor een paar centen wisselde de gsx1100 esd van eigenaar en kon het sloopwerk beginnen.
Uiteindelijke machine zou met dubbele turbo uitgerust een kleine 180-190 Nm moeten hebben en 200+ pk aan de wielen.
Ik wist dat dit mogelijk was met deze blok want er rijd in Nederland al een rond die op 235pk zit met enkele (iets grotere)turbo.
To do list:- volledig reviseren en controleren blok
- compressie verlagen
- oliekoeler op monteren (deze blok is enkel luchtgekoeld )
- frame aanpassen en verstevigen
- achterbrug verlengen
- gsxr750w cv carbu's aanpassen voor turbogebruik
- alles een kleurtje geven
- plenum (drukkamer) maken
- alle leidingen leggen (uitlaat, inlaat, olie,....)
- de bekabeling repareren (ziet er serieus begaffeld uit)
- en alles waar ik nog bij uitkom en ik nu aant vergeten ben.
enkele pics om in de sfeer te komen:
De blok :
Ja na acht jaar stilstaan ziet dat eruit hé
De gelagerde, uitgebalanceerde en gelaste krukas
de 750 slopen
frame aanpassen
achterbrug
alles met kleurke
en de turbo's
Er zijn natuurlijk veel meer pics maar die knal ik er tussendoor wel es bij.
Greetz
De bedoeling is dus iets te fabrieken met nen hoop koppel. Gezien mijn liefde voor de Suzuki gsxr moest het zowiezo iets in die aard worden. Nu kon ik via een van de leden van Dqt, aan ne blok komen. Hij wist wel niet of het een gsxr was , wel dat het een 1100cc was en een suzuki. Ik dus kijken en voor een paar centen wisselde de gsx1100 esd van eigenaar en kon het sloopwerk beginnen.
Uiteindelijke machine zou met dubbele turbo uitgerust een kleine 180-190 Nm moeten hebben en 200+ pk aan de wielen.
Ik wist dat dit mogelijk was met deze blok want er rijd in Nederland al een rond die op 235pk zit met enkele (iets grotere)turbo.
To do list:- volledig reviseren en controleren blok
- compressie verlagen
- oliekoeler op monteren (deze blok is enkel luchtgekoeld )
- frame aanpassen en verstevigen
- achterbrug verlengen
- gsxr750w cv carbu's aanpassen voor turbogebruik
- alles een kleurtje geven
- plenum (drukkamer) maken
- alle leidingen leggen (uitlaat, inlaat, olie,....)
- de bekabeling repareren (ziet er serieus begaffeld uit)
- en alles waar ik nog bij uitkom en ik nu aant vergeten ben.
enkele pics om in de sfeer te komen:
De blok :
Ja na acht jaar stilstaan ziet dat eruit hé
De gelagerde, uitgebalanceerde en gelaste krukas
de 750 slopen
frame aanpassen
achterbrug
alles met kleurke
en de turbo's
Er zijn natuurlijk veel meer pics maar die knal ik er tussendoor wel es bij.
Greetz