Probleempjes met Bashan 200s-7
Geplaatst: vr 23 jan, 2009 19:16
Hallo,
Ik heb in de kerstvakantie een Bashan 200cc gekocht, en ben nu al aardig wat probleempjes tegen gekomen.
Hier de problemen + oplossingen:
Speling op het stuur
Speling op wielen
Quad wil niet meer starten
Schroefjes kwijt
Olie vervangen
Speling op het stuur:
Bij mijn bashan kon je het stuur naar links en rechts sturen zonder dat de wielen draaiden.
Ik zag bij de stuurkogels, dat er speling op zat. Hoe is dat te verhelpen?
Nadat ik de stuurstang eraf heb gehaald, heb ik de stuurkogels los gehaald. Die kun je openmaken door de splitpen er uit te halen en de schroef die er boven opzit eruit te draaien. Je ziet dan een soort wit plastic plaatje. Die moet je eruit halen. Je ziet dan de stuurkogel zitten waar helemaal geen vet in zit!! Nu moet je er wat vet op de kogel doen, het platte schroefje er weer goed, aardig strak(zat namelijk niet zo vast), op doen, splitpen erdoor heen en klaar is kees! En zo doe je alle stuurkogels. Het resultaat is erg goed.(tenminste, als je het goed doet)
Speling op de wielen
Na een tijdje rijden zat er iets speling op de wielen. Wat moet je doen? Simpelweg de wielmoeren aandraaien en je bent klaar.
Als de speling bij de voorwielen niet over gaat, zullen waarschijnlijk de lagers kapot zijn.
Quad wil niet meer starten
Nadat ik mijn quad een keer had schoongemaakt met de hogedrukspuit, wilde de bashan niet meer starten. Ik had alle elektrische bedrading nagekeken, daar zat het niet in. Toen heb ik de benzineslang nagekeken of hij wel benzine kreeg, en dat was ook in orde. Ik heb toen de bougie eruitgehaald, en wat bleek, de bougie was niet vet. Dat is dus een teken dat hij geen benzine krijgt. Ik heb de carburateur er toen afgehaald en daarna losgehaald. Wat bleek nou, er zat geen benzine in maar water!! Bij het schoonmaken is er water in de luchtfilter gekomen en met het starten heeft de carburateur het aangezogen. Gelukkig zat er bij mij geen water in de cilinder. Let dus goed op met schoonmaken, dek voor de zekerheid het luchtfilter af met een plastic zak.
Schroefjes kwijt
Na een tijdje rijden was ik wat schroeven kwijt. Door het trillen van de quad trillen de schroeven er zo uit! Trek dus alle schroeven en moertjes in het begin goed na!
Olie vervangen
Als je met je Bashan de eerste 100km erop hebt zitten, moet je gelijk de olie vervangen. Er zit namelijk inrij olie in. Die moet na 100km vervangen worden door gewone olie. Er moet 4takt 10W40 olie in. Je zult merken dat de quad daarna erg mooi loopt.
Ik hoop je zo een beetje geholpen te hebben met wat enkele probleempjes. Heb je nog meer problemen ontdekt, plaats dan een berichtje.
Groeten Joris
Ik heb in de kerstvakantie een Bashan 200cc gekocht, en ben nu al aardig wat probleempjes tegen gekomen.
Hier de problemen + oplossingen:
Speling op het stuur
Speling op wielen
Quad wil niet meer starten
Schroefjes kwijt
Olie vervangen
Speling op het stuur:
Bij mijn bashan kon je het stuur naar links en rechts sturen zonder dat de wielen draaiden.
Ik zag bij de stuurkogels, dat er speling op zat. Hoe is dat te verhelpen?
Nadat ik de stuurstang eraf heb gehaald, heb ik de stuurkogels los gehaald. Die kun je openmaken door de splitpen er uit te halen en de schroef die er boven opzit eruit te draaien. Je ziet dan een soort wit plastic plaatje. Die moet je eruit halen. Je ziet dan de stuurkogel zitten waar helemaal geen vet in zit!! Nu moet je er wat vet op de kogel doen, het platte schroefje er weer goed, aardig strak(zat namelijk niet zo vast), op doen, splitpen erdoor heen en klaar is kees! En zo doe je alle stuurkogels. Het resultaat is erg goed.(tenminste, als je het goed doet)
Speling op de wielen
Na een tijdje rijden zat er iets speling op de wielen. Wat moet je doen? Simpelweg de wielmoeren aandraaien en je bent klaar.
Als de speling bij de voorwielen niet over gaat, zullen waarschijnlijk de lagers kapot zijn.
Quad wil niet meer starten
Nadat ik mijn quad een keer had schoongemaakt met de hogedrukspuit, wilde de bashan niet meer starten. Ik had alle elektrische bedrading nagekeken, daar zat het niet in. Toen heb ik de benzineslang nagekeken of hij wel benzine kreeg, en dat was ook in orde. Ik heb toen de bougie eruitgehaald, en wat bleek, de bougie was niet vet. Dat is dus een teken dat hij geen benzine krijgt. Ik heb de carburateur er toen afgehaald en daarna losgehaald. Wat bleek nou, er zat geen benzine in maar water!! Bij het schoonmaken is er water in de luchtfilter gekomen en met het starten heeft de carburateur het aangezogen. Gelukkig zat er bij mij geen water in de cilinder. Let dus goed op met schoonmaken, dek voor de zekerheid het luchtfilter af met een plastic zak.
Schroefjes kwijt
Na een tijdje rijden was ik wat schroeven kwijt. Door het trillen van de quad trillen de schroeven er zo uit! Trek dus alle schroeven en moertjes in het begin goed na!
Olie vervangen
Als je met je Bashan de eerste 100km erop hebt zitten, moet je gelijk de olie vervangen. Er zit namelijk inrij olie in. Die moet na 100km vervangen worden door gewone olie. Er moet 4takt 10W40 olie in. Je zult merken dat de quad daarna erg mooi loopt.
Ik hoop je zo een beetje geholpen te hebben met wat enkele probleempjes. Heb je nog meer problemen ontdekt, plaats dan een berichtje.
Groeten Joris