Achteraslagers vervangen Honda TRX 400EX
Geplaatst: zo 25 jan, 2009 17:34
Ik kocht mijn Honda met slechte achteraslagers en ben vorige week begonnen met het vervangen van het spul!
Alles was nog eerste montage dus zat het verschrikkelijk vast allemaal!
Bij het loshalen van de stel/borgmoeren van de as had ik al een uitdaging! Het spul zat zo vast dat ik m met de brander heb moeten verwarmen om het los te krijgen.
Uiteindelijk alles gelukt en uit elkaar gehaald. Het linker lager was helemaal verrot en de kogels vielen er al uit!
Het lagerhuis, waar beide lagers ingeperst zitten was wat smerig en had wat oxidatie. Bij het verwijderen van de lagerschalen en het schoonmaken van het huis kwam ik dit tegen:
Ben dus uiteindelijk even bij de dealer langs geweest voor een nieuw huis en dat ging €450.- kosten!
Toen ben ik even gaan speuren en vond m op Ebay nieuw voor €150,- inc. verzenden naar Nederland!
Dit is een lagerhuis van Lone Star http://www.lsracing.com/ Hij wordt compleet geleverd met keerringen en lagers erin!
Ik zit nu op mn spullen te wachten en dan ga ik m snel weer in elkaar zetten!
Ondertussen kan ik lekker mn andere onderhoud uitvoeren zoals olie en filter te verversen, luchtfilter schoonmaken of vervangen, kleppen stellen en alles gewoon even te controleren!
Voor degene die alleen de lagers en keerringen hoeven te vervangen hier de maten:
Lagers: KOSO 6908RS (40x62x12mm) evt. te vervangen door een ander merk
Keerringen: 52x62x7mm
Je kan t in een setje kompleet krijgen van "All Balls" of gewoon los kopen bij een SKF-Dealer, maar zorg wel dat je dichte lagers krijgt want je kan ze niet smeren
Als alles goed is gaan we volgende week Full Gasz over de Maasvlakte!
Alles was nog eerste montage dus zat het verschrikkelijk vast allemaal!
Bij het loshalen van de stel/borgmoeren van de as had ik al een uitdaging! Het spul zat zo vast dat ik m met de brander heb moeten verwarmen om het los te krijgen.
Uiteindelijk alles gelukt en uit elkaar gehaald. Het linker lager was helemaal verrot en de kogels vielen er al uit!
Het lagerhuis, waar beide lagers ingeperst zitten was wat smerig en had wat oxidatie. Bij het verwijderen van de lagerschalen en het schoonmaken van het huis kwam ik dit tegen:
Ben dus uiteindelijk even bij de dealer langs geweest voor een nieuw huis en dat ging €450.- kosten!
Toen ben ik even gaan speuren en vond m op Ebay nieuw voor €150,- inc. verzenden naar Nederland!
Dit is een lagerhuis van Lone Star http://www.lsracing.com/ Hij wordt compleet geleverd met keerringen en lagers erin!
Ik zit nu op mn spullen te wachten en dan ga ik m snel weer in elkaar zetten!
Ondertussen kan ik lekker mn andere onderhoud uitvoeren zoals olie en filter te verversen, luchtfilter schoonmaken of vervangen, kleppen stellen en alles gewoon even te controleren!
Voor degene die alleen de lagers en keerringen hoeven te vervangen hier de maten:
Lagers: KOSO 6908RS (40x62x12mm) evt. te vervangen door een ander merk
Keerringen: 52x62x7mm
Je kan t in een setje kompleet krijgen van "All Balls" of gewoon los kopen bij een SKF-Dealer, maar zorg wel dat je dichte lagers krijgt want je kan ze niet smeren
Als alles goed is gaan we volgende week Full Gasz over de Maasvlakte!