bandendruk zand
- quadpower#89
- Quadfanaat

bandendruk zand
via de zoekfunctie zie ik dat hier al veel gediscussieerd is op dit forum over bandendruk...
maar toch wil ik jullie nog eens vragen wat jullie doen met de bandendruk als je in het zand rijd, vb in duinkerke.
zetten jullie de banden dan zachter voor de vele putten, of net harder, om net iets grotere grondspeling te hebben?
normaal rijd ik 450 rondom, op alle terrijnen.
heb 1 keer op aanraden van iemand bandendruk verlaagt naar 300gram op geleende itp mudlite banden, en dat is vekeerd afgelopen, ben de band verloren.
( rijd in zand met standaart dunlop banden van een honda trx 400)
maar toch wil ik jullie nog eens vragen wat jullie doen met de bandendruk als je in het zand rijd, vb in duinkerke.
zetten jullie de banden dan zachter voor de vele putten, of net harder, om net iets grotere grondspeling te hebben?
normaal rijd ik 450 rondom, op alle terrijnen.
heb 1 keer op aanraden van iemand bandendruk verlaagt naar 300gram op geleende itp mudlite banden, en dat is vekeerd afgelopen, ben de band verloren.
( rijd in zand met standaart dunlop banden van een honda trx 400)
-
danny_metall
- Quadrunner

- Contacteer:
Re: bandendruk zand
Toen ik nog wedstrijden reed, reed ik met 0.6bar tot 0.7bar (zand)
maar, meestal legden we andere velgen erop (omgelaste-blaster-velgen) met 4x4banden ..
nadeel ; onstabiel in de lucht
maar, meestal legden we andere velgen erop (omgelaste-blaster-velgen) met 4x4banden ..
nadeel ; onstabiel in de lucht
- cyberdrone
- Quadracer

Ik heb ook al gezien dat ze de druk op de banden verlagen tot 0.4 soms, maar dan moet je inderdaad wel oppassen welk type band en velg je hebt liggen of je kan de band verliezen .. Maar ik heb met verschillende banden al op 0.5 gereden en dat zou toch geen probleem mogen zijn.
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
- quadpower#89
- Quadfanaat

omdat ik vind dat mijn quad veel stuitert in de grote putten in duinkerke.
ik had ditzelfde ook met mijn suzuki, voor die ene keer ik met mijn suzuki naar duinkerke ben geweest. (zelfde banden)
maar ik heb dan mijn druk op 0,6 gezet voor het zand, dacht dat ik dan minder zou blijven hangen in de sporen met mijn 20x10x9 banden
(of mijn veringen staan niet goed voor zand ?)
ik had ditzelfde ook met mijn suzuki, voor die ene keer ik met mijn suzuki naar duinkerke ben geweest. (zelfde banden)
maar ik heb dan mijn druk op 0,6 gezet voor het zand, dacht dat ik dan minder zou blijven hangen in de sporen met mijn 20x10x9 banden
- cyberdrone
- Quadracer

Kan zijn, volgens mij moeten die zeer zacht ingesteld staan .. een beetje uitproberen zou ik zeggen..quadpower#89 schreef:omdat ik vind dat mijn quad veel stuitert in de grote putten in duinkerke.
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
-
Vyrena
- Pro Quadrider

- Contacteer:
Op veel zandbanen deden wij er ook altijd minder in, het vangt toch een beetje meer op. Maar wij reden wel met echte zandbanden (die hoge).
Nu zit ik op 0.8 a 0.9 als ik op gewoon terrein ga rijden.
Nu zit ik op 0.8 a 0.9 als ik op gewoon terrein ga rijden.
-
dieseltank
- Quad Expert

- Contacteer:
0.5 hiero 
Yamaha Blaster & Yamaha Blaster {gestolen}
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}
somthing comming soon...
QUADLOOS
( op 't moment)
somthing comming soon...
QUADLOOS
-
Randy Yamaha
- Quadrunner

Ik rei vaak op zand waar putten zitten mij voorvering staat daarom ook heel zacht (orgineele veren) alleen ken het je niet aan raden met springe dan sleep je alles over de grond 
- quadpower#89
- Quadfanaat

bedankt voor de vele reacties, maar aangezien de veelzijdige reacties lijt het erop dat ik gewoon eens van alles moet gaan proberen he.
1 per 1 uittesten, eerst eens bandenspannign verlagen, het makkelijkste. en dan eerst achterveer eens demping regelen, dan naar voorvering als het nog niet opgelost is. met proberen kan je niks misdoen he.
1 per 1 uittesten, eerst eens bandenspannign verlagen, het makkelijkste. en dan eerst achterveer eens demping regelen, dan naar voorvering als het nog niet opgelost is. met proberen kan je niks misdoen he.
-
dieseltank
- Quad Expert

- Contacteer:
bij quad paradijs zijden ze dat de bande spanning om te crossen 0.4 bar idieaal is.
ik heb in mn orinele balon bande van n blaster 0.5 bar in zitten. idiaal om met die spanning te crosse
(bij mij he)
ik heb in mn orinele balon bande van n blaster 0.5 bar in zitten. idiaal om met die spanning te crosse
somthing comming soon...
QUADLOOS
( op 't moment)
somthing comming soon...
QUADLOOS
Ja ik neem aan dat wij het hier over zandbanden hebben (smal,hoog)daar moet wat meer druk op staan ,als dat je op een harde baan rijd dan kan je genoegen nemen met bv 0.4 á 0.5 maar dan rij je ok met andere banden en velgendieseltank schreef:bij quad paradijs zijden ze dat de bande spanning om te crossen 0.4 bar idieaal is.
ik heb in mn orinele balon bande van n blaster 0.5 bar in zitten. idiaal om met die spanning te crosse(bij mij he)
****^*****YFZ-450-R-2009*****^*****
- quadpower#89
- Quadfanaat

het is wel om in zand te rijden, maar ik heb geen echte zandbanden.
Oké dan wordt het wel anders dan gewoon rond de 0.4 en 0.5 ja en het ligt ook wel een heel beetje aan je vering hoeje die zetquadpower#89 schreef:het is wel om in zand te rijden, maar ik heb geen echte zandbanden.
****^*****YFZ-450-R-2009*****^*****
-
dieseltank
- Quad Expert

- Contacteer:
leon, daar heb je wel gelijk in ja, met smal hoog bande moet je idd harder...
maar ik denk dat we het hier over breed laag hebbe?
ik zij ook al eerder, mijn standaard "balon" banden van mn blaster staan op 0.5 ik kan hier fijn meer crosse vind ik
maar ik denk dat we het hier over breed laag hebbe?
ik zij ook al eerder, mijn standaard "balon" banden van mn blaster staan op 0.5 ik kan hier fijn meer crosse vind ik
somthing comming soon...
QUADLOOS
( op 't moment)