Uitlaat KFX 700
Geplaatst: do 29 jan, 2009 17:46
Ik heb een nieuwe uitlaat gekocht voor mijn KFX 700. Een LeoVince X3 (systeem 2 in 1),
nieuw gekocht in Duitsland via internet voor de helft van de prijs waarmee in België geadverteerd
wordt. Ongelooflijke service!!! Verzendingskosten slechts 14 euro en binnen de week thuis geleverd
via DPD. Deze uitlaat is schitterend afgewerkt en alles monteert zeer vlot en uitermate perfect.
Niets moet geforceerd worden en de uitlaat loopt nergens aan.
Bovendien ziet hij er ook zeer mooi uit en het geluid - standaard afgesteld op FIM normen -
bevalt prima: diep en toch niet oorverdovend. Daarbij zijn er ook nog enkele adapters bijgeleverd
om een ander geluid te creëren.
Groot was echter mijn verbazing toen ik de doorlaat van de originele KFX 700 uitlaatbochten zag:
zowat beperkt tot de helft van de diameter.
Benieuwd naar de prestaties na de montage, merkte ik tot mijn grote verbazing dat het vermogen
nagenoeg verdubbeld is. Wat een plezier!!!!!!!!
Nu las ik op dit forum ook iets over het feit dat de carburateurs soms niet helemaal geopend zouden
worden bij de gehomologeerde versie. Weet iemand wat hiervan aan is en - of mijn KFX nu 100%
presteert en er misschien nog andere modificaties aangeraden zijn?
nieuw gekocht in Duitsland via internet voor de helft van de prijs waarmee in België geadverteerd
wordt. Ongelooflijke service!!! Verzendingskosten slechts 14 euro en binnen de week thuis geleverd
via DPD. Deze uitlaat is schitterend afgewerkt en alles monteert zeer vlot en uitermate perfect.
Niets moet geforceerd worden en de uitlaat loopt nergens aan.
Bovendien ziet hij er ook zeer mooi uit en het geluid - standaard afgesteld op FIM normen -
bevalt prima: diep en toch niet oorverdovend. Daarbij zijn er ook nog enkele adapters bijgeleverd
om een ander geluid te creëren.
Groot was echter mijn verbazing toen ik de doorlaat van de originele KFX 700 uitlaatbochten zag:
zowat beperkt tot de helft van de diameter.
Benieuwd naar de prestaties na de montage, merkte ik tot mijn grote verbazing dat het vermogen
nagenoeg verdubbeld is. Wat een plezier!!!!!!!!
Nu las ik op dit forum ook iets over het feit dat de carburateurs soms niet helemaal geopend zouden
worden bij de gehomologeerde versie. Weet iemand wat hiervan aan is en - of mijn KFX nu 100%
presteert en er misschien nog andere modificaties aangeraden zijn?


