ZWAAR QUADONGEVAL

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
nicknamebelgium
Quadrunner
Quadrunner

ZWAAR QUADONGEVAL

Bericht door nicknamebelgium »

gelezen op http://www.hln.be

Man in levensgevaar na ongeval met quad in Haaltert

Een 41-jarige man uit het Oost-Vlaamse Haaltert is levensgevaarlijk gewond geraakt toen hij met zijn quad tegen een betonnen omheining en een paal botste. Dat werd vernomen bij het parket van Dendermonde.

Het ongeval gebeurde in de Zavelstraat in Haaltert. De man verloor in een bocht de controle over het stuur, zo stelde een verkeersdeskundige later vast. Hij werd zwaargewond naar het ziekenhuis overgebracht en verkeert in levensgevaar. Er waren geen andere voertuigen bij het ongeval betrokken. (belga/svm)
30/01/09 17u37
2010 raptor 700
D4rk Pr1nc3
Quadfanaat
Quadfanaat

Re: ZWAAR QUADONGEVAL

Bericht door D4rk Pr1nc3 »

oei oei ik vrees al voor de reacties die daar gaan op komen. :?

waar slechte reclame voor onze hobby

greetz

D4rk Pr1nc3
kees
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door kees »

Zwaar klote. Het blijft uitkijken sommige rijden ook als gekken. Maar goed hopelijk komt die er boven op.
Yamaha BRRRRRaptor 700 2009 SE.
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
z400_racer
Quadracer
Quadracer

Bericht door z400_racer »

zag gisteren rond 5uur in aalst een man op een blauwe raptor 350
die reed ook vrij gevaarlijk, khoop dat 't niet over die man gaat :shock:
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
kees
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door kees »

Zou zomaar kunnen. Zag laats ook een raptor 350 die reed zo abnormaal dat heb ik nog nooit gezien. Heb al veel gezien op de weg en op tv maar dat sloeg echt alles. Die gast speelde echt met zijn leven. Dan denk je toch van die komt er nogwel.
En juist die rotte appels, verpesten het voor iedereen. Zo gaan ze straks de regels aanscherpen dat quads helemaal niet meer op de openbare weg mogen. Ik zie dat echt aankomen. Het is nu meer zo dat er geen echte regels voor zijn maar dat word straks anders. Er komen ook steeds meer quads op de weg mensen gaan het zien als auto. En wij zijn allemaal rijdende reclame verspreiders. Want mensen zien je rijden en denken dat wil ik ook.
Yamaha BRRRRRaptor 700 2009 SE.
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Thomaz
Quadrider
Quadrider

Bericht door Thomaz »

Weet ge hoe da komt. DE QUAD heeft de laatste jaren een sterke opmarks gekend en is massaal verkocht.
Freaks kopen een quad omdat ze dat al van vroeger willen hebben, de mensen met gewoon veel geld willen het ook eens proberen. We zijn tegenwoordig met zoveel quad rijders dat het niet altijd zonder incidenten verloopt !

Hoeveel moto rijders en automobilisten blijven dagelijs om ? Zeeeeeeér veel zal ik het u zeggen.
En als een quad een ongeval krijgt, al dan niet dodelijk staat het dadelijk in de krant (de journalisten zitten dan al met ne paal heel hun artikel te vertellen en neer te typen want da is sensatie.)

Nu heéél erg voor dieje man die da ongeval heeft voorgehad daar hoort ge me niks van zeggen.

Maar hoe meer quads er verkocht worden hoe groter de kans ook op een ongeval ? Simpel toch ?
Dus ze moeten niks doen en gewoon hunne mond houden :lol:
Alleszinds nog veel beterschap aan de man met het ongeval.
Groeten Thomaz
killroy1488
Quadrider
Quadrider

Bericht door killroy1488 »

oen ik begon met rijden zo veel jaren geleden :p
Kende de meeste mensen het woord quad zelfs niet hahaha en nu :p kenne ze het allemaal
LeOke
Quadrider
Quadrider

Bericht door LeOke »

killroy1488 schreef:oen ik begon met rijden zo veel jaren geleden :p
Kende de meeste mensen het woord quad zelfs niet hahaha en nu :p kenne ze het allemaal
meeste mensen die mij kennen vragen de dag van vandaag nog altijd, hoe is het met je sqaud, met de letter S hé, dus aan deze kanten van W-Vl zijn er niet veel rijders!
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

bij mij hebben ze het vaak over een trike :?
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
KrisZ400
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door KrisZ400 »

Boncari schreef:bij mij hebben ze het vaak over een trike :?
wat wilt ge met een wolverine :D
grapke eh :wink: :wink:

Hopelijk komt deze man er weer bovenop :!:
DQT_Erasmus, Making Friends Gives Winning Teams
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
www.DQT.be - www.jumpingjet.be - www.powerhost.be
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

Whaha :D

maar een wolverine heeft gewoon 4 wielen hoor :P
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
killroy1488
Quadrider
Quadrider

Bericht door killroy1488 »

en als rijder vindt ik wel waneer je moet weten waar je bv kan heel je uitleven en waneer je de regels moet volgen ^^
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

LeOke schreef:
killroy1488 schreef:oen ik begon met rijden zo veel jaren geleden :p
meeste mensen die mij kennen vragen de dag van vandaag nog altijd, hoe is het met je sqaud, met de letter S hé, dus aan deze kanten van W-Vl zijn er niet veel rijders!

HAHA hier sommige ook haha met de S van sl#t :P squad team 8)
Koen Berendsen
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Koen Berendsen »

Door een computervirus was weinig op het web laatste tijd.

Maar trouwens hier wil ik even op reageren.

Allereerst zeggen ze bij mij ook altijd Kwat of Quat. Vooral dat schrijven snappen ze nog altijd niet:P Maar het klopt wel dat dit producht wel erg in opmars is. Ik was vroeger één van de eerste met een quad en nu ken ik er een helehoop.

on-topic:
Ik weet niet hoe het ongeluk kan gebeuren. En ik weet ook niet welke machine het was. Maar als er GEEN nadere weggebruikers in het spel zitten is het toch wel een fout)je) van de rijder zelf.

Dus ik hoop dat er snel een verplicht rijbewijs/curus voor quadrijders komt. En dat merken als Bashan verboden worden op kenteken. Juist door die chinese namaak krijg je zoveel quadfanaten. Ik vind het niet erg als er veel mensen gaan quadrijden. Maar voor op de weg moet je (net als bij solomoto's) gewoon wat geld insteken. een apperaat voor 1000 euro en dan nog zo af en toe op de weg is gewoon niet verantwoord.

Je hoort toch nooit van motorrijders die verongelukken omdat ze de controle over hun machine zijn kwijt geraakt. Nee, die verongelukken altijd doordat een auto hem over het hoofd zag. Natuurlijk zijn er ook motorrijders die ongelukken krijgen doordat ze onverantwoordelijk hard rijden. Maar de meeste motorrijders geven wel veel geld/energy/tijd uit aan hun hobby en zodoende gebeurd er veel minder.

Dit is het probleem bij de quads. De meeste van dit forum kopen wel een dure quad van paar duizend euro. Goede helm. mooie jas met bescherming erbij etc. Maar er zijn er ook een hele hoop die een bashan kopen hem helemaal opvoeren (dat is nooit goed voor de quad) en er onverantwoordelijk hard mee omgaan. Hoeveel topic lees je neit van "Bashan of doorsparen" Ze kopen allemaal een bashan zodat ze er nu mee kunnen rijden. Mijn pa en ik hebben 3 maanden marktplaats in de gaten gehouden en veel gespaard. En een2e hands KFX 700 gekocht. Terwijl we al vanaf 1ste dag genoeg geld hadden om een bashan te kopen. Dit hebben wij neit gedaan. Maar dat doen er teveel.

Je moet geen 250cc bashan kopen als je echte rondritten wilt rijden. Dan moet je doorsparen naar een goede raptor 350. Want nu gaan die Bashans kapot en ze repareren hem soms erg makkelijk en daardoor krijgt de quad meer markementen. En een slecht onderhouden quad zorgt er toch eerder voor dat je een ongeluk krijgt dan een goed onderhouden quad.

Moto's daarentegen. Je koopt tegenwoordig geen moto onder de 2 duizend euro. en je heoft die ook niet op te voeren. Waardoor de moto intact is. Maar je meot wel een appart rijbewjs halen. En dat kost geld/tijd en zodoende heb je ervaren motorrijders. En ervaring is het probleem bij de ongelukken.

Dus ik vind dat ze een quadrijbewijs meoten invoeren en wat strenger moeten controleren op de quad zelf. Zo moet je (vind ik) merken als Bashan weren van de weg. Ik vind het prima als kinderen ermee rijden op eigen terein. Of jongeren er stoer mee doen. Maar ze zijn gewoon niet geschikt om echt fatsoenlijk uren op de weg te rijden. Dit kan gewoonweg de machine (de quad) niet aan.

En mensen die een Bashan kopen zijn ook de mensen die er weinig energy in stoppen. Die kopen maar even leuk een quadje. Mijn vader heeft lang gespaard voor een Polaris Phoenix en Kawsaki KFX. Maar die mensen met een Bashan kopen liever direct een bashan (nieuw) dan 3 maanden doorsparen en zoeonde een 2e hands raptor 350.

Dit is HET probleem. quadrijden is niet zo gevaarlijk. Je moet het gewoon kunnen/leren. Maar het word zo verschrikkelijk onderschat. Het valt echt tegen om met 80 km/h de quad recht te houden.

Wie is het me eens dat er eigenlijk best een quadrijbewijs mag komen. Ik wil best een curus van 1 of 2 dag(en) volgen.

Dit is niet bedoeld tegen de bashan rijders. Maar ik heb altijd zo het idee "Ik koop NU een quad voor 1000 euro ik speel er 3 maanden mee en dan staat die in de schuur" dit soort mensen moet je gewoon weren. Je moet de echte freaks onderscheiden.

Ik wil best een moto. Maar niemand gaat een motor kopen voor 3 maanden rijden op de weg. A motor is duur. en B je hebt een A rijbewijs nodig en dat kost ook weer veel geld/tijd. (Daarom moet wel een rijbewijs voor quads wat makkelijk worden afgegeven en meer een cursus van 1a2 dagen met trainingen als hard door de bocht en remmen enzo)

Groeten Koen
YAMAHA BREEZE 125cc
dieseltank
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door dieseltank »

mooie mening koen :shock: :applaus:
alleen het rijbewijs vind ik zo wel goed :wink:
Laatst gewijzigd door dieseltank op wo 04 feb, 2009 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Yamaha Blaster & Yamaha Blaster {gestolen}
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}

somthing comming soon...:roll:
QUADLOOS :shock: ( op 't moment)
Plaats reactie