Pagina 1 van 1

plug chop

Geplaatst: di 17 jun, 2003 18:26
door JAN15-10
Veelvuldig hoor ik hier, plug chop doen.

Heb `n doorzichtige bougie gezien,zodat je gelijk kunt zien of je mengsel te arm of te rijk staat,mss makkelijker met afstellen.(en sneller )
En nog andere handige hulpjes (gereedschap )

http://www.bccp.nl/shop/enter.html

Klik algemene hulpjes.

Jan 8)

Geplaatst: di 17 jun, 2003 20:43
door Daan
Gelijk gebookmarkt, die pagina. :)

Geplaatst: di 17 jun, 2003 21:49
door elsinore
doorzichtige bougie is voor afstelling van mengsel en deels onstekings tijdstip.
probleem is dat je de motor alleen onbelast 'test' dit geeft verkeerde info bij hoge belasting.

plug chop en bougie 'lezen' zegt alles over hoe de motor loopt.

plug chop bij volgas is voor hoofdsproeier
half gas plug chop is voor naald hoogte
en vergeet stationair (lucht/benzine schroef niet) werkt toch ook wat op het hele toeren gebied (klein beetje, maar toch)

porcelein droog en kleur: melk chocolade bruin ? heel goed.
indien je in mul zand gaat rijden met veel lange stukken ietsje rijkere main jet (hoofdsproeier) en/of een graadje koudere bougie b9 ipv b8 bijvoorbeeld.

bougie:

-tip van de electrode 0.2 mm grijs is goed.
-tip meer dan 0.5 mm grijs? onsteking te vroeg of mengsel te arm op benzine/mengolie verhouding (teveel olie dus !)
-tip van electrode helemaal zwart? onsteking te laat / te grote hoofdsproeier / mengverhouding te veel benzine-olie enz. enz.


heb je een motor met standaard hoge compressie of een gevlakte cylinder kop voor hogere compressie ? gebruik benzine met een 98 oktaan gehalte ipv 95.



mark :D

Geplaatst: di 17 jun, 2003 22:37
door JAN15-10
Bedankt Mark,dit is info waar we wat aan hebben,van de vakman dus !!

Uitprinten dus en in het werkplaatshandboek als back up . :wink:

Jan 8)

Geplaatst: di 17 jun, 2003 23:56
door Ralph
Dat is inderdaad wel handige info om mee te werken. Heb het nog niet allemaal in m'n hoofd zitten maar na dat weekendje uitlaten testen moet het er wel in zitten :D