Pagina 1 van 1
afstellen vario wallaroo
Geplaatst: do 17 jun, 2004 17:25
door Hanzie
morgen komt kameraad een keertje langs met z'n wallaroo, vario moet blijkbaar worden afgesteld?! kan dit en kunnen wij dat zelf?
het principe van het jetten ook hetzelfde als bij de quads?
Geplaatst: do 17 jun, 2004 17:41
door Robby
huh??? vario afstellen???? een carbu is een venturi, kan je niet vergelijken met een vario. een vario daar ligt je aandrijvingsriem in. Man als je een carbu en vario hetzelfde vindt zou ik er maar afblijven als ik jou was.
greetz
Geplaatst: do 17 jun, 2004 17:43
door Hanzie
jong ik vergelijk helemaal geen carb. met een vario.
ik vraag of die af te stellen valt... wat eronder stond was een aparte vraag......................................
Geplaatst: do 17 jun, 2004 17:44
door Robby
ha ok dan. ja jetten is hetzelfde principe, luchtschroef sproeiers, juist alemaal wat kleiner. wat is er gebeurt met de vario?? moet ie afgedreven worden of opgedreven worden???
Geplaatst: do 17 jun, 2004 17:46
door Hanzie
blast Racer AKA sdsracer schreef:ha ok dan. ja jetten is hetzelfde principe, luchtschroef sproeiers, juist alemaal wat kleiner. wat is er gebeurt met de vario?? moet ie afgedreven worden of opgedreven worden???
ik heb er echt totaal geen idee van... is chinees voor mij zo'n scooter...
hij zegt dat ie harder moet en dat blijkbaar gaat door de vario af te stellen?

hier ben ik niet zo van op de hoogte daarmee vraag ik het.
mss nog andere ideeën op m een beetje harder te doen gaan zonder cc's te vermeerderen? zit al een da vinci uitlaat (ofzoiets) op...
Geplaatst: do 17 jun, 2004 17:54
door Robby
hehe da vinci, zal wel leovinci zijn.andere trekveren kun je in de vario steken, alsook de tussenbus in de voorste vario eruit halen, rondel uit de leovinci halen, grotere in en uitlaten steken voor de carbuluchtfilter eruit en nylon kous overtrekken (kan geen kwaad bij 50cc voor op de baan)
greetz
Geplaatst: do 17 jun, 2004 18:06
door KrisZ400
blast Racer AKA sdsracer schreef:hehe da vinci, zal wel leovinci zijn.andere trekveren kun je in de vario steken, alsook de tussenbus in de voorste vario eruit halen, rondel uit de leovinci halen, grotere in en uitlaten steken voor de carbuluchtfilter eruit en nylon kous overtrekken (kan geen kwaad bij 50cc voor op de baan)
greetz
Wallaroo heeft geen tussenbus in de vario!!!!
Geplaatst: do 17 jun, 2004 18:49
door Robby
dan andere gewichten en veren
Geplaatst: do 17 jun, 2004 23:20
door Rik350
Dat helpt geen zak verander je enkel je toerental mee waarbij de koppeling aangrijpt en waarin de vario begint te werkrn(opschakelen zeg maar) je gaat er geen km harder door.
Geplaatst: do 17 jun, 2004 23:44
door Robby
ja maar in samenwerking met die leovince, wordt er nog een hoger koppel aangemaakt waardoor de snelheid hoger ligt.
Geplaatst: do 17 jun, 2004 23:49
door Rik350
ja door de leovincie word het koppelcurve verlegt en met de gewichtjes en veertjes zorg je dat je in de ideale toerenrange blijft.
Geplaatst: vr 18 jun, 2004 13:12
door Ludovic 250
vario afstellen betekent hem juist aanspannen
als je een andere vario steekt moet je je veer terug aanspannen,dit kan je zelf,best wel met 2,niet te hard aanspannen want dan gaat hij geen topsnelheid meer hebben maar als je hem niet hard genoeg aanspant gaat hij niet sneller optrekken,normaal schrijven ze voor hoeveel je moet aanspannen
Geplaatst: vr 18 jun, 2004 15:39
door Rik350
Dat met die veren is de koppeling niet de vario
Geplaatst: za 19 jun, 2004 08:57
door Ludovic 250
vario is toch een koppeling?
of bedoel je de riem naar het achterwiel?
Geplaatst: za 19 jun, 2004 09:42
door Rik350
eehm bij een scooter had je altijd een vario dat zijn drie schijven met die rolletjes erin en dan achter een soort trommelrem die door de middelpunt vlierende kracht zijn zeg maar remblokken tegen de buiten trommel aandrukte waardoor die trommel ging draaien en dan de snaar naar de vario aandreef die dan weer naar de vertanding ging. Misschien dat ze bij polaris een integraal oplossing hebben maar???? Ik heb nooit een polaris opengehad