Pagina 1 van 5
Levensbelangrijke tip voor YFZ rijders.
Geplaatst: ma 21 jun, 2004 22:41
door No Limit W-tec
Heb vandaag uit verschillende bronnen vernomen dat om de 30, max 45 uur rijden je piston moet vervangen op een YFZ. Zoniet loopt je het risico dat de piston kantelt en breekt. Kostprijs van het grapje : tussen de 1500 en 2000 € !!!!!!
Dus best een urenteller monteren, goedkoopste oplossing is hier te vinden :
http://www.demodderberen.be/forum/viewt ... r&start=15
Geplaatst: ma 21 jun, 2004 22:42
door Ralph
Is dat alleen als je wedstrijden rijd en hem zwaar belast? Of ook voor de recreatie rijders?
Geplaatst: ma 21 jun, 2004 23:26
door No Limit W-tec
Zou recreatief zeker niet boven de 60 uur gaan.
Geplaatst: di 22 jun, 2004 06:29
door L.D.
Toch wel raar! Hoeveel kost zo'n nieuwe piston dan?
Geplaatst: di 22 jun, 2004 06:43
door Rocky
Is toch wel heel vlug hoor. Stel dat je elke dag 1 uur rijdt, dan moet je om de 2 maanden een nieuwe piston steken????
Dat lijkt me toch wel heeeel onwaarschijnlijk.
Ik zou h'm maar direct verkopen.
Geplaatst: di 22 jun, 2004 06:56
door Hanzie
daar sta je dan
Geplaatst: di 22 jun, 2004 07:06
door No Limit W-tec
Piston kost rond de 250 € vermoed ik.
YFZ450 is een echte racequad hé, niet bedoeld om dagelijks uren mee rond te rijden.
Geplaatst: di 22 jun, 2004 07:06
door Linhai
Is bijna onmogelijk, maar als ze dit aanraden, waarom dan niet gewoon om de 30 uur nieuwe zuigerringen steken.
Is dit een foute serie motoren of zo ? Amai aan de dealers als ze dit lezen
Geplaatst: di 22 jun, 2004 07:15
door No Limit W-tec
Is helemaal niet mis mee. Als je tegen de motocrossers praat over de YZ is dat de normaalste zaak. Met ringen alleen kom je er niet. Het is effectief de piston die slijt door tegen de nickasil wand te schuren.
Voor recreatieve gebruikers denk ik dat één piston per jaar volstaat.
Ik ga er wel zelden nog mee op de baan rijden. Daar heb ik de Grizzly voor. Op de baan rijdt je te lang in hoge toeren krijg je extra sleet.
Geplaatst: di 22 jun, 2004 07:58
door Lewis
Ja, lang leven de Raptor !!
Geplaatst: di 22 jun, 2004 08:04
door No Limit W-tec
Op de laatste cross waren er nog welgeteld 3 Raptors als ik het goed voor heb, op 55 quads !
Motor is niet te vergelijken YZF is een racemotor afkomstig uit Dirtbike, de Raptor is een blok van de Tenere, een allroader, al vind ik het olieverbruik op de Raptor nu ook iets vervelend hoor !
Geplaatst: di 22 jun, 2004 08:30
door Hellracer
Na deze topic zullen er vele die het lezen geen YZF450 kopen naar mijn mening amaai zeg.
Nog goed dat ik de baja gekocht heb, heb er al 420km gereden op kleine 2 weken dus en deze motoren zijn bulletproof en gaan ook goed voort.
Wat gebeurt er al je 100km/h rijd en kan dan de piston afbreken en je quad volledig blokkeren????
Ik zal dan mijn collega op de hoogte brengen
Geplaatst: di 22 jun, 2004 09:21
door No Limit W-tec
Hellracer schreef:Na deze topic zullen er vele die het lezen geen YZF450 kopen naar mijn mening amaai zeg.
Nog goed dat ik de baja gekocht heb, heb er al 420km gereden op kleine 2 weken dus en deze motoren zijn bulletproof en gaan ook goed voort.
Wat gebeurt er al je 100km/h rijd en kan dan de piston afbreken en je quad volledig blokkeren????
Ik zal dan mijn collega op de hoogte brengen
Quad is bij mij niet geblokkeerd, maar ging zo vlug dat ik niet weet wat er juist gebeurd is, misschien heb ik in reflex wel koppelingshendel ingetrokken.
Omwille van die piston kwestie zou ik niet laten om YFZ te kopen, het blijft dé quad van 't moment, zeker van de fabrieksmodellen. Zonder discussie, resultaten bewijzen zich !
Geplaatst: di 22 jun, 2004 10:04
door SlOoT
oej, dat is wat minder om te horen. Maar dat blok is ook afkomstig uit een crosser, dus echte wedstrijd blok.
Geplaatst: di 22 jun, 2004 10:56
door Lewis
ja klopt wel, en zal zeker een goed blokje zijn voor de cross, maar voor zo maar wat te quadten als hobby en wat als weggebruik , lijkt mij dat toch wat overdreven dus oplossing een mooie raptor he'