Bashan motorblok rubbers
Geplaatst: ma 04 mei, 2009 21:53
Ha mede quadrijders.
Dit is mijn eerste post over een aanpassing van een Bashan, er volgen er nog meer.
Hierbij een uitleg hoe ik het blok van een Bashan 200 in rubbers heb gehangen.
De trillingen van het blok gingen rechtstreeks door naar het frame.het benzineklepje was net een drumstel
De bout zelf hangt wel in rubbers die in het blok zitten.
Maar de bout maakt rechtsteeks contact met het frame zoals je hieronder kan zien
Om deze trillingen op te vangen ben ik naar rubbers gaan zoeken, Ik heb hiervoor uitlaatophanging rubbers gehaald. Deze zijn hitte bestendig. Had ze voor niks gekregen. anders een eurotje of zo.
Hier gaatjes in geboord en in stukjes gezaagd
De bovenkant ophanging zonder rubbers naar met rubbers:
De onderkant/voorkant ( langere bouten ingezet anders ruimte tekort.
Er zitten rubbers tussen: moer/frameplaat en frameplaat/blok en dat ook aan de moerkant kop natuurlijk.
Ik heb niet op alle motorophanging bevestigingspunten rubbers kunnen zetten. Aan de achterkant lukt het niet om het framewerk wat uit te rekken. Dit zit met een u profiel vast en wou het eerst zo proberen.
Ik heb de rubbers er nu 500 km opzitten. Ik ga er nieuwe tussen zetten. Ik vind dat ik ze te strak had aangedraaid waardoor de rubbers te strak tegen het blok zaten. De trillingen zijn zeker minder. merk wel dat er nu wat meer trilling zit in mijn voorlampkap maar da steld niks voor.
Succes voor diegene die er mee aan de gang gaan. 1,5 uurtje werk.
Groeten Robashan
Dit is mijn eerste post over een aanpassing van een Bashan, er volgen er nog meer.
Hierbij een uitleg hoe ik het blok van een Bashan 200 in rubbers heb gehangen.
De trillingen van het blok gingen rechtstreeks door naar het frame.het benzineklepje was net een drumstel
De bout zelf hangt wel in rubbers die in het blok zitten.
Maar de bout maakt rechtsteeks contact met het frame zoals je hieronder kan zien
Om deze trillingen op te vangen ben ik naar rubbers gaan zoeken, Ik heb hiervoor uitlaatophanging rubbers gehaald. Deze zijn hitte bestendig. Had ze voor niks gekregen. anders een eurotje of zo.
Hier gaatjes in geboord en in stukjes gezaagd
De bovenkant ophanging zonder rubbers naar met rubbers:
De onderkant/voorkant ( langere bouten ingezet anders ruimte tekort.
Er zitten rubbers tussen: moer/frameplaat en frameplaat/blok en dat ook aan de moerkant kop natuurlijk.
Ik heb niet op alle motorophanging bevestigingspunten rubbers kunnen zetten. Aan de achterkant lukt het niet om het framewerk wat uit te rekken. Dit zit met een u profiel vast en wou het eerst zo proberen.
Ik heb de rubbers er nu 500 km opzitten. Ik ga er nieuwe tussen zetten. Ik vind dat ik ze te strak had aangedraaid waardoor de rubbers te strak tegen het blok zaten. De trillingen zijn zeker minder. merk wel dat er nu wat meer trilling zit in mijn voorlampkap maar da steld niks voor.
Succes voor diegene die er mee aan de gang gaan. 1,5 uurtje werk.
Groeten Robashan