cf moto

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Plaats reactie
brutus
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 200
Lid geworden op: za 31 jan, 2009 13:14

Re: cf moto

Bericht door brutus »

Farmer JM schreef:En hoe verklaar je dat een CF rap 60-90kg meer weegt dan een gelijkaardige grizzly? Dat zal eerder ten nadele komen verbruik en optreksnelheid denk ik? Maar waar zitten die extra kg's dan? dikker ijzer van mindere kwaliteit om toch dezelfde sterkte te bahalen als een grizzly? :?:

er moet ergens dat verschil van 5000 euro zijn he :roll:

mindere kwaliteit is niet automatisch slechte kwaliteit, ne Seat is ook gene BMW...
Farmer JM
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 03 jan, 2010 13:09

Re: cf moto

Bericht door Farmer JM »

Het prijsverschil kan je op het eerste zicht al zien aan de winch bijvoorbeeld:
Een echte goeie staalkabel heeft geen neepjes en korte krullingen wanneer hij afgerold is, die van een CF heeft dat wel.
Tzal dan waarschijnlijk ook wel geen Warnwinch of Superwinch zijn dat ze bij de CF erop zetten :(
brutus
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 200
Lid geworden op: za 31 jan, 2009 13:14

Re: cf moto

Bericht door brutus »

Farmer JM schreef:Het prijsverschil kan je op het eerste zicht al zien aan de winch bijvoorbeeld:
Een echte goeie staalkabel heeft geen neepjes en korte krullingen wanneer hij afgerold is, die van een CF heeft dat wel.
Tzal dan waarschijnlijk ook wel geen Warnwinch of Superwinch zijn dat ze bij de CF erop zetten :(

en hup ge vergelijkt nog s appelen met peren :roll:

op quads a la CF zit idd een winchke van 80-90euro op de "duurdere" merken zal het een Warn of derg zijn, maar die kosten dan ook tss de 250 en 500euro (mijn REP5000 op de rhino kost er 1000)
wat die kabel betreft is dan ook logischer dat die een kleinere diameter en niet hetzelfde is als de "merken"
hoewel... kijk maar s in de relaiskast van een Warn winch, er staat "made in china" :mrgreen:

enne , tis nie omdat het een "merk" is dat het per definitie beter is, ik persoonlijk vind Superwinch evengrote rommel als de "chinese" winches
voor mij is er Warn en Ramsey, al de rest moet ik niet meer, BTDT

voor zijn prijs is een CFMoto een redelijke , goede koop
you get what you pay for ;)
zundappchef
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 63
Lid geworden op: di 25 mar, 2008 23:20
Locatie: heesch

Re: cf moto

Bericht door zundappchef »

brutus schreef:
Farmer JM schreef:Het prijsverschil kan je op het eerste zicht al zien aan de winch bijvoorbeeld:
Een echte goeie staalkabel heeft geen neepjes en korte krullingen wanneer hij afgerold is, die van een CF heeft dat wel.
Tzal dan waarschijnlijk ook wel geen Warnwinch of Superwinch zijn dat ze bij de CF erop zetten :(

en hup ge vergelijkt nog s appelen met peren :roll:

op quads a la CF zit idd een winchke van 80-90euro op de "duurdere" merken zal het een Warn of derg zijn, maar die kosten dan ook tss de 250 en 500euro (mijn REP5000 op de rhino kost er 1000)
wat die kabel betreft is dan ook logischer dat die een kleinere diameter en niet hetzelfde is als de "merken"
hoewel... kijk maar s in de relaiskast van een Warn winch, er staat "made in china" :mrgreen:

enne , tis nie omdat het een "merk" is dat het per definitie beter is, ik persoonlijk vind Superwinch evengrote rommel als de "chinese" winches
voor mij is er Warn en Ramsey, al de rest moet ik niet meer, BTDT

voor zijn prijs is een CFMoto een redelijke , goede koop
you get what you pay for ;)
ik sluit me aan bij die menning
maar ik denk niet dat cf nog 90 euro voor zoon rommel winch betaald
die winches zijn egte rommel en 3 keer winchen en dies kapot
ik persoonlijk heb erg goede ervaringen met de kfi winch deze zijn rond de 125 euro
het is geen warn maar persoonlijk koop ik liever 4 kfi lieren dan 1 warn winch
de cf moto is een erg erg erg goede quad voor die prijs en wat al vaker gezegt is
is der iets kapot bestel wat grizzly onderdelen en het is zo gemaakt
niet aleen dat maar je gaat met die onderdelen op kwaliteit vooruit
wat resulteerd dat de quad als maar beter word
een yamaha met een cf vergelekijken is hetzelfde als je een lada met een audi vergelijkt
Gebruikersavatar
newforce
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 21
Lid geworden op: di 18 aug, 2009 08:00

Re: cf moto

Bericht door newforce »

ratjetoet schreef:hallo ik heb een neww force is een beetje hetzelfde maar net niet helemaal. :p
ik heb nu een kleine 2000km gereden en de remmen den het nog steeds en rij veel offroad(zelfs gisteren toen kwamen we bevroren terug)
met de riem heb ik ook als ik vol in de ankers ga anders niet.
en de koeling werkt ook naar behoren dat was op me raptor 660 wel anders.
voor de prijs klasse vind ik het goede machine,s met elk merk kan wat wezen elke fabriek heeft een maandagmorgen :lol: :lol:
Ik sluit me hier bij aan, ik heb ook een newforce en ben zeer content over de quad en daar mee punt (zie mijn eerder repley's)
Over flandersquadschop kan ik niets anders dan lof spreken snelle levering en zeer goede prijzen tevens is kris ook nog eens een gezellige quad maat :crosser:
I am driving a taiwanees New Force Motor and i am proud of it.
Farmer JM
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 03 jan, 2010 13:09

Re: cf moto

Bericht door Farmer JM »

Is New Force dan echt identiek aan een CF op de naam na of zijn er nog kleine verschillen?
Gebruikersavatar
stevepolaris
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 29
Lid geworden op: do 05 feb, 2009 11:27
Locatie: westdorpe

Re: cf moto

Bericht door stevepolaris »

Hallo Peter

Dat probleem met de riem wordt wel steeds erger ,echt irritant ik had het ook al uit elkaar gehaald en gesmeerd hier en daar maar dat hielp maar een minuut of vijf ,Waar heb je die andere riem gekocht ?,ga ik zeker proberen . heb er sinds kort weer een probleempje bij ,als ik de quad stationair laat draaien komt er een naar geluid van de dynamo (spoel) en als ik het licht aan zet is het geluid weg ,ik heb het nog niet uit elkaar gehaald ga eerst even rondvragen ,Jij een idee ? en over de remmen, op een remklauw van de voorkant zit best wat speling waardoor de remblokje schuin op de schijf drukt en deze veel eerder vervangen moet worden denk dat een andere klauw dat probleem zal oplossen

Groeten Steve

,
Offroad Junky schreef:
stevepolaris schreef:Hallo mannen ,ik heb sinds een maand of drie een cfmoto -2a ik heb deze gekocht toen er 500km op teller en drie maanden oud was ,staat nu 1800km op tot nu toe moeten vervangen zijn koel fentilator deze liep vast waardoor motor te warm werd ,uitlaad einddemper beugel eraf gescheurd waardoor heel de uitlaad vervangen moet worden ,ook is het normaal bij deze quad dat de aanrijfriem gilt bij het vertrekken ,remblokjes gaan als warme boter 2x vervangen(maar dat komt waarschijnlijk door het vele offroad dat ik ermee rijd ,water enzo ) verder werkt de parkeer rem niet echt ,normaal is ook als je de achter rem gebruikt dat deze behoorlijk klappert ,Verder rijd de quad wel lekker,hij ligt goed op de weg is kompleet met lier en digitale tellers en komt niet snel vast te zitten met zijn sper en 4x4 op de weg kan je er ook uren op toeren zonder moeite ik heb er al veel plezier van ,en ik gebruik hem echt waar die voor gemaakt is dus dan slijt het wel iets harder maar tot nu toe leuk ding groeten steve :crosser:
Hoi Steve,

Dat met die koelfan kan ik mij wel voorstellen, als ik lees veel offroad en water.... wat ik heb gedaan is alle stekkers afgekit.
Overal waar water een probleem kan zijn heb ik bewerkt met het een of het ander.
Uitlaat heb ik zo geen verklaring voor.
Remblokjes??? rij je met de voet op de rem??
Parkker rem kun je goed afstellen hoor.

En dan het probleem met de riem..... iedereen klaagt daar over, en iedereen accepteerd dit! Nou ik niet.. en heb gezocht tot ik een oplossing had. Alles heb ik geprobeerd, vario geheel uit elkaar en alles gevet(hielp een beetje) Maar de echte oplossing heb ik gevonden in de riem.

Ik rij nu met een Gates (wel duur) riem, en geloof het of niet het probleem is opgelost. Die orginele bagger wat die chineesen er op leggen is echte rommel.
Ik kan nu echt vol in de ankers gaan en dan weer wegrijden als of er niets aan de hand is.

Grtz,

Peter
where your road ends mine begins
Gebruikersavatar
stevepolaris
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 29
Lid geworden op: do 05 feb, 2009 11:27
Locatie: westdorpe

Re: cf moto

Bericht door stevepolaris »

Oja de fentilator die ik kreeg ter vervanging van het oude is wel een beter ontwerp :afgestudeerd: , betere rubere afdichting en een slangetje eraan zodat het water dat erin komt er ook weer uit kan ,dit was bij de oude niet het geval en deze zat dus vol met water roest en draaide niet meer
where your road ends mine begins
Farmer JM
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 03 jan, 2010 13:09

Re: cf moto

Bericht door Farmer JM »

Uw Quad is de 2de serie ATV's die CF uitgebracht heeft zeker? Tschijnt dat die eerste serie zeker al zo goed was als de 2de en dat ze mss stoppen met 2de serie en enkel nog 1ste en 3de serie zullen verkopen. Iemand dit ook al gehoord? Wel niet plezant om te horen; hoe meer ervaring ze krijgen hoe minder goed ze erop worden, dat beloofd voor de 3de serie :?
Gebruikersavatar
Baloeke...
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 03 aug, 2009 19:27
Locatie: Hasselt

Re: cf moto

Bericht door Baloeke... »

Hoe kan je de parkeerrem afstellen als ik mag vragen?

Mvg,

Baloeke...
Gebruikersavatar
stevepolaris
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 29
Lid geworden op: do 05 feb, 2009 11:27
Locatie: westdorpe

Re: cf moto

Bericht door stevepolaris »

De parkeerrem kun je op twee platsen afstellen de ene is op de remklauw zelf de kabel wat straker zetten ,en de ander bij de pook zit ook een stelschroef maar let op dat je deze steeds controleert tijdens het afstellen want iets te strak en deze blijft vast zitten en loopt hij aan als je hem id de parkeerstand heb gehad
Mvg steve
Baloeke... schreef:Hoe kan je de parkeerrem afstellen als ik mag vragen?

Mvg,

Baloeke...
where your road ends mine begins
zundappchef
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 63
Lid geworden op: di 25 mar, 2008 23:20
Locatie: heesch

Re: cf moto

Bericht door zundappchef »

wat ooit wel eens wil werken
de poulies met schuurpapier grof maken
pakt ie een stuk beter op

nadeel snelere slijtage aan je belt
Gebruikersavatar
newforce
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 21
Lid geworden op: di 18 aug, 2009 08:00

Re: cf moto

Bericht door newforce »

zundappchef schreef:wat ooit wel eens wil werken
de poulies met schuurpapier grof maken
pakt ie een stuk beter op

nadeel snelere slijtage aan je belt
Goeie tip :? :verymad: een poelie gaan schuren, heb je aandelen bij een cvt-riemen fabriek of zo.
Als je motor olie verbruikt gooi je er dan ook water in omdat het goedkoper is :shock: .
Schuur nooit oppervlakken waar een riem overheen loopt, het advies van een andere riem (gates) is nog altijd het best.
I am driving a taiwanees New Force Motor and i am proud of it.
brutus
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 200
Lid geworden op: za 31 jan, 2009 13:14

Re: cf moto

Bericht door brutus »

ik heb op de rhino deze :

Afbeelding
Gebruikersavatar
stevepolaris
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 29
Lid geworden op: do 05 feb, 2009 11:27
Locatie: westdorpe

Bericht door stevepolaris »

0
Laatst gewijzigd door stevepolaris op do 11 feb, 2010 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.
where your road ends mine begins
Plaats reactie