Pagina 1 van 3

50 cc quads

Geplaatst: ma 18 mei, 2009 14:28
door Vrooooom
Beste quadliefhebbers, :crosser:

De keuze van een 50 cc brommerquad is niet de makkelijkste :? :muur: . Ik wil jullie vragen om de 50 cc quads die je kent hier neer te zetten, als je de specificaties weet zou ik die er graag bij willen hebben. Als je ervaring hebt met een 50 cc quad, wil ik dat natuurijk graag van je horen. Zou je indien je een 50 cc quad hebt de afstand tussen het stuur en de voetenbak op willen meten. En graag de lengte, breedte, en hoogte (stuur tot de grond) erbij. Ook de optische en motorische mogelijkheden zijn van harte welkom!

Bij voorbaat bedankt! :buig:

Re: 50 cc quads

Geplaatst: ma 18 mei, 2009 14:52
door Haagje
je mag gerust met je andere topic verder gaan
viewtopic.php?f=2&t=27228

En gebruik eens de zoek machine dan vind je al veel info over de Adly rs50 en de access streak.
Daarnaast heb je nog iets van een goes 50cc en access sp50 en dan houdt het zoon beetje op.
En ja je hebt genoeg plek op de eerste 2.

Re: 50 cc quads

Geplaatst: di 19 mei, 2009 07:48
door Vrooooom
Maar ik wil graag ervaringen horen, en wat voor mogelijkheden er zijn.

Re: 50 cc quads

Geplaatst: di 19 mei, 2009 08:09
door Haagje
Ervaringen zullen goed zijn met deze quads anders hadden mensen hem allang weg gedaan.
Eigen ervaring met de Access streak 50cc xxl was zeer goed bevallen.

Standaard vind ik hem wat te weinig pit hebben. Dus is een andere uitlaat op gekomen en eerst 50cc snel.

Moet zeggen liep toen al 80. En liep met zen 2je zeer lekker ( behalve met flinke tege wind :lol: )
Was toen ong 1,85M En paste er makkelijk met nog een andere op.

Mogelijkheden zijn even veel als die van een scooter.

Na een tijdje is er 70cc ondergekomen. Alleen helaas had ik hem de dag voordat hij weggebracht werd ( was verkocht ) Pas helemaal goed afgesteld. En trok ik vaker auto wheelies.

dus 70cc is echt een aanrader. Demp je demper goed met isolatie wol ofzo. Klinkt het net als een iets zwaardere 50cc :)

Re: 50 cc quads

Geplaatst: di 19 mei, 2009 17:55
door Koen Berendsen
Ik heb ervaring met een Unillie en AEON 50cc bromquads.

Unillie 50 was een leuke quad. Eigenlijk precies hetzelfde als de AEON 50. Ze rijden met moeite 45 op verharde weg. Off-road kunnen ze bijna niet. Ik had ze standaard dus weinig problemen. De accu en de startmotor waren een probleem (unillie had een kickstarter maar niet echt handig omdat ik niet zo sterk was in de benen).

Verder heb ik testirtje gemaakt op de E-ton 50 en de Access long classis. qua rij-eigenschappen zijn ze alle 4 zowat hetzelfde. Al was de aeon niet groter dan de suzuki 50cc kinderquads, dus erg klein. Unillie was al ietsjes groter. maar lees IETS\. de e-ton was al een stukje beter voor een 12 jarige. Maarja een 12 jarige mag niet op een brommer. De Access was de grootste van de 4 maar zelfs bij deze kwam ik (1.75) met de knie tegen het stuur. Echter heb ik wel hele hoge hakken (wegens de spalken die ik draag om te staan/lopen (met krukken).

Ik zou je eerlijk gezegd een gewone schakelbrommer aanraden of scooter als je kunt lopen altans. Want ik vind die 50cc'tjes toch niet echt wat. Ik heb 2x 50cc gehad omdat ik de ene keer als instap quad en de 3e keer (2e was een Suzuki 80) omdat ik niet kon lopen en weer wou quadrijden. En nog een keer ben wezen kijken omdat ik een brommerrijbewijs had. Maar ik moest toen kiezen of Yamaha Breeze wegdoen of een brommerquad. En zodoende heb ik liever 125cc waardoor ik op zwaarder terein er tenminste overheen kan.

Misschien een beetje negatief advies. En misschien rijden de Adly RS en de Access SP beter (groter) maar 50cc is gewoon te weinig voor een quad. Je haalt geen hoge snelheid (ook niet nodig) maar dan rijd je toch wel lang met het gas helemaal open. En 2-takt brengt zijn eigen nadelen met zich mee. Opvoeren kan, maar houd dan rekening met veel kosten. Ik heb vette brommerquads gezien op dit forum. (quadracer) maar je moet dan wel bereid zijn om veel geld eraan uit te geven.

Re: 50 cc quads

Geplaatst: wo 20 mei, 2009 08:41
door Vrooooom
Bedankt voor de reacties, ik tot de conclusie dat ik voor een Access sp 50 opteer. :crosser: :crosser: :crosser:

Re: 50 cc quads

Geplaatst: wo 20 mei, 2009 10:59
door Koen Berendsen
Vrooooom schreef:Bedankt voor de reacties, ik tot de conclusie dat ik voor een Access sp 50 opteer. :crosser: :crosser: :crosser:
Lijkt me een prima keus! Wel effe foto's posten heb je er al een besteld? Of 2e hands?

Re: 50 cc quads

Geplaatst: wo 20 mei, 2009 16:36
door Vrooooom
IK zal foto's posten als ik hem heb. Ik hoop dat mijn vader niet te lang wacht met naar de dealer gaan, en dat het natuurlijk doorgaat! Bij de huidige dealer waar ik nu zit, moest ik in een half jaar tijd +- €500,- inleveren. Dat zit namelijk zo: mijn E-ton Viper st50 is uitgerust met een Goldspeed bumper, dubbele knipperlichten met extra knipperrelais, spoorverbreders voor en achter, LED achterlicht, en Douglas velgen - R-snake genaamd. Die accesoires gaat het mij niet om, daar krijg je toch niets voor terug, maar de velgen hebben +- €750,-, met banden gekost. Mijn kilometerstand zit nog onder de honderd, en hij is nog net geen half jaar oud. De dealer kon er niet meer voor geven dan de nieuwprijs, dat betekent dus: ongeveer €1000,- inleveren in een half jaar tijd. Dat is veels te gortig. Bijbetalen moet je altijd. Dus dan kan ik een kale Access sp 50 overnemen - dat is niet erg, maar €1000,- inleveren wel! Of ik moet de velgen particulier verkopen, want alleen de achtervelgen kunnen overgezet worden - dat scheelt toch geld, maar we proberen natuurlijk zo min mogelijk in te leveren. De spoorverbreders kan ik eraf halen. Heeft hier iemand interesse misschien in de velgen? Stuur maar een PB.

Re: 50 cc quads

Geplaatst: do 21 mei, 2009 08:13
door Boncari
Waarom doe je je e-ton weg??

Re: 50 cc quads

Geplaatst: do 21 mei, 2009 20:14
door Vrooooom
Omdat ik, a) met mijn benen bij het indraaien van het stuur er tegen aan zit, en b) omdat ik er niet uitzie op zijn ''klein'' quadje tegenover mijn formaat, en c) ik zit er gewoon niet comfortabel op, en dat vind ik strals wel belangrijk als ik een stuk moet rijden. Heb je interesse in de quad, en/of velgen? Stuur dan een PB.

Re: 50 cc quads

Geplaatst: za 23 mei, 2009 21:22
door Bartr
Vrooooom schreef:Omdat ik, a) met mijn benen bij het indraaien van het stuur er tegen aan zit, en b) omdat ik er niet uitzie op zijn ''klein'' quadje tegenover mijn formaat, en c) ik zit er gewoon niet comfortabel op, en dat vind ik strals wel belangrijk als ik een stuk moet rijden. Heb je interesse in de quad, en/of velgen? Stuur dan een PB.
Hmmm, Zo'n Eton Viper leek me toch best groot opzich. Maarja. Een Access SP50 is zeker geen verkeerde keuze.
Vraag algemeen: Past een Tecnigas Quadder er ook gewoon op? Anders moet je een terugloper gaan omlassen :p
Let wel op: de SP50 is de grootste en daardoor ook de zwaarste bromquad en hij zal dus standaard best wel tegenvallen denk ik.
Anders gewoon een andere uitlaat op gooien.

Re: 50 cc quads

Geplaatst: zo 24 mei, 2009 10:39
door Vrooooom
De Access sp 50 is wel een stuk zwaarder. De Technigas Quadder uitlaat past er niet meteen onder. Hij moet namelijk helemaal verbouwd worden, omdat je toch met een voorbocht zit. Standaard loopt de uitlaat onder het blok, maar volgens de dealer moet hij de uitlaat dan verbouwen, zodat hij boven het blok loopt. En uilaten die meteen passen zijn er 'nog' niet. Maar mijn E-ton is ook niet snel, het lijkt wel een stoomtrein. Tot 10 km/h trek hij langzaam op, dan trekt hij redelijk hard tot +- 25 km/h, en dan versnelt hij weer langzaam. Met mij erop bereikt hij met moeite 43 km/h. Onze eerste quad was de Draco 50, die veel feller was. Het antwoord van de importeur hierop was: vanwege emissieeisen is de motor geknepen, en hoort de uitlaat een soort van katalysator, of dergelijke te hebben wat hem afremd. Hij is in ieder geval op zijn toeren begrensd, en bij achteruit rijden is hij begrensd op stapvoets. De prestaties zijn gewoon met wat aanpassingen op te drijven. Ken je, of ben je misschien iemand die interesse heeft in mijn E-ton? Dat zou ik erg fijn vinden, want dan kan ik tenminste comfortabel rijden, want voor mij is hij gewoon te klein.

Re: 50 cc quads

Geplaatst: zo 24 mei, 2009 14:53
door Bartr
Vrooooom schreef:De Access sp 50 is wel een stuk zwaarder. De Technigas Quadder uitlaat past er niet meteen onder. Hij moet namelijk helemaal verbouwd worden, omdat je toch met een voorbocht zit. Standaard loopt de uitlaat onder het blok, maar volgens de dealer moet hij de uitlaat dan verbouwen, zodat hij boven het blok loopt. En uilaten die meteen passen zijn er 'nog' niet. Maar mijn E-ton is ook niet snel, het lijkt wel een stoomtrein. Tot 10 km/h trek hij langzaam op, dan trekt hij redelijk hard tot +- 25 km/h, en dan versnelt hij weer langzaam. Met mij erop bereikt hij met moeite 43 km/h. Onze eerste quad was de Draco 50, die veel feller was. Het antwoord van de importeur hierop was: vanwege emissieeisen is de motor geknepen, en hoort de uitlaat een soort van katalysator, of dergelijke te hebben wat hem afremd. Hij is in ieder geval op zijn toeren begrensd, en bij achteruit rijden is hij begrensd op stapvoets. De prestaties zijn gewoon met wat aanpassingen op te drijven. Ken je, of ben je misschien iemand die interesse heeft in mijn E-ton? Dat zou ik erg fijn vinden, want dan kan ik tenminste comfortabel rijden, want voor mij is hij gewoon te klein.
1. Doet hij van mij ook :p Word er moe van :chagarijn:
2. Noemen we proppen in de uitlaat. Gewoon simpele stukjes ijzer die de doorgang van cilinder -> uitlaat blokkeren. Zullen ongeveer 2 zitten. Dan waarschijnlijk ook nog een in de demper zelf. Heel irritant, want het trekt voor geen meter. Jammer genoeg zit er ook geen vario-ring in (bij mij niet tenminste), anders kon je die er nog uithalen om wat snelheid te krijgen.

Re: 50 cc quads

Geplaatst: zo 24 mei, 2009 16:01
door Haagje
Nummer 1 :D

Dit kan liggen omdat je trekveer te slap zijn.

Maakt hij bij het wegtrekken weinig toeren dan zijn ze te slap
Maakt hij veel toeren zijn ze te zwaar.
( alle bij rijden dan slecht weg )

Ik denk dat je trekveren aan vervanging toe zijn. Misschien beste malossi geel zetten?
En als hij daarna langzaam op gaat zijn je rollen te zwaar.

En als hij niet goed oppakt als jij ergens voor remt,
Dan zijn of je rollen versleten,
Of je drukveer is te slap.

Re: 50 cc quads

Geplaatst: zo 24 mei, 2009 16:26
door Vrooooom
Wat ik er niet bij vermeld heb, is dat er nog geen 100 km op de teller staat. Versleten onderdelen lijken me dus sterk. Bij het optrekken moet hij toch flink wat toeren maken om te gaan versnelllen. Andere trekveertjes zouden misschien uitkomst bieden. Maar ik probeer hem kwijt te raken, dus ik verander er niets aan.