Pagina 1 van 1
Topspeed
Geplaatst: do 18 jun, 2009 13:27
door quadstyle
Op zich ben ik dik tevreden met mijn '08
Actic Cat DVX 400 (Z400) en z'n trekkracht is behoorlijk!
Voor het soort trails die ik meestal rijd biedt deze quad al meer dan ik nodig heb en op de weg vind ik 75 km/u op deze quad al snel genoeg. Maar gisteren topte ik op de teller 94 km/u, wat mij enigszins negatief verbaasde. Omdat de DVX 400 gewoon een Z400 is, vroeg ik mij af wat de standaard topsnelheid van deze quads nu eigenlijk is zonder de nodige mods. Volgens mij vertellen de specs 75mph, dus ruim 120 km/u ?
Wat betreft de mods. Ik begreep op een Buitenlandse site dat deze quad 65 mph (105 km/u) normaal is, maar de Z400 van deze reviewer haalde slechts 58 mph (93 km/u) wat exact overeenkomt met mijn top. Ook zegt de reviewer nog het volgende: "A front sprocket change and a pipe will get you close to the 70mph (113 km/u) mark".
Mocht m'n 400 standaard sneller horen te lopen dan 90-94 km/u, waar zou het dan eventueel aan kunnen liggen dat ie niet sneller gaat?
Re: Topspeed
Geplaatst: di 23 jun, 2009 16:39
door raptor350
Men vriend zijn standaard ltz400 uit 2007 gaat 110 echte km/u @ vapor teller.
Ik weet dat ltz redelijk begrensd zijn door hun carburateur ( om ecologische redenen ).
Zal mss op uw model ergens een toerenbegrenzer inzitten ...
Re: Topspeed
Geplaatst: di 23 jun, 2009 19:46
door quadstyle
Interessante suggestie...
Zal het eens nakijken/zoeken. Is me niets over bekend eigenlijk.
Re: Topspeed
Geplaatst: di 23 jun, 2009 19:53
door raptor350
Wat ze zeggen op
http://www.quadperformance.be" onclick="window.open(this.href);return false; ==>
We hebben de standaard Vacuum Carbu vervangen door één met accelerator pomp. De standaard carbu van de Z-400 werd puur uit ecologische redenen gemonteerd. En zorgt ervoor dat de standaard quad serieus wordt geknepen.
Het motorblok van de Z-400 stamt af van de DRZ-400S(Enduro) dit is het geknepen broertje van de DRZ-400E. De DRZ-400s wordt vooral verkocht in landen waar er strenge milieu normen zijn voor straat motoren. De standaard carbu van de DRZ-400E is er ook één met acceleratie pomp. Alle moderne motoren van Yamaha,KTM,... zijn uitgerust met Carbu met accelerator pomp.
Vandaar dat het veranderen van de standaard carbu een must is indien je het nodige vermogens winst wil hebben. Wel in combinatie met andere uitlaat en luchtfilter systeem
Deze carbu in combinatie met andere uitlaat geeft de quad een pak meer vermogen en koppel. Rond de 24% vermogens winst en 22% meer koppel.
Tm36 op Z-400
Wij leveren deze carbu in Kit vorm, deze kit bestaat uit volgende zaken :
- TM36 carbu
- Juiste alu adapter naar luchtfilter kant
- Extra sproeier voor andere uitlaat en luchtfilter systeem (open)
Aan de quad zelf er bijna geen aanpassingen nodig deze carbu kan gewoon in de plaats van de standaard gezet worden. Enkel de standaard gaskabel moeten worden aangepast.
Indien gewenst monteren we het vakkundig voor jou en dit voor een zacht prijsje.
Re: Topspeed
Geplaatst: di 23 jun, 2009 20:06
door quadstyle
Kijk, dit is wel gedocumenteerd. Daar heb ik een hoop aan. Bedankt man.
Suggesties voor een uitlaat? Of voldoet de standaard Remus ook?
Wel eens gelezen dan die Leovincie pipes het goed doen, verder geen verstand van...
Ik hou je reactie in ieder geval even bij de hand. Ben ook wel benieuwd naar de kosten.
Re: Topspeed
Geplaatst: wo 24 jun, 2009 13:29
door raptor350
Ja , kijk maar eens op de site , kost iets van een 300 euro voor die carbu ....
uitlaat: Leovinci X3 , doma , yoshimura , het zijn allemaal top merken
demper is rond de 300 euro , complete lijn kan varieren. ( doma kost voor de volledige lijn rond de 500 euro )
dan nog een k&n luchtfilter bijvoorbeeld en een open luchtfilterbak ( voor de nodige extra lucht )
Ten slotte alles goed afstellen en je hebt een beest van een quad
Re: Topspeed
Geplaatst: wo 24 jun, 2009 13:39
door quadstyle
Thanks man voor alle info man. Zeer bedankt.
Ik ga zeker contact met je opnemen binnenkort en zet jullie site even in m'n bookmarks.
Ik ben eerst nog even bezig met het ontwerpen van eigen decals.
Re: Topspeed
Geplaatst: wo 24 jun, 2009 21:21
door raptor350
Ik heb totaal niets te maken met quadperformance hoor
Kben gewoon een quadliefhebber van amper 17 jaar
succes ermee
Re: Topspeed
Geplaatst: wo 15 jul, 2009 13:58
door fokkert
ik had een Z 400 met TM36 carburator. In combinatie met volledige Rino uitlaat, Hotcams en open lucht filter. Niet te vergelijken met standaard en een Top van 130km/h. Mits aanpassingen van tandwiel verhouding. Macheerde beter dan men orginele KFX450R nu.
mvg
Stef