ktm 450 sx of w-tec crf 450??
ktm 450 sx of w-tec crf 450??
Hallo besten mensen
Ik ben van plan medio augustes weer een nieuwe quad aanteschaffen.
Nu ben ik aan het twijfelen tussen de ktm 450 sx en de w-tec crf 450.
De quad zal uitsluitend gebruikt worden voor de hobby cross , soms een paar wedstrijden.
nu had ik graag wat ervaringen gehoord van de mensen die deze machines bezitten , ook negatief is welkom.
Mvg
Maykel
Ik ben van plan medio augustes weer een nieuwe quad aanteschaffen.
Nu ben ik aan het twijfelen tussen de ktm 450 sx en de w-tec crf 450.
De quad zal uitsluitend gebruikt worden voor de hobby cross , soms een paar wedstrijden.
nu had ik graag wat ervaringen gehoord van de mensen die deze machines bezitten , ook negatief is welkom.
Mvg
Maykel
Re: ktm 450 sx of w-tec crf 450??
KTM 450 sx !!:knikduim:
Zonder twijfel !
- Ktm is gwn een super goede machine ! qua het motorisch gebeuren , de veren , de handling , ALLES IS GWN TOP
-Hij is race ready !
- PERSOONLIJK, Vind ik w-tecs helemaal niks TEGENOVER een KTM sx
-prijs/kwaliteit: 11/10
-Ik en vele andere leden hebben er alleen maar GOEDE ervaringen mee gehad !
Het negatieve :
- Je moet hem goed onderhouden wil je hem top houden, en dat kost dan ook weet wat euries..Maar dat moet je er voor over hebben vind ik.
- IS NIKS NEGATIEFS AAN !
Yuuu
Zonder twijfel !
- Ktm is gwn een super goede machine ! qua het motorisch gebeuren , de veren , de handling , ALLES IS GWN TOP
-Hij is race ready !
- PERSOONLIJK, Vind ik w-tecs helemaal niks TEGENOVER een KTM sx
-prijs/kwaliteit: 11/10
-Ik en vele andere leden hebben er alleen maar GOEDE ervaringen mee gehad !
Het negatieve :
- Je moet hem goed onderhouden wil je hem top houden, en dat kost dan ook weet wat euries..Maar dat moet je er voor over hebben vind ik.
- IS NIKS NEGATIEFS AAN !
Yuuu
Re: ktm 450 sx of w-tec crf 450??
ik zou gaan voor de ktm want een w-tec is gewoon belachelijk duur
en ik vind een ktm ook veel mooier
en ik vind een ktm ook veel mooier
Re: ktm 450 sx of w-tec crf 450??
Dat is ook een van de redenen dat ik voor een ktm zou gaan aangezien die een heel stuk goedkoper zijn dan een w-tec
Re: ktm 450 sx of w-tec crf 450??
Zeker doen Maykel !
Krijg je echt geen secondje spijt van
Krijg je echt geen secondje spijt van
Re: ktm 450 sx of w-tec crf 450??
duidelijk een ktm en dan wel meteen de 505sx, dat scheelt ook niet meer zo veel dan en ben je meteen helemaal klaar
Voor De mooiste en coolste stickersets CHECK
http://www.swracing.nl
Ook hier op het forum info bij onderstaande
Advertenties en Aanbiedingen (ENKEL VOOR SPONSORS) en dan stickersets
Kijk ook eens bij
www.tsmotors.nl
www.twiklerquadracing.nl
Re: ktm 450 sx of w-tec crf 450??
W-tec zijn inderdaad duur. 15000€ is veel geld, zonder enige twijfel.
Maar je hebt Ohlins veren (4 stuks), Beadlock velgen, keuze van setup(MX of zand), een betrouwbare en krachtige motorblok en veel directere band met fabriek zelf en de quad is cross klaar, eventuele afstelling van je veren. Dat maakt wel een duidelijk verschil.
Het hangt af van wat je wenst vind ik.
Daarnaast kan je je W-tec nog goed verkopen. Je verliest geen 3000€ op enkele maanden.
Maar je hebt Ohlins veren (4 stuks), Beadlock velgen, keuze van setup(MX of zand), een betrouwbare en krachtige motorblok en veel directere band met fabriek zelf en de quad is cross klaar, eventuele afstelling van je veren. Dat maakt wel een duidelijk verschil.
Het hangt af van wat je wenst vind ik.
Daarnaast kan je je W-tec nog goed verkopen. Je verliest geen 3000€ op enkele maanden.
‰ Quadracing Team
Re: ktm 450 sx of w-tec crf 450??
JR schreef:W-tec zijn inderdaad duur. 15000€ is veel geld, zonder enige twijfel.
Maar je hebt Ohlins veren (4 stuks), Beadlock velgen, keuze van setup(MX of zand), een betrouwbare en krachtige motorblok en veel directere band met fabriek zelf en de quad is cross klaar, eventuele afstelling van je veren. Dat maakt wel een duidelijk verschil.
Het hangt af van wat je wenst vind ik.
Daarnaast kan je je W-tec nog goed verkopen. Je verliest geen 3000€ op enkele maanden.
Niks tegen w-tec maar;
whitepower veren (3stuks); velgen met rims, betrouwbaar en heel krachtig motorblok, quad is crossklaar ,...
En je betaalt 3000 euro minder dan w-tec voor aleen maar de keuze van de setup, en 1ohlins veer meer en een band met de fabriek..
Re: ktm 450 sx of w-tec crf 450??
Duidelijk heel verschillende reactie's
Beiden quads zijn zeker goede machienes, maar het is wel een behoorlijk prijs verschil.
Ik ga de quad enkel gebruiken voor de hobby en af en toe eens een wedstrijdje.
en denk dat ik toch voor de ktm ga, ook al ben ik een honda fan, de w-tec is mij gewoon iets te duur.
ik ga aankomende woensdag na een quadzaak in belgie die beide machienes heeft staan , en doe dan mij keuze maken
Beiden quads zijn zeker goede machienes, maar het is wel een behoorlijk prijs verschil.
Ik ga de quad enkel gebruiken voor de hobby en af en toe eens een wedstrijdje.
en denk dat ik toch voor de ktm ga, ook al ben ik een honda fan, de w-tec is mij gewoon iets te duur.
ik ga aankomende woensdag na een quadzaak in belgie die beide machienes heeft staan , en doe dan mij keuze maken
Re: ktm 450 sx of w-tec crf 450??
WP veren zijn kwalitatief niet hetzelfde als Ohlins, elka's of PEP. Op het voor quads EK of de AMA rijdt er niemand mee.
KTM heeft krachtige motoren, maar Honda heeft zich wel al veel langer bewezen.
DWT Beadlock velgen kosten meer en zijn kwalitatief beter dan DWT velgen met rim.
En cross klaar? Waar zit je stuurdemper, killswitch en nerfbars?
Ze zijn duurder als andere merken, maar ze hebben ze de laatste jaren al sterk bewezen dmv goeie piloten die goeie resulaten halen: Hofmans, Decreamer, Vaes, Van Moer, DeCuyper, Holmes, Vlaeymans, Ten Vregelaar en Brems.
Dat je W-tec niets vind heb ik totaal geen problemen mee. Maar alles afbreken, zonder enige commentaar op je eigen merk te kunnen verdragen. Dat vind ik toch maar subjectief. KTM maakt goeie en krachtige quads. Maar Holmes of Schreiber rijden zeker niet met een "cross klare" KTM.
@ Maykel: Als het als hobby is, speelt de prijs zeker mee. Maak een test rit en vergelijk de pro en contra's met elkaar. Die Honda CRF-450R blokken zijn echte beesten.
KTM heeft krachtige motoren, maar Honda heeft zich wel al veel langer bewezen.
DWT Beadlock velgen kosten meer en zijn kwalitatief beter dan DWT velgen met rim.
En cross klaar? Waar zit je stuurdemper, killswitch en nerfbars?
Ze zijn duurder als andere merken, maar ze hebben ze de laatste jaren al sterk bewezen dmv goeie piloten die goeie resulaten halen: Hofmans, Decreamer, Vaes, Van Moer, DeCuyper, Holmes, Vlaeymans, Ten Vregelaar en Brems.
Dat je W-tec niets vind heb ik totaal geen problemen mee. Maar alles afbreken, zonder enige commentaar op je eigen merk te kunnen verdragen. Dat vind ik toch maar subjectief. KTM maakt goeie en krachtige quads. Maar Holmes of Schreiber rijden zeker niet met een "cross klare" KTM.
@ Maykel: Als het als hobby is, speelt de prijs zeker mee. Maak een test rit en vergelijk de pro en contra's met elkaar. Die Honda CRF-450R blokken zijn echte beesten.
‰ Quadracing Team
Re: ktm 450 sx of w-tec crf 450??
@JR :
Druk jij op google in ktm 450 sx . en dan zie je de NERFBARS wel hoor en de KILSWITCH ook ( als je inzoomt)
een stuurdemper heeft ie idd niet nee.
Maar ik denk ook niet dat Maykel met de ama gaat meerijden hé Dus denk ik niet dat ie direct PEPS of eender wat nodig heeft . En ik kan alle kritiek van de wereld verdragen over ktm hoor , maar je daar maar geen zorgen over
En voor dat prijsverschil kan ie evengoed een ktm kopen en kan em er een stuurdemper opzetten
Kijk jij eerst maar is naar een ktm voordat je dinge zit te zeggen zoals dat ie geen nerfbars standaard hebben.
En ik denk ook dat ktm zijn blokken zich al evenlang als Honda hebben bewezen , wel niet op de quads maar tog zeker op de motoren
En volgens mij is het tog ; READY TO RACE bij ktm he
En ik breek nogaltijd welke quad ik wil af, maar de wtec zal k zeker niet afbreken en heb k ook niet gedaan
Druk jij op google in ktm 450 sx . en dan zie je de NERFBARS wel hoor en de KILSWITCH ook ( als je inzoomt)
een stuurdemper heeft ie idd niet nee.
Maar ik denk ook niet dat Maykel met de ama gaat meerijden hé Dus denk ik niet dat ie direct PEPS of eender wat nodig heeft . En ik kan alle kritiek van de wereld verdragen over ktm hoor , maar je daar maar geen zorgen over
En voor dat prijsverschil kan ie evengoed een ktm kopen en kan em er een stuurdemper opzetten
Kijk jij eerst maar is naar een ktm voordat je dinge zit te zeggen zoals dat ie geen nerfbars standaard hebben.
En ik denk ook dat ktm zijn blokken zich al evenlang als Honda hebben bewezen , wel niet op de quads maar tog zeker op de motoren
En volgens mij is het tog ; READY TO RACE bij ktm he
En ik breek nogaltijd welke quad ik wil af, maar de wtec zal k zeker niet afbreken en heb k ook niet gedaan
-
- Quadrider
- Berichten: 374
- Lid geworden op: wo 06 jun, 2007 17:25
- Locatie: sesamstraat
Re: ktm 450 sx of w-tec crf 450??
KTM aan de top wtec kan niet op
iik zou voor de ktm gaaan hoor
mvg niels
iik zou voor de ktm gaaan hoor
mvg niels
Re: ktm 450 sx of w-tec crf 450??
:
En ik heb denk ik ook ng niemand bij de AMA met w-tec zien rijden
En ik heb denk ik ook ng niemand bij de AMA met w-tec zien rijden
Re: ktm 450 sx of w-tec crf 450??
Ik heb nog geen KTM 's zien rijden in de AMA...
Dat heeft meer te maken met merken die dat willen doen.
Ik had het over de veren in de AMA, en niet de quads...
Ik had het ook niet over nodig hebben, maar over het feit dat het er standaard opstaat. Die Ohlinsen zijn gewoon duurder dan WP's. Als je basismateriaal duurder is, dan is je eindproduct ook duurder. Daarnaast is KTM nog altijd een multinational. Quads zijn een onderdeel van W-tec, niet hun enige bezigheid. Dat verklaart ook het verschil in prijs.
Wat ik al gezien en gehoord heb is dat de ene er super tevreden over is (de KTM motor) en een ander kan er geen goed woord over zeggen. In ieder geval, ik ken evenveel rijders die er tevreden van zijn dan rijders die het niet meer willen horen of zien.
Dat heeft meer te maken met merken die dat willen doen.
Ik had het over de veren in de AMA, en niet de quads...
Ik had het ook niet over nodig hebben, maar over het feit dat het er standaard opstaat. Die Ohlinsen zijn gewoon duurder dan WP's. Als je basismateriaal duurder is, dan is je eindproduct ook duurder. Daarnaast is KTM nog altijd een multinational. Quads zijn een onderdeel van W-tec, niet hun enige bezigheid. Dat verklaart ook het verschil in prijs.
Wat ik al gezien en gehoord heb is dat de ene er super tevreden over is (de KTM motor) en een ander kan er geen goed woord over zeggen. In ieder geval, ik ken evenveel rijders die er tevreden van zijn dan rijders die het niet meer willen horen of zien.
‰ Quadracing Team