Pagina 1 van 1
quad voor op de baan
Geplaatst: vr 03 jul, 2009 18:41
door gizmo
Ik had graag even jullie mening i.v.m. een goede quad voor op de baan. Zelf had ik gedacht aan een yamaha yfz-450r ofwel de yamaha raptor 700r. Het is de bedoeling dat de quad gebruikt word voor woon-werk verkeer en in de weekends wat rond te cruisen de quad moet dus goed mee kunnen met het verkeer zonder de motor veel te belasten (hoge toeren).
Zit er bij deze quads veel verschil qua prestaties ?
Alvast bedankt voor de reacties.
Re: quad voor op de baan
Geplaatst: vr 03 jul, 2009 19:47
door Littlequad
Hallo Gizmo!
Ik zelf ben niet bekend op het terrein van de Yam's,maar ik kan je wel zeggen dat beide quads uitstekend zijn als straatquads en eveneens als off-roaders. Eigenlijk is er niet zo veel verschil tussen deze 2.
De raptor heeft een grotere tankinhoud(11liter--Yfz450=10liter),groter motorblok(méér toeren) en de raptor heeft een achteruit versnelling.
Re: quad voor op de baan
Geplaatst: vr 10 jul, 2009 22:08
door Boncari
Zeker de raptor 700 nemen!!! , dit is een echte all-round quad, achteruit versnelling is bijna noodzakelijk voor woon-werk verkeer
yfz 450 is een echte crossquad, deze rijdt dus onrustiger op de weg
Re: quad voor op de baan
Geplaatst: za 11 jul, 2009 21:40
door cyclonedriver
de 450 moet om de 20 uur een nieuwe piston hebben, zoniet vliegt hij kapot. Duur in onderhoud dus.
Re: quad voor op de baan
Geplaatst: za 11 jul, 2009 21:53
door OpticalNicolas
cyclonedriver schreef:de 450 moet om de 20 uur een nieuwe piston hebben, zoniet vliegt hij kapot. Duur in onderhoud dus.
de mijne houd het toch al mooi 60 uur uit.
Re: quad voor op de baan
Geplaatst: zo 12 jul, 2009 07:25
door yamahakoppel
60u je hebt hem toch al eens gecontroleerd of opgemeten, 20u is miss wat overdreven maar intensief cross gebruik is ook nog anders dan rustig baan gebruik
Re: quad voor op de baan
Geplaatst: zo 12 jul, 2009 11:19
door Boncari
Moet de piston van de 450R ook zo vaak vervangen worden??
Re: quad voor op de baan
Geplaatst: zo 12 jul, 2009 17:03
door OpticalNicolas
nog niets opgemeten of opengedaan.
ik rij geen intensieve cross, maar ook geen zacht baangebruik. zo'n 40% is op parcour gereden. en derest is hier in de buurt op de baan, en veldwegen.
deze winter mischien is opendoen om alles te controleren,vervangen (zuiger, lagers, krukas,...).
van die 20uur vervangen is allemaal overdreven.
Re: quad voor op de baan
Geplaatst: vr 17 jul, 2009 20:20
door kefke 11
OpticalNicolas schreef:cyclonedriver schreef:de 450 moet om de 20 uur een nieuwe piston hebben, zoniet vliegt hij kapot. Duur in onderhoud dus.
de mijne houd het toch al mooi 60 uur uit.
yup inderdaad nicholas sterke quadjes die l 450
de mijne heeft nu 51 uur op de teller staan endurance en cross mee gereden tot nu toe geen enkel probleem of hapering
en wie twijfeld de suzuki ltrs worden aangeraden om op 90 uur nieuwe piston te steken
maar zoals bij elk draaiend en onder druk komend onderdeel in een motor heeft dit alles een optimaal onderhoud nodig ...
Re: quad voor op de baan
Geplaatst: vr 17 jul, 2009 20:28
door OpticalNicolas
ik heb geen LTR, maar een yfz (en het verhaaltje over die 20 uur, het is onmbogelijk dat op 20 uur een nieuwe motor versleten is).
ik dacht dat alfa van dit forum 120 uur (of zelfs 160) met zijn LTR draaide, en dat hij nog soepel draaide
Re: quad voor op de baan
Geplaatst: vr 17 jul, 2009 20:47
door kefke 11
OpticalNicolas schreef:ik heb geen LTR, maar een yfz (en het verhaaltje over die 20 uur, het is onmbogelijk dat op 20 uur een nieuwe motor versleten is).
ik dacht dat alfa van dit forum 120 uur (of zelfs 160) met zijn LTR draaide, en dat hij nog soepel draaide
kiki ne maat van mij rijd met dezelfde quad als u nicholas hij weet zen uren nie maar heeft met de quad nu 2 jaar offroad gereden en crossen en endurances scheelt nog niks aan die motors
wak wel weet is hoe meer je aan het blok zelf veranderd zoals andere piston en dergelijke en de verhoudingen veranderd hoe meer en sneller slijtage
Re: quad voor op de baan
Geplaatst: vr 17 jul, 2009 21:22
door OpticalNicolas
we dwalen wat af maar soit, het kan de topic starter maar helpen
ik heb nu een dikke 60 uur, off road, on road, parcour, alles wat doorheen (en niet gerodeerd zoals het halve forum hier doet de eerste uren onder de 5000 toeren blijven en dergelijke, de 1ste week dat ik em had zat ie al in westdorpe
.
van in het begin cam mod gedaan, en de laatste uren andere uitlaat en luchtfilterdeksel er af(en afstellen natuurlijk), gaat nog steeds als een kanon.
mijn doel is 100uur draaien, en opendoen en alles nakijken, (er komt dan wel een hogedruk piston in.)
@gizmo: als ik jou was zou ik op beide modellen eens een testrit maken en kijke welke jou het best ligt.
Re: quad voor op de baan
Geplaatst: vr 17 jul, 2009 22:14
door killroy1488
haha om de 20 h of vliegt kapot komaan jongen toch hahahahaha
rij er ook een dikke 60 uur me zonder probleem ik wa zotn
Re: quad voor op de baan
Geplaatst: za 18 jul, 2009 07:43
door dieseltank
20 uur op een yfz450!?
da is heeeeuuul mischien als je meer dan voll gass rijd ,alles er aan verbouwd hebt ( kwa motor prestatie ) en geld teveel hebt.
yamaha is toch een MERK!?
da gaat echt wel langer mee als 20 uur!
de een is een hobby rijder, de ander een prof die rijd... daar zit heel wat uur verschil in,
dat is het eerst dat je moet vragen als iemand vraagt/zegt hoelang gaat mijn zuiger mee...
( lijkt me zo
?)