Pagina 1 van 1
Vermogen Verlies
Geplaatst: za 11 jul, 2009 22:41
door fr33style
Hey, ik heb laatst een agm spyder 250 cc gehaald.
Ben nu bezig met hem inrijden maar zeg dat ik een minuut of 20 a 30 aan het rijden ben, niet te gek doen met de toeren af en toe snelheid op bouwen en dan weer terug naar rustig rijden, dan na die 20 30 minuten verlies ik gewoon volop vermogen.
Normaal kom ik uit ze 3e versnelling met 50 55 op zo'n 6000 toeren, dan schakel ik door naar 4 en trekt ie door naar 70-75 op zo 6000 toeren.
Maar na die tijd dus verlies ik zoveel vermogen dat ik in zijn vier gewoon niet eens in de buurt van de 60 kom, ook de 3e versnelling verlies ik gewoon vermogen.
Zet ik hem ff aan de kant en rook ik een sigaretje, start hem dan weer dan heb ik gewoon weer mijn vermogen terug.
De bedrijfstemperatuur ligt tegen die tijd rond de 80 graden als ik heb gereden, als ik ff stop dan en weer start begin ik weer met een gemiddelde 65 graden.
Nou weet ik dat die chinese vloeistoffen gewoon ass zijn, ik heb ze nog niet vervangen want ik heb de quad net een week en heb er nog maar 130 km mee gereden.
Zou mijn probleem gewoon een slechte type vloeistof zijn of is er meer aan de hand, kan het nou ook zo zijn dat ik mijn zuiger en/of cilinder heb verkracht dmv een warmloper ofzo ?
Of heeft een warmloper er niks mee te maken aangezien ik gewoon kan blijven rijden alleen met wat minder vermogen ?
Ik ga in ieder geval morgen alle olieen en vloeistoffen vervangen, even kijken of het zal helpen.
Groetjess
Re: Vermogen Verlies
Geplaatst: za 11 jul, 2009 22:47
door cyclonedriver
binnendoen bij de dealer. als je zelf begint te prutsen = garantie kwijt
Re: Vermogen Verlies
Geplaatst: za 11 jul, 2009 23:08
door Haagje
hmm pas 130 km gereden en dan al doortrekken tot 75?
Ik weet dat ik de mijne pas rond de 200 a 300 km pas echt door getrokken heb.
Ik heb eerst alsmaar tot 50 km ong gereden. soms ff door naar 60.
En na 2 tanken al eens wat vaker door getrokken. zoals jou 6000/7000 rpm
de quad kan in het begin aardig warm worden omdat hij sowieso nog niet goed is afgesteld en de rest nog niet ingereden is.
Dus ga eens na als je pas 130 km erop hebt met die snelheden hoe je zuiger uitzet. ( terwijl deze nog niet ingereden is )
Het beste is zoals hier boven gezegd door cyclonedriver. Even naar de dealer.
Re: Vermogen Verlies
Geplaatst: zo 12 jul, 2009 07:05
door yamahakoppel
zoals quad racerrr zegt pas 130 km en dan al 6000 toeren

en wie weet hoelang je die hoge toeren rijd inrijden is zeker 500 km en steeds korte ritjes van bv 10km zodat de blok eigenlijk maar juist warm wordt niet 500km aan 1 stuk

, mijn warrior begon na zijn revisie pas los te komen rond de 2000 km
Re: Vermogen Verlies
Geplaatst: zo 12 jul, 2009 13:55
door fr33style
Hey, ja ik rijd ook geen 130 km aan 1 stuk, heb elke dag een km of 30 max gereden en dan met pauzes er tussen .
Ik rijd ook geen toptoeren ik trek hem ff wat snelheid en dan gelijk weer terug naar rustige toeren, en dat is als ie al warm is.
Als die dealer zegt inrijden maar geen vol vermogen ga ik er vanuit dat je niet op de top van je toeren mag rijden, 75 is niet de top van mijn toeren net als de 55 die geen top van mijn toeren is.
Als ik 75 rijd is dat gewoon hooguit 10 seconden, om hem niet lui te laten worden, gemiddeld rijd ik 60 in zijn 4 dus dat lijkt me niet verkeerd
Thanks voor de info ik zal er maar als een bejaarde mee gaan rijden en ff naar de dealer
Ohja, maar hoe dan ook hij is watergekoeld, dat zit er niet voor niks en die fan zit er ook niet voor niks, hij zou hem gewoon moeten koelen, als ik nu niet een kwartier kan rijden en dan heb ik het over een normale rit. dan is er naar mijn mening iets gewoon niet goed,
Inrijden of niet hij word gewoon te snel warm daar zit ik meer mee
Re: Vermogen Verlies
Geplaatst: zo 12 jul, 2009 15:01
door Haagje
Hij koelt hem zeker. Maar een zuiger is meestal net wat te groot ( natuurlijk wel passend )
Maar zodat hij zich kan aanpassen aan de cilinderwand.
Ga jij in het begin al flink door trekken ( 6000RPM is dan al veel )
kan het zijn dat je zuiger blijft haken als hij door de warmte gaat uitzetten.
En dan ben je verder van huis.
Ik heb de mijne gewoon rustig ingereden en daarna steeds op en af schakelend tot over de 6000 RPM getrokken.
Moet zeggen dat hij pittig rijdt voor een 350.
Je hoeft ook geen 30 te gaan rijden
Maar wel even opletten omdat nog alles op elkaar in moet spelen...
Re: Vermogen Verlies
Geplaatst: zo 12 jul, 2009 16:49
door fr33style
Mhh dus wat je bedoeld is dat ik gewoon verder moet inrijden maar rustiger ? heeft het nut om naar de dealer te gaan of had ik gewoon verlies omdat ik hem overbelast heb .
Zal ik de koelvloeistof vervangen voor goeie ?
Re: Vermogen Verlies
Geplaatst: zo 12 jul, 2009 16:59
door Haagje
Kijk eerst eens wat hij doet wanneer je hem rustig in rijdt.
Wanneer hij warm is doet hij het dan nog gewoon normaal?
Zo niet dan langs de dealer er mee.
Re: Vermogen Verlies
Geplaatst: di 14 jul, 2009 21:00
door fr33style
Nou vandaag wilde ik dus koelvloeistof verwisselen, toen ik wegreed om richting werkplaats te gaan reed ie een beetje slapjes, tegen de tijd dat ik aankwam reed ie gewoon triest gaf gas maar er gebeurde weinig.
Heb eerst is een half uur rustig alles nagekeken, kon helemaal niks vinden alles was in orde ook het vloeistofpijl dus rare shit.
Toen kwam het lelijkste van alles, die stelschroef aan je stuur van het handgas was gewoon helemaal losgetrilt dus die gaskabel hing zo slap als een ...
Heb die schroef weer gesteld en vastgezet, start hem en hij vloog weer als een beest
Heb je advies gevolgt ben rustiger gaan rijden, beetje onder de 5000 toeren geprobeerd te blijven, heb net meer dan een uur gereden, meerendeel rustig maar heb er ook btje pittig tussendoor gegooit.
Temperatuur kwam niet eens in de buurt van de 75 graden, en dat zonder veranderen van koelvloeistof.
Al met al hij loopt weer perfect, thanks voor het advies ik heb inderdaad gemerkt ik em net iets rustiger moet houden
bedanktttt !!!!

Re: Vermogen Verlies
Geplaatst: di 14 jul, 2009 21:40
door Haagje
als je rond de 300/500 km zit kun je afwisselend eens lekker door trekken in de versnelling ( iig zo heb ik het gedaan)
Gelukkig dat je probleem is opgelost.