Pagina 1 van 1

Achteras recht houden raptor 700

Geplaatst: zo 12 jul, 2009 00:13
door kees
Ey jongens,
Ik las op het forum dat er quads zijn die een indicator hebben die je moet gebruiken na het spannen van de ketting om de achteras in een rechte positie te zetten. Dus dat je achteras mooi recht loopt ipv scheef en stroef.
Nu heb ik eens de handleiding van de quad door genomen (rap 700) maar kan hier niks over terug vinden. Ik heb wel een soort indicator gevonden op de achterbrug en het excentrische kettingspan gedeelte zal ik maar zeggen. Hieronder een foto ervan:

Afbeelding
Wat moet ik hiermee? Neem aan dat die niet voor niks erop zit en vind niks terug in de handleiding.

Daarbij heb ik nog een vraag aan alle rap 700 eigenaren, de keering van de achteras (tandwiel zijde) zit die bij jullie ook zo slordig erin? Bij mij lijkt het net of die scheef zit iig oogt het of die niet passend is. Boven wel maar onder niet. Bij mijn vorige rap 700 had ik dat ook meen ik maar weet ik niet meer zeker. Wie kan dit bevestigen??
Afbeelding

Ja je ziet het niet echt maar het is meer naar onder waar die niet echt mooi sluit. Zouden jullie eens willen kijken voor mij?
Bedankt alvast.

Re: Achteras recht houden raptor 700

Geplaatst: di 21 jul, 2009 10:45
door kees
Niemand, waar is die indicator voor???

Re: Achteras recht houden raptor 700

Geplaatst: di 21 jul, 2009 18:43
door OpticalNicolas
ik heb geen idee voor wat die indicator staat (volgens mij is het de "0 positie" van de stand van de as).

en bij een raptor 700 span je de as aan doormiddel van het excentrische ashuis te verdraaien. hierbij kan je as onmogelijk scheef komen te zitten. :)

Re: Achteras recht houden raptor 700

Geplaatst: di 21 jul, 2009 22:16
door Ardjuh
zit bij mij ook zo, denk dat die indicatie voor installatie is. Dat die kan dienen als reverentie. Anders weet je niet of je hem goed hebt staan ivm de ketting lengte.

Re: Achteras recht houden raptor 700

Geplaatst: di 21 jul, 2009 22:23
door tjobbie
met de exentrische schijf kun je idd. alleen je ketting spannen doormiddel van de achterste inbussen los te draaien en
daarna aan de exentrische schijf te draaien.
hierbij kun je volgens mij onmogelijk de as scheef zetten.