Pagina 1 van 1

Koelvloeistof reservoir

Geplaatst: wo 30 jun, 2004 19:48
door Sg6
Hello, ik heb me nu iets zitten afvragen:

Ik heb daarnet mijn koelvloeistof vernieuwd, heb de radiator leeg gelaten en dat reservoir aan de andere zijkant. Maar wat ik me nu afvraag is dat dit reservoir enkel maar met een leiding van onder het vatje naar boven loopt naar de radiator. Waarom moet je dit dan telkens tss min en max houden als die vloeistof niet naar die radiator kan lopen omdat die veel lager staat. Kan me iemand dit eens uitleggen hoe het in zijn werk gaat?? Wat ik ook weet da is dat ik een die leiden voor het pompje ne keer moeten loskoppelen voor mijn originele uitlaat te steken, die vloeistof die eruit kwam heb ik terug in de radiator gedaan. toen stond het reservoir op min voor ik die leiding afdeed. de dag erna stond die op max. Hoe is dit in godsnaam mogelijk???? De quad heeft niet gedraaid enkel 24u gepasseerd, wie heeft daar ook een verklaring voor???????

Geplaatst: wo 30 jun, 2004 22:28
door bertje
werkt met over en onderdruk in je radiator. via je drukdop daar zitten 2 kleppen in 1om bij overdruk vloeistof van radiator naar reservoir te laten vloeien. en 1 om bij onderdruk 't omgekeerde te laten gebeuren

Geplaatst: do 01 jul, 2004 06:22
door Mc Quad
Dus als ik het goed begrijp ( snapte dit ook niet ) , zolang als dat reservoir aan de linkerkant ( zogezegd overloopreservoir ) tussen min en max blijft is er voldoende vloeistof in je radiator ??? Moest dit te laag staan , waar moet je dan bijvullen , rechtstreeks je radiator of dit reservoir , en met wat , gedistileerd water , of speciale koelvloeistof ????

Geplaatst: do 01 jul, 2004 18:42
door Sg6
je kan het bijvullen met gedistileerd water maar nog best vanal met speciale radiator vloeistof