Pagina 1 van 2

BS250S-11B Nieuwe bashan

Geplaatst: ma 10 aug, 2009 07:45
door jdrulez
Hallo Allen,

Wie kan mij meer informatie geven over deze nieuwe bashan uitvoering, ik heb al een kleine review zien staan op het forum maar ik zoek eigenlijk een uitgebreide versie. Zoals de specs van de BS250S-11B en meerdere foto's, graag in het zwart, vanuit meerdere hoeken genomen, enzo...
Ik weet dat er een hoop mensen negatief doen over bashan, deze kunnen dan beter niet op deze pagina kijken, of reageren.

M.v.g.
Johan

Re: BS250S-11B Nieuwe bashan

Geplaatst: ma 10 aug, 2009 10:00
door sjmallie94
http://chinaquad.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; dit is een china forum , hun kunnen je ook een heel stuk verder helpen ;)
enjha van dat type weet ik totaal niks :oops:

Re: BS250S-11B Nieuwe bashan

Geplaatst: di 11 aug, 2009 12:03
door jdrulez
Nee oke, dat forum heb ik ook al gekeken, maar ik neem aan dat jij niet de enigste bent die op dit forum kijkt en berichten plaatst. Dus voor de mensen die er wel meer over weten en kennen graag een berichtje :D

Re: BS250S-11B Nieuwe bashan

Geplaatst: di 11 aug, 2009 20:41
door ODN
Ik heb een BS250S-11B

Heel technisch kan ik niet zijn aangezien ik nog een leek ben. Wat ik je wel kan vertellen is dat ze minder problemen vertonen dan de 200cc 2007 versie. Ik heb nu ongeveer 100Km op de teller en het enige probleem dat ik gehad heb is dat hij enkele dagen bij de dealer heeft gestaan. Hij lekte olie. Er was een dichting kapot en die is geheel gratis vervangen.
Verder zijn de remmen triestig en de handrem werkt al helemaal niet. Gewoon even mededelen aan je dealer en die lost dat gratis op (of als je er meer verstand van hebt dan ik doe je dat zelf). Ik heb nog geen enkele vijs moeten vastdraaien door trillingen, ook nog geen enkle slangetje of buisje of wat dan ook.

De topsnelheid is 82km/h op papier. Op de baan haalde hij al 86km/h zonder baanbanden (volgens de dealer die er een testrit mee maakte). Ben overigens van plan om er baanbanden op te leggen, maxxis c9273. iK gebruik hem toch enkel voor op de openbare weg en niet voor in het veld (waarvoor deze bashan eigenlijk niet geschikt is of je mag meer vijzen zoeken en vastdraaien dan rijden).
229cc motor
wielbasis 1230mm
lengte 1740mm
breedte 1110mm
hoogte 1110mm
grond tot frame 130mm
gewicht 173kg (leeg)
laadgewicht 160kg (alhoewel hij al goed kraakt bij mijn eigen 90kg :D )
11,2kw aan 7000 toeren
banden voor 21x7-10
banden achter 20x10-9
snelheid 82km/h
schijfremmen
één cilinder
water gekoeld 4 takt
cilinder diameter 67x65mm
cdi
Foto's google --> pictures --> bs250s-11b ;)

Nog iets? Misschien kan ik het opzoeken in mijn boekje.

Schiet me niet dood want ik ben volop aan het leren :)

Re: BS250S-11B Nieuwe bashan

Geplaatst: di 11 aug, 2009 21:40
door jdrulez
Hey bedankt voor wat meer info, heb nog wel een paar vraagjes.

*Topsnelheid is dit op de teller van de Bashan of op een auto teller of navigatie? de bashan 200cc teller is namelijk erg onnauwkeurig. Zou je dit is kunnen testen, dan doe je me een groot plezier. :)
*Het schijnt dat de velgensteek nu veel gangbaarder(meer velgen te krijgen zijn) is als bij de 200cc, kun je me ook zeggen welke steek er op zit?
*Ik had bij de 200cc als ik van stationair plotseling gas gaf dat die dood viel en inzakte, heb jij dit al gehad?
*Zijn de velgen standaard weer krom(trilling in het stuur)?
*Remklauw achter zit deze goed vast, of speling zoals de 200cc 2007?
*Is de gashendel ook weer bij deze bashan begrenst met een boutje voor het inrijden?
*Zijn alle onderdelen net zo goed leverbaar als de 200cc?

Ik heb de bashan 200cc verkocht en zit er wel aan te denken om deze nieuwe te halen, was 90% tevreden over de 200cc, de laatste 5% was de snelheid, ik zou graag willen dat hij tegen de 100km/u liep, dan kan ik hier in iedergeval fatsoenlijk meekomen op de hoofdweg (80km/u). En de andere 5% was het doodvallen bij plotseling gasgeven. Ik wilde eerst sparen voor een Raptor 700, maar die dingen zijn echt veel te prijzig om er zo ff voor de fun bij te hebben (vind ik).

Groetjes,

Johan (een bashan liefhebber) :applaus:

Re: BS250S-11B Nieuwe bashan

Geplaatst: wo 12 aug, 2009 11:49
door ODN
Die topsnelheid op de teller zal meer zijn dan de effectieve snelheid. Normaal is het niet als je stil staat dat de teller nog 10km/h aangeeft (soms). Ik zal dat een deze dagen eens proberen testen.

De steek van de velgen weet ik nu niet precies, maar wat ik wel weet is dat het een afwijkende maat is. Ik had verschillende bandencentrales gecontacteed en ze zijn moeilijk verkrijgbaar en redelijk duur (tenzij in zo een pakket van 385€). De banden op zich zijn niet zo duur en gemakkelijk te verkrijgen.

Het probleem met dat doodvallen heb ik nog niet gehad. Wat ik wel regelmatig heb is dat hij stilvalt wanneer ik wil rijden (en dit komt niet dood mijn schakelen want heb daarvoor al net iets te lang met versnellingen gereden). Wat ik doe is hem starten met de shoke (koud) en die direct daarna weer afleggen. Doe ik dat niet valt hij stil. Hij start trouwens beter koud dan warm (warm redelijk wat problemen met starten).

Alles staat krom en scheef aan die quad :) Of het de velgen zijn heb ik nog niet nagekeken, maar denk eerder dat het komt omdat de banden zelf niet uitgelijnd zijn. Van trillingen in het stuur is niet veel te merken aangezien de hele quad redelijk trilt. De banden die er origineel opliggen zijn trouwens niet aan te raden voor op de weg. Bij 50km/h begint hij redelijk raar te doen en ze maken bijna geen contact met het wegdek.

Remklauw is zelfde als bij de 200cc. Dealer brengt dat wel gratis in orde (of als je het zelf kan).

Geen begrenzer (denk ik toch niet) aangezien je tot het maximum kan doortrekken. Ik heb echter dat spel nog niet open gedaan :p

Over welke onderdelen heb je het?
De onderdelen zijn relatief gelijk aan die van de 200cc versie. Het enige nadeel is dat je een tijdje moet wachten.

Je zal er wel wat aanpassingen moeten aan doen zoals de banden vervangen. Dat is natuurlijk ook direct een kost.
Normaal moet je ook 500km inrijden, maar dat is onmogelijk aangezien je niet meekan in het verkeer.

Re: BS250S-11B Nieuwe bashan

Geplaatst: wo 12 aug, 2009 13:10
door jdrulez
Met begrenst bedoel ik het kastje op je stuur waar het gaskabeltje naar binnen gaat, bij de 200cc zit hier een boutje aan de zijkant ingedraaid die zorgt ervoor dat je niet meteen volgas kan gaan rijden, na het inrijden 500km kun je hem eruit draaien en kun je vol gas planken.

Re: BS250S-11B Nieuwe bashan

Geplaatst: do 13 aug, 2009 15:20
door ODN
Ja, daar zit zo een lange schroef uit.
Maar serieus begrenst is die dan toch niet ze want gaat vlot naar 7500 toeren en kon nog veel verder...
Maximumsnelheid zal je er dan ook niet mee behalen...

Re: BS250S-11B Nieuwe bashan

Geplaatst: do 13 aug, 2009 15:27
door jdrulez
ODN schreef:Ja, daar zit zo een lange schroef uit.
Maar serieus begrenst is die dan toch niet ze want gaat vlot naar 7500 toeren en kon nog veel verder...
Maximumsnelheid zal je er dan ook niet mee behalen...
Jep, is cker weten begrenst! Deze kun je na de 500km inrijden eruit draaien, en dan kan je gasschuif verder open. :D
Ik denk dat je andere tandwielen erop moet zetten, zodat je meer snelheid hebt, met wat minder toeren. Ik had op de 200cc tandwiel verhouding 17/39. Hoor het wel als je snelheid gemeten hebt, ben erg beniewd, laat gauw van je horen oke.

Re: BS250S-11B Nieuwe bashan

Geplaatst: do 13 aug, 2009 17:14
door ODN
jdrulez schreef:
ODN schreef:Ja, daar zit zo een lange schroef uit.
Maar serieus begrenst is die dan toch niet ze want gaat vlot naar 7500 toeren en kon nog veel verder...
Maximumsnelheid zal je er dan ook niet mee behalen...
Jep, is cker weten begrenst! Deze kun je na de 500km inrijden eruit draaien, en dan kan je gasschuif verder open. :D
Ik denk dat je andere tandwielen erop moet zetten, zodat je meer snelheid hebt, met wat minder toeren. Ik had op de 200cc tandwiel verhouding 17/39. Hoor het wel als je snelheid gemeten hebt, ben erg beniewd, laat gauw van je horen oke.
Begrenst? Hoeveel toeren heeft dat spel dan op zijn maximum 25.000 of zoiets :p
Kan die hendel helemaal tot het einde draaien, zelfs zo ver dat ik het niet meer met mijn duim kan (want hij is niet lang genoeg) :)

Re: BS250S-11B Nieuwe bashan

Geplaatst: vr 14 aug, 2009 10:49
door jdrulez
Dus...Dit betekent snelgas plaatsen zoals op de brommers. En andere tandwielen, anders maakt ding echt teveel toeren. Heb je snelheid al opgemeten?

Re: BS250S-11B Nieuwe bashan

Geplaatst: za 15 aug, 2009 09:49
door ODN
Nee, heb nog geen tijd gehad en er zit een serieuze slag op mijn rechter voorwiel. Ik zou dat dit weekend wel nog proberen te doen.

Als je andere tandwielen gaat steken (voor hogere snelheid) ga je dan niet veel inboeten aan het optrekken en omgekeerd of valt dat nog mee?

Re: BS250S-11B Nieuwe bashan

Geplaatst: za 15 aug, 2009 14:14
door jdrulez
ODN schreef:Nee, heb nog geen tijd gehad en er zit een serieuze slag op mijn rechter voorwiel. Ik zou dat dit weekend wel nog proberen te doen.

Als je andere tandwielen gaat steken (voor hogere snelheid) ga je dan niet veel inboeten aan het optrekken en omgekeerd of valt dat nog mee?
Andere tandwielen voor meer snelheid betekend automatisch iets inleveren op trekkracht, maar de hele tijd in de hoge toeren rijden lijkt me ook niet wat. Het mooiste is gewoon uitproberen met tandwielen totdat je de ideale combinatie hebt, mooie snelheid met goede trekkracht.

Mijn bashan had ook ''kromme'' velgen, heb hem laten uitlijnen, stukken lood eraan en toen was het helemaal over.

Re: BS250S-11B Nieuwe bashan

Geplaatst: za 15 aug, 2009 15:07
door ODN
Ja dat laten uitlijnen ga ik ook doen als ik mijn baanbanden er laat opleggen want bij iets hogere snelheid voel je dat wel.

Ik moet hem natuurlijk eerst nog inrijden en in die tussentijd ga ik er niet veel aan veranderen. Alhoewel inrijden...is dat wel mogelijk bij zulke quads :p

Re: BS250S-11B Nieuwe bashan

Geplaatst: za 15 aug, 2009 17:43
door jdrulez
ODN schreef:Ja dat laten uitlijnen ga ik ook doen als ik mijn baanbanden er laat opleggen want bij iets hogere snelheid voel je dat wel.

Ik moet hem natuurlijk eerst nog inrijden en in die tussentijd ga ik er niet veel aan veranderen. Alhoewel inrijden...is dat wel mogelijk bij zulke quads :p

Ja cker is dat mogelijk, moet zelfs.