Pagina 1 van 1

Mais stoppels ?

Geplaatst: za 17 okt, 2009 12:25
door T-web
Kan er mij iemand bevestigen of de doorsnee quadband zomaar ongestraft over een pas gemaaid maisveld (zie foto) kan rijden ?
Deze stoppels zijn vlijmscherp afgesneden door de maisdorser...kan je daar zomaar overheen rijden. Iemand ervaring ?
Afbeelding

Re: Mais stoppels ?

Geplaatst: za 17 okt, 2009 12:27
door JohnBeton
die staan wel hoog ja
ik rijd hier thuis ook over de stoppels, maar die zijn toch wel beduidend lager hier. Ik heb er nog geen band op kapot gereden.
Het enige nadeel is dat dat je lak wel fel afschuurd van je kader, a-armen, nerfbars,...

Re: Mais stoppels ?

Geplaatst: za 17 okt, 2009 12:33
door Haagje
En natuurlijk toestemming vragen aan de boer :duimhoog:

( Mocht het niet van je zelf zijn :D )

Re: Mais stoppels ?

Geplaatst: za 17 okt, 2009 12:51
door dieseltank
het is wel veel vijner rijden als je t eerst met een loader of tractor 4-5 rijjen plat rijd. voor een baantje :wink:
( doe ik teminste...)

ik heb wel skitplates onder de armen frame en achterbrug gemaakt :idea:

verder is het de vraag is het een dikke stengel, sterke stengel.. bij ons zijn ze vrij dik en sterk, vandaar dat ik eerst een baantej plat rijde me de loader ( 10 ton weegt ie)

Re: Mais stoppels ?

Geplaatst: za 17 okt, 2009 15:36
door Stino89
Yep, kan der wel tegen hoor :)

Alleen, probeer er niet op te vallen, ben ooit met de crossmoto op zo een veld gevallen,
en das ni bepaald leuk...

Re: Mais stoppels ?

Geplaatst: za 17 okt, 2009 16:17
door hardcorechaam
kan wel, maar plat rijden is slimmer, fijner, en veiligers. mijn stuur is al is uit mijn handen geslagen door zo'n *** stengel :x

Re: Mais stoppels ?

Geplaatst: za 17 okt, 2009 20:10
door lexjeweetwel
:?:

Re: Mais stoppels ?

Geplaatst: za 17 okt, 2009 20:41
door AdlyRS
ook geen probleem voor mijn arctic cat de stoppels raken mijn a -armen niet eens :evil:

Re: Mais stoppels ?

Geplaatst: zo 18 okt, 2009 08:25
door T-web
Ik ga hier nu dagelijks over te voet met de hond, maar 't is de bedoeling dat ik daar binnenkort met de quad doorga samen met aanhanger met stro en water.

Ik heb geen zware quad nodig, ik dacht aan de yamaha big bear 250 (4x2) of een Kymco 300(4x2) en zelfs nu ik een offerte heb binnengekregen aan Articcat 400 (4x4)...dagelijks zou ik +/- 1 km rijden 'smorgens en 1 km 'savonds, niet meer !

Wat is eigenlijk 't verschil in luchtkoeling en waterkoeling, 't principe ken ik wel, maar kwestie als je deze stationair laat draaien? Een luchtkoeling heeft dat weer 't voordeel dat er geen water op moet, kan dus ook niet bevriezen.
't verbruik, zal ook wel schillen zekers tussen een 4x2 en een 4x4 ?
Wat met de wisselstukken, als je Kymco,of Arcticat koopt, hoelang wacht je dan niet op wisselstukken ,indien je deze zou nodig hebben.

Eigenlijk vind ik de Yamaha big-bear wel een goede machiene voormij, zijn daar ervaringen mee, hier op 't forum ?
Deze is geen automaat maar wel een vijf versnellingsbakje, betekent dan dat je dan schakeld met de voet zoals met een moto ?

Re: Mais stoppels ?

Geplaatst: zo 18 okt, 2009 12:18
door Matthieu
De Big-Bear is een zeer goed machine om er mee te werken. Je moet idd schakelen met de voet, maar je moet niet ontkoppelen, het is een semi-automaat. Het voordeel daarvan tegenover een automaat is dat je veel zwaardere lasten kan trekken dan een gelijkaardige quad met automaat (vario) doordat je met tandwielen werkt ipv met een riem.
Met die andere quads heb ik geen ervaring.

Re: Mais stoppels ?

Geplaatst: zo 18 okt, 2009 16:48
door cyclonedriver
die kymco is daar ideaal voor mede door het gebruik van de L (low gear). Je hoeft ook niet te schakelen, doordat het een automaat is. Onderdelen geen probleem, bij http://www.kymco.be" onclick="window.open(this.href);return false; hebben ze alles in stock. Verbruik op de baan : 4L , in jouw geval kan het wat meer zijn maar ik denk het niet aangezien je niet al te snel zal rijden. Hij is watergekoeld wat het voordeel heeft dat als het s'zomers 30-35° is, deze niet te warm komt omdat er een ventilator opzit. Bevriezen zal hij ni doen, zit koelvloeistof die tegelijkertijd ook antigel is.

Re: Mais stoppels ?

Geplaatst: zo 18 okt, 2009 20:31
door kymcodriver
Ga voor de Kymco MXU 300 zou ik zeggen.
Heb ook een MXU 300 gehad en dat is een top quad (prijs kwaliteit)
Met de lage versnelling erop zal hij u niet teleurstellen met een aanhanger aan. (+ de cardan aandrijving)

Re: Mais stoppels ?

Geplaatst: di 20 okt, 2009 09:05
door Boncari
T-web schreef:Ik ga hier nu dagelijks over te voet met de hond, maar 't is de bedoeling dat ik daar binnenkort met de quad doorga samen met aanhanger met stro en water.

Ik heb geen zware quad nodig, ik dacht aan de yamaha big bear 250 (4x2) of een Kymco 300(4x2) en zelfs nu ik een offerte heb binnengekregen aan Articcat 400 (4x4)...dagelijks zou ik +/- 1 km rijden 'smorgens en 1 km 'savonds, niet meer !

Wat is eigenlijk 't verschil in luchtkoeling en waterkoeling, 't principe ken ik wel, maar kwestie als je deze stationair laat draaien? Een luchtkoeling heeft dat weer 't voordeel dat er geen water op moet, kan dus ook niet bevriezen.
't verbruik, zal ook wel schillen zekers tussen een 4x2 en een 4x4 ?
Wat met de wisselstukken, als je Kymco,of Arcticat koopt, hoelang wacht je dan niet op wisselstukken ,indien je deze zou nodig hebben.

Eigenlijk vind ik de Yamaha big-bear wel een goede machiene voormij, zijn daar ervaringen mee, hier op 't forum ?
Deze is geen automaat maar wel een vijf versnellingsbakje, betekent dan dat je dan schakeld met de voet zoals met een moto ?
Ik heb een yamaha big bear 250 gehad. Dat is een erg goede machine, ik ben er zelfs mee aan het crossen en springen geweest! En de quad is nooit echt kapot geweest! Op iedere quad schakel je met de voet. Bij de big-bear hoef je alleen het gas los te laten en te schakelen, bij de meeste quads moet je ook nog een koppeling gebruiken. Dit heeft als nadeel dat de big-bear weleens slecht wel opschakelen als die slipt en het kan gebeuren (op heeeel hobbelig terrein) dat de quad uit de versnelling schiet.

Als het erg modderig is kan een 2 wiel aangedreven quad moeite hebben om er doorheen te komen. Het ligt er natuurlijk aan wat voor een aanhanger je hebt. In jouw geval denk ik dat een 2 wiel aangedreven quad voldoende is. Ik heb vaak wat gehad aan mijn 4x4 (van mijn wolverine) in de modder en bij het slepen van zwaardere aanhangers.

Als de quad heel hard moet werken of als je m lang stationair laat draaien dan kan een quad heel warm worden, dan is waterkoeling heel erg nuttig. Er zit speciaal koelwater in, dat bevriest niet zo snel.

Ik zou zeggen ga proefrijden met verschillende quads, dan weet je wel wat je wilt en anders kunnen wij je altijd helpen :bier: