19 QUADS AANGESLAGEN IN LUMMEN OP 18/10/09

Een toffe rit achter de rug ? Laat ons meegenieten !
wolf
Quadrider
Quadrider
Berichten: 477
Lid geworden op: zo 15 feb, 2009 09:45
Locatie: onder een dak

Re: 19 QUADS AANGESLAGEN IN LUMMEN OP 18/10/09

Bericht door wolf »

en nog een ander artikel:

Lichte straf voor quadrijders in Lummens natuurgebied
De politierechter in Hasselt heeft vandaag 17 quadrijders veroordeeld tot een geldboete van 550 euro met 1 jaar uitstel. In oktober 2009 crossten ze door het natuurgebied de Willekensberg in Lummen. De kopstukken, twee Nederlandse broers die het parcours hadden uitgestippeld, moeten de boete van 550 euro effectief betalen.

De negentien quadrijders werden op 18 oktober betrapt door het Agentschap voor Natuur en Bos. De quads werden toen tijdelijk in beslag genomen. De rechter vond die inbeslagname een voldoende straf en oordeelde dat enkel de twee broers weet hadden van het illegale karakter van hun route. De vzw Natuurpunt vroeg 250 euro per betichte, maar moet tevreden zijn met 1 euro morele schadevergoeding. (belga/ypu)
petern
Quadrider
Quadrider
Berichten: 441
Lid geworden op: vr 01 aug, 2008 19:11
Locatie: Swalmen

Re: 19 QUADS AANGESLAGEN IN LUMMEN OP 18/10/09

Bericht door petern »

hoi wolf, heb je een link voor mij van dit artikel?
Pee
wolf
Quadrider
Quadrider
Berichten: 477
Lid geworden op: zo 15 feb, 2009 09:45
Locatie: onder een dak

Re: 19 QUADS AANGESLAGEN IN LUMMEN OP 18/10/09

Bericht door wolf »

[quote="petern"]hoi wolf, heb je een link voor mij van dit artikel?


http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... bied.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
flokkie1
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 150
Lid geworden op: ma 05 mar, 2007 19:33
Locatie: ergens dicht bij leuven

Re: 19 QUADS AANGESLAGEN IN LUMMEN OP 18/10/09

Bericht door flokkie1 »

Hey mannen vrijstelling van boete ,dat valt goed mee he :D
daar aan zie je dat die boswachter toch niet recht in zijn schoenen stond
proficiat voor de advocaten
weer een slag gewonnen voor de quatters :applaus:


groetjes flokkie1
wolf
Quadrider
Quadrider
Berichten: 477
Lid geworden op: zo 15 feb, 2009 09:45
Locatie: onder een dak

Re: 19 QUADS AANGESLAGEN IN LUMMEN OP 18/10/09

Bericht door wolf »

flokkie1 schreef:Hey mannen vrijstelling van boete ,dat valt goed mee he :D
daar aan zie je dat die boswachter toch niet recht in zijn schoenen stond
proficiat voor de advocaten
weer een slag gewonnen voor de quatters :applaus:


groetjes flokkie1

bwa ik weet ni hoor, komt er nog bij slachtofferhulp,gerechtskosten,sleepkosten, en zeker de eerste en de laatste die de boete effectief moeten betalen. Ik ben van mening iedereen gelijk voor de wet en de andere 17 zijn gevolgd uit vrije wil, dus de 2 uit lummen treft niet meer schuld dan de andere en daarom hoeven die niet meer gestraft te worden dan de rest !!!
adlyRocky
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 18 jan, 2004 11:40
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 19 QUADS AANGESLAGEN IN LUMMEN OP 18/10/09

Bericht door adlyRocky »

Je auto in beslag laten nemen lol dan moet je in nederland wel iets heel zwaars hebben gedaan zoals mensen omver rijden :lol:
Linhai 260 Black Forest Edition and Polaris Predator 500
Gebruikersavatar
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4207
Lid geworden op: vr 13 jul, 2007 11:49
Locatie: Zuid limburg
Contacteer:

Re: 19 QUADS AANGESLAGEN IN LUMMEN OP 18/10/09

Bericht door sjmallie94 »

nee , als je rijbenwijs word ingenomen en je hebt niet bij je word je auto in beslag genomen. en als je echt heel hard gereden hebt ook , wegmisbruikers is toch voor 1 ding goed :P
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . :crossercool:

Suzuki my way of life Afbeelding

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
adlyRocky
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 18 jan, 2004 11:40
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 19 QUADS AANGESLAGEN IN LUMMEN OP 18/10/09

Bericht door adlyRocky »

Nou als men hier dat papiertje niet bij heeft rijden de agenten netjes mee naar het huis om het papiertje te zien als je geen legitimatie bij je hebt. Maar meestal krijg je een waarschuwing. Maar er wordt zkr geen voertuig in beslag genomen als je een stom papiertje vergeten bent. Die belgiese politie maakt het wel heet zot. Maar uit eerdere ervaringen met de belgiese politie zijn zkr niet goed vuile mensen zijn dat daar achterbaks en dient zkr het volk niet maar hun eigen portomonee.
Linhai 260 Black Forest Edition and Polaris Predator 500
nicknamebelgium
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: za 21 okt, 2006 12:18
Locatie: leuven

Re: 19 QUADS AANGESLAGEN IN LUMMEN OP 18/10/09

Bericht door nicknamebelgium »

deze 19 quads werden niet in beslag genomen omdat ze geen dokumenten, identiteitspapieren, verzekeringsbewijzen of andere legitimatie konden voorleggen, dat was allemaal in orde; ze werden in beslag genomen omdat ze zogezegd in natuurgebied reden, terwijl dat nergens stond aangeduid, sterker nog: er stond net iets eerder zelfs een bord met snelheidsbeperking tot 50km/u :verymad:
2010 raptor 700
wolf
Quadrider
Quadrider
Berichten: 477
Lid geworden op: zo 15 feb, 2009 09:45
Locatie: onder een dak

Re: 19 QUADS AANGESLAGEN IN LUMMEN OP 18/10/09

Bericht door wolf »

nicknamebelgium schreef:deze 19 quads werden niet in beslag genomen omdat ze geen dokumenten, identiteitspapieren, verzekeringsbewijzen of andere legitimatie konden voorleggen, dat was allemaal in orde; ze werden in beslag genomen omdat ze zogezegd in natuurgebied reden, terwijl dat nergens stond aangeduid, sterker nog: er stond net iets eerder zelfs een bord met snelheidsbeperking tot 50km/u :verymad:
zo is het nickname; en wat krijgt ge van de boswachters te horen; ieder belg is verondersteld het staatblad te kennen en daarin staat dat men met elk gemotoriseerd voertuig niet in een bos mag. En daar staat ge dan met uw mond vol tanden dus aan iedereen ze zijn niet verplicht om borden te zetten. Enne die paar honderd €'s kunnen mij niet schelen het is de schade die in uw achterhoofd blijft van mag ik hier rijden of niet, die is veel groter dan iedereen kan denken. En dan ook nog er zijn er toch verschillende die sinds lummen niet gereden hebben of hun quad verkocht of te koop gezet hebben en dat vind ik veel erger dan een paar €'s

grtz
pk19000
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 186
Lid geworden op: za 29 dec, 2007 12:22
Locatie: brabantse kempen - hageland

Re: 19 QUADS AANGESLAGEN IN LUMMEN OP 18/10/09

Bericht door pk19000 »

Dus jullie weze allemaal gewaarschuwd en wat nog meer is. Als je al een leuk plekje weet, hou het voor jezelf en ga er niet te dikwijls, zodat niemand daar de boel gaat verzieken !! Lummen is intussen al een hele tijd geleden, ik hou vol en er zijn er nog maar het is toch meer met de staart ts de benen als vroeger. :cry:
petern
Quadrider
Quadrider
Berichten: 441
Lid geworden op: vr 01 aug, 2008 19:11
Locatie: Swalmen

Re: 19 QUADS AANGESLAGEN IN LUMMEN OP 18/10/09

Bericht door petern »

adlyRocky schreef:Nou als men hier dat papiertje niet bij heeft rijden de agenten netjes mee naar het huis om het papiertje te zien als je geen legitimatie bij je hebt. Maar meestal krijg je een waarschuwing. Maar er wordt zkr geen voertuig in beslag genomen als je een stom papiertje vergeten bent. Die belgiese politie maakt het wel heet zot. Maar uit eerdere ervaringen met de belgiese politie zijn zkr niet goed vuile mensen zijn dat daar achterbaks en dient zkr het volk niet maar hun eigen portomonee.

vuile mensen? achterbaks?

Deze dienders kijken dat de wetten worden nageleefd die (op democratische wijze gekozen)volksvertegenwoordigers hebben gemaakt.
Contoleren ze niet staat er weer een andere groep te janken.

Je verlangt van een agent dat ie met je mee naar huis gaat om papieren te controleren????????????

En dan maar roepen dat er geen agenten op straat te zien zijn als je oma bestolen wordt.
(want die zijn quadpapieren aan t controleren)

zo ken ik er nog wel een paar
:bier: :bier:
Gebruikersavatar
JBX
Quadrider
Quadrider
Berichten: 478
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 08:12
Locatie: Genk

Re: 19 QUADS AANGESLAGEN IN LUMMEN OP 18/10/09

Bericht door JBX »

petern schreef:vuile mensen? achterbaks?
Deze dienders kijken dat de wetten worden nageleefd die (op democratische wijze gekozen)volksvertegenwoordigers hebben gemaakt.
Contoleren ze niet staat er weer een andere groep te janken.
Een waarschuwing was ook goed geweest. Dat had minder tijd en moeite gekost voor iedereen. Om over de gerechtskosten maar te zwijgen. Ik heb sindsdien geen 300km meer gereden. Ik heb constant het gevoel nergens welkom te zijn. Zelfs niet op de openbare weg. :(
Can-Am Renegade 800 X
If it's too loud, you're too old!
¡ɹǝʌo ǝɯ dıןɟ 'sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Eat my dust!
pk19000
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 186
Lid geworden op: za 29 dec, 2007 12:22
Locatie: brabantse kempen - hageland

Re: 19 QUADS AANGESLAGEN IN LUMMEN OP 18/10/09

Bericht door pk19000 »

Idd jbx, en daarom wordt het hoog tijd om er nog eens samen op uit te trekken.
nicknamebelgium
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: za 21 okt, 2006 12:18
Locatie: leuven

Re: 19 QUADS AANGESLAGEN IN LUMMEN OP 18/10/09

Bericht door nicknamebelgium »

pk19000 schreef:Idd jbx, en daarom wordt het hoog tijd om er nog eens samen op uit te trekken.
dat denk ik ook :applaus:

ik ga nog regelmatig rijden, maar meestal met 2 ipv een hele bende (we waren ooit met meer dan 20 quads)
dat wekt minder wrevel op
maar binnenkort plan ik toch om terug, zoals weleer, af en toe een ritje online te zetten, maar beperkt tot de eerste 4 of maximum 5 inschrijvingen
2010 raptor 700
Plaats reactie