Schouppe wil verkeersborden voor quads

Groepeer hier berichten mbt quad verboden !
Charger69
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2879
Lid geworden op: ma 12 feb, 2007 13:12

Re: Schouppe wil verkeersborden voor quads

Bericht door Charger69 »

.
Laatst gewijzigd door Charger69 op zo 21 mar, 2010 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
droophyke
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 13 aug, 2007 16:41

Re: Schouppe wil verkeersborden voor quads

Bericht door droophyke »

Maar als je MAG niet meer steund en nu actie's ook nie meer zoude helpen, wa stelt ge dan zelf voor om te doen?
cyclonedriver
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 656
Lid geworden op: vr 09 mei, 2008 11:43

Re: Schouppe wil verkeersborden voor quads

Bericht door cyclonedriver »

droophyke schreef:Maar als je MAG niet meer steund en nu actie's ook nie meer zoude helpen, wa stelt ge dan zelf voor om te doen?
ja, dat vind ik ook. Kritiek geven is makkelijk. Als je het beter kan dan de MAG, wat houd je dan tegen ?
Charger69
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2879
Lid geworden op: ma 12 feb, 2007 13:12

Re: Schouppe wil verkeersborden voor quads

Bericht door Charger69 »

.
Laatst gewijzigd door Charger69 op zo 21 mar, 2010 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
eddy1
Quadrider
Quadrider
Berichten: 275
Lid geworden op: wo 19 mar, 2008 16:54

Re: Schouppe wil verkeersborden voor quads

Bericht door eddy1 »

:lol: :lol:
Laatst gewijzigd door eddy1 op zo 17 okt, 2010 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
nicknamebelgium
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: za 21 okt, 2006 12:18
Locatie: leuven

Re: Schouppe wil verkeersborden voor quads

Bericht door nicknamebelgium »

2010 raptor 700
Kefke
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 29 jan, 2010 21:00
Locatie: Tongeren(België)
Contacteer:

Re: Schouppe wil verkeersborden voor quads

Bericht door Kefke »

Ik ben niet zo bekend in de quad wereld, maar wel redelijk in de moto wereld.

Zelf stoor ik me ook aan Quads die driftend de bocht om gaan in het centrum, en motoren die tegen de begrenzer op gaan met open uitlaten...

Maar als motorijder word ik veel over dezelfde kam geschoren als "het gevaar van de weg" terwijl ik in het verkeer me altijd gedraag.

Dus ik vind, als je in de stad wilt rijden, rij dan met een demper op met een E-keur/gelimteerd db's.
Dat is hun recht om dit te verplichten. Het centrum is voor iedereen, ook voor de mensen die quads niet waarderen.

En buiten het centrum, daar moeten ze ons toch wat vrijlaten vind ik. Wie heeft er last als ge door de velden met een open uitlaat rijd. (ook al zie ik het nu niet van zo'n herrie pot maar soit...)

Maarja, laten we effe idioot doen en gewoon quads afschaffen.
Ik vind dan dat parochiezaaltjes verboden moeten worden, want er kan een luide fuif in gegeven worden waardoor ik niet kan slapen...
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

Re: Schouppe wil verkeersborden voor quads

Bericht door cyberdrone »

@ charger,

ik kan u volledig begrijpen, in Tienen / Hoegaarden is er ook zo eens een moment geweest dat men van plan was om quads te verbieden op de veldwegen. Ik heb toen de media gecontacteerd voor een overleg te hebben, een petitie opgestart (dank voor iedereen die hierop getekend heeft en aan meegewerkt heeft). Moet je weten dat er in het begin een groep van om en bij de 30personen waren van Tienen en omstreken. Een paar weken later bleven er met moeite nog 8 man over.
Dan kwam de dag dat we de petitie gingen overhandigen in het bijzijn van de media, ik had aan diegene die mee reden naar het stadhuis specifiek gevraagd om wat wol in de demper te steken, en dat was al teveel gevraagd, en als we dan 10 aan het rijden waren was er iemand doughnuts aan het draaien op een parkeerterrein .. Op dat moment was ik dus voor te ontploffen .. dus de media kan soms meer slecht dan goed doen. Al een geluk dat ik die cameraman heb kunnen overtuigen om dat stukje film niet te gebruiken in de reportage.
Het is triest om te zeggen, maar ik heb ook de indruk dat er nooit een 'hechte groep' van quadrijders zal zijn, om een handtekeningske te zetten, geen probleem, 30€ lidgeld betalen is al voor vele teveel gevraagd.

Ik weet het ook allemaal niet meer, ik heb nog altijd begrip en respect voor het MAG, en ik kan begrijpen dat er mensen zijn die het anders willen aanpakken. De vraag van Cd_BE was toen om niet mee te doen aan de protest rit puur uit schrik dat er een paar cowboys het zouden verbrotten voor de rest .. en niks anders.
Als ik nu, wetend dat we zo geviseerd zijn, dan nog van die artiesten zien wheelies en doughnuts maken met sportuitlaten, stel ik me echt vragen of ik nog wel wil geassocieerd worden met quadrijders. Vandaar dat ik mijn quad te koop heb gezet.
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Re: Schouppe wil verkeersborden voor quads

Bericht door No Limit W-tec »

Ik ben x aantal jaar uit de road legal quads gestapt. Heb het hele parcours doorlopen : vrijtijds rijden met Yamaha Kodiak, daarna Grizzly, club op gericht, heel veel mooie en zware ritten gedaan, Malgré Tout paar keer gereden (1000 km in 4 dagen), ritten in de Ardennen, nachtritten, Pyreneën doorkruist met samen met mijn vrouw, elk op een Grizzly,...

Zelfs met een 4x4 met standaard uitlaat werd ik het kots beu van scheef bekeken te worden overal waar je passeert : landbouwers, wandelaars, fietsers, paardrijders, groenen, jagers,... simpelweg, alles wat je onderweg tegenkomt.

Ben dan beginnen competitie rijden en ben blij dat ik het gedaan heb. Op een trainingsparcours betaal je 10 euro en iedereen kijkt je lachend aan, dat was een openbaring na het offroad gebeuren... :D Ok, er zijn ook wat problemen door gebrek aan terreinen en eens wedstrijd die verdwijnt omwillen van buren maar alles wat doorgaat wordt je niet scheef bekeken als je aankomt.

Jammer dat het zo moet gaan maar is zo. Ik denk eerlijk gezegd dat je binnen 5 jaar bijna nergens meer mag rijden. De wetswijzigingen zijn in voorbereiding, de quad gaat duidelijk beschreven worden in wegcode, inclusief bijhorende borden en dan is het gek van de dam voor woud van verbodsborden, zowel offroad als in dorpskommen en steden. Het is triestig dat hierdoor terug pak mensen hun job gaan verliezen bij de dealers. Ze hebben destijds de enduro mannen weggepest totdat ze marginaal groepje waren en nu zijn de quads aan de beurt.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Charger69
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2879
Lid geworden op: ma 12 feb, 2007 13:12

Re: Schouppe wil verkeersborden voor quads

Bericht door Charger69 »

.
HKW
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 73
Lid geworden op: di 19 jan, 2010 18:25

Re: Schouppe wil verkeersborden voor quads

Bericht door HKW »

ff off topic, charger69, even een vraagje, waarom zet jij overal een punt? :)

ik zag even op u antwoorden en is bijna allemaal een punt :D

3000 posts ......

grtz
mobydirk
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1576
Lid geworden op: zo 22 mar, 2009 15:42
Locatie: amsterdam

Re: Schouppe wil verkeersborden voor quads

Bericht door mobydirk »

ik denk dat het komt om dat er van de week een discusie is geweest die uit de hand is gelopen
die hem helaas heb doen besluiten zich terug te trekken van het form
mede met al zijn teksten
maar dat denk ik
ik weet het niet zeker
warrior gsxr 1000

Ervaring is de optelsom van alle stommiteiten die je reeds begaan hebt, zonder daarbij je nek te breken!!
airwolf
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6710
Lid geworden op: zo 05 nov, 2006 22:23
Locatie: landen

Re: Schouppe wil verkeersborden voor quads

Bericht door airwolf »

ik vermoed hetzelfde als jij dirk
Bjorn 1
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 99
Lid geworden op: zo 13 sep, 2009 06:54

Re: Schouppe wil verkeersborden voor quads

Bericht door Bjorn 1 »

juist op nieuws gezien verbodsbord op quad komt er
:?
den eddy
Quadrider
Quadrider
Berichten: 478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2010 12:42
Locatie: Kortrijk

Re: Schouppe wil verkeersborden voor quads

Bericht door den eddy »

Zijn uitleg van schouppe doorbreekt toch alle logica. :verymad:
Zoveel ongevallen, maar een rijbewijs invoeren is niet nodig. :roll:
A motorcycle is God's gift to mankind
Plaats reactie