Pagina 1 van 2

cdi voor yamaha raptor 350

Geplaatst: vr 09 jul, 2004 19:56
door sjarty
heb net reaktie gekregen van hertogs willy over een beschikbare cdi voor de raptor 350 , volgens hem 800rpm meer en tot 3pk meer , wat denken jullie hiervan :?:
wacht nu nog op reaktie van kostprijs , ben vergeten te vragen welk merk de cdi is :? :? :?

Geplaatst: vr 09 jul, 2004 20:20
door L.D.
Ik zou me eerst een deftige uitlaat kopen, filter heb je al. Daarna mss CDI, ik zou persoonlijk na de uitlaat bredere as/A-armen kopen...

Geplaatst: vr 09 jul, 2004 20:33
door sjarty
de baanligging ben ik tevreden over nu , de prestaties van de motor wil ik verbeteren , daarom die cdi en een uitlaat is direkt een pak duurder :shock:

Geplaatst: vr 09 jul, 2004 20:42
door No Limit W-tec
Als ik je één tip mag geven : eerst baanligging verbeteren, dan pas de motor aanpassen. Prijs fun factor is veel hoger bij bredere achteras en voorarmen !

Geplaatst: vr 09 jul, 2004 20:54
door sjarty
bredere achteras en a armen , denk dat ik dat nu direkt nog niet nodig heb , ga geen bochten nemen tegen 100km/u he mannen , rij nog maar leine 3 weken :!:
de vraag was ook wat jullie van de cdi vinden , ga ik die max 3pk en 800 rpm's voelen?
kan ik ergens prijzen raadplegen voor die achteras en a-armen op het web?
uit nieuwschierigheid maar weet dat hier gezegd word dat dit duur is :(

Geplaatst: vr 09 jul, 2004 20:57
door sjarty
zijn wheelspacers dan geen beter idee , is dit voor op de baan evengoed als de a-armen en achteras , of is er een surieus kwaliteitsverschil?

Geplaatst: za 10 jul, 2004 09:08
door Domi
het zal altijd een serieus kwaliteitsverschil geven tussen een durablue of gewone wheelspacers. Maar ik denk voor hetgeen jij wilt doen, dat wheelspacers goed genoeg zijn. Hoef je niet per sé te kopen bij een dealer, kan je gemakkelijk zelf laten maken bij een draaier.

Geplaatst: za 10 jul, 2004 09:34
door Ralph
Als je een stabiele quad hebt door bijvoorbeeld te verbreden, kan je al meteen een stuk sneller gaan en heb je die CDI dus ook even niet nodig.

Geplaatst: za 10 jul, 2004 09:43
door sjarty
je bedoelt een stuk sneller door de bochten of zo , want met de straatbanden zal ik trager gaan vanwege kleinere doormeter van wielen met banden.
ik vind dat hij niet optimaal draait in hoge toeren en net lijkt in te houden maar hoop dit al op te lossen met k&n filter en jet kit , die cdi lijkt mij een goedkope oplossing voor beetje meer power.

Geplaatst: za 10 jul, 2004 09:50
door L.D.
Met bijvoorbeeld 18" straatbanden ga je rapper gaan als met 18" crossbanden, ik zou me gewoon straatbanden nemen van 20" ofzo. Als het echt niet mogelijk is kun je je voorste tandwiel vergroten, das zoiezo beter voor op de baan. Als je een klein beetje meer spaart voor de uitlaat (demper alleen is ook goed), heb je meer vermogenwinst dan met een CDI.

Geplaatst: za 10 jul, 2004 09:54
door sjarty
als ik ga voor een uitlaat wil ik een volledig systeem , en die maat van velgen speelt dat een rol in verhouding met de bandenmaat?
ga de acundas nemen met de alu velgen met versterkte rand , over maat is nog niet gesproken :?

Geplaatst: za 10 jul, 2004 11:01
door Mika
Wees maar gerust dat je met je chassis hoe hij nu is (op die breedte en hoogte) bijlange niet het maximum van je motor kunt vragen in alle situatie's

Maar als je dan toch meer power wilt, neem dan eerst een uitlaat (CDI is pas voor op het allerlaatste normaal gezien)

Velgmaat heeft niks met topsnelheid te maken, het is gewoon hoe groter de diameter van de band hoe meer snelheid je kan halen (op de baan zet men meestal voorraan een groter tandwiel om niet constant te moeten schakelen)

Geplaatst: za 10 jul, 2004 11:32
door sjarty
voor grotere diameter van banden heb je toch grotere velgen nodig ook , of ben ik verkeerd :?:

Geplaatst: za 10 jul, 2004 11:33
door sjarty
hoe krijg ik hem eigenlijk lager?????????, :?

Geplaatst: za 10 jul, 2004 11:40
door L.D.
De grootte van je banden heeft nike te zien met de grootte van je velgen. Een Blaster heeft achteraan kleine velgjes, maar bij mij zitten er toch 22" op. De velg van een Warrior (of Raptor 350) is groter, maar je kan er gemakkelijk 20" opsteken. Het heeft dus niks met elkaar te maken.

Om hem lager te maken denk ik da je andere A-armen, achterbrug of veringen moet kopen. Ben wel nie zeker... Kan ook zijn da je het gewoon kunt instellen.