Pagina 1 van 2
					
				afslaan motor
				Geplaatst: vr 09 jul, 2004 20:24
				door Geert
				ik heb een raar probleem met m'n Z-400.
iedere keer als ik van een heuvel afrij, moet ik de koppeling  inknijpen anders slaat de motor af.  ik rij dan NIET stapvoets ofzo.
het lijkt wel alsof ik helemaal geen motorrem kan gebruiken.
@ Z / KFX rijders
is dit bij jullie ook?  met blaster had ik hier geen probs mee
			 
			
					
				Re: afslaan motor
				Geplaatst: vr 09 jul, 2004 21:12
				door Drive a Z
				Geert schreef:ik heb een raar probleem met m'n Z-400.
iedere keer als ik van een heuvel afrij, moet ik de koppeling  inknijpen anders slaat de motor af.  ik rij dan NIET stapvoets ofzo.
het lijkt wel alsof ik helemaal geen motorrem kan gebruiken.
@ Z / KFX rijders
is dit bij jullie ook?  met blaster had ik hier geen probs mee
Komt er dan ook benzine aan de overloop uit?
 
			
					
				
				Geplaatst: vr 09 jul, 2004 22:06
				door Geert
				nee. volgens mij is het geen benzine probleem
			 
			
					
				
				Geplaatst: vr 09 jul, 2004 23:25
				door rickyblaster
				Mwa had ik bij de cross ook in oss....je remt de motor  te hard af?
			 
			
					
				
				Geplaatst: za 10 jul, 2004 09:28
				door Ralph
				Laat je het gas los zodra je de heuvel af gaat? Loopt hij normaal wel stationair?
			 
			
					
				
				Geplaatst: zo 11 jul, 2004 09:19
				door Geert
				yep, is bij gas los.
loopt goed stationair.
			 
			
					
				
				Geplaatst: zo 11 jul, 2004 09:39
				door Fré
				ik had vroeger iets in die aard: na hevig draaien (bv donuts) had mijn motor de neiging om stil te vallen.
Jij hebt het wel bij naar beneden gaan, maar dat komt ook neer op je carb aan niet-vertikale krachten blootstellen.
Sinds ik mijn vlotterniveau heb aangepast heb ik dat niet meer, misschien eens proberen?
			 
			
					
				
				Geplaatst: zo 11 jul, 2004 10:52
				door Robby
				had ik ook voor met men klx, na hevig crossen had deze geen ralenti niet meer. Nooit geweten waarom, kdacht da et van de warmte was, starte altijd ditrekt enzo.
			 
			
					
				
				Geplaatst: zo 11 jul, 2004 16:37
				door Ralph
				Loopt de benzine misschien uit de vlotterbak als hij schuin staat?
			 
			
					
				
				Geplaatst: zo 11 jul, 2004 22:43
				door Robby
				hoelang heb je je quad al en van waneer is dit begonnen? heb nog een vraagje, weet niemand of de suzuki een geforceerde smering heeft of niet, want anders kan daar het probleem zitten, omdat alle olie vanvoor in het blok gaat bij de afdaling (het oliepijl komt als het ware omhoog en door de druk valt ie uit) dit is een probleem dat bij husqvarna veel voorkomt (zoals ook griperen als ie wheelied omdat de olie vanachter in het blok komt te staan) Dit is wel met blokken van voor 2000.
greetz
			 
			
					
				
				Geplaatst: ma 12 jul, 2004 16:08
				door Sg6
				hmmm
asl ik de kemmelberg afdaal heb ik geen pb daarmee, zal aan iets anders liggen zekers
			 
			
					
				
				Geplaatst: ma 12 jul, 2004 16:32
				door seatec
				is je benzine kraantje in reserve of gewone stand? kan er ites me te maken hebben.  the reserve inlaat is mischien een beeje vervuilt of zo.
Kan gebeuren. Good Luck
			 
			
					
				
				Geplaatst: zo 18 jul, 2004 20:13
				door Teunie
				Hoe steil is die helling ongeveer?
			 
			
					
				
				Geplaatst: zo 18 jul, 2004 20:32
				door Geert
				behoorlijk steil,  ik ben overtuigd dat het geen benzine probleem is, start gelijk weer.
lijkt op uitrollen en je koppeling niet inknijpen in versnelling.
			 
			
					
				
				Geplaatst: ma 19 jul, 2004 00:01
				door Teunie
				Als hij afslaat is het ofwel benzine ofwel ontsteking lijkt mij.
Ofwel staat hij in een te hoge versnelling waardoor hij het niet meer kan trekken?
Als de helling echt stijl is kan je vlotterkamer leeglopen waardoor hij afslaat, weet je zeker dat er niets uit de overflow komt?