Pagina 1 van 3
opvoeren
Geplaatst: za 21 nov, 2009 14:54
door erdal
ik had een vraagje.
ik heb net een quad gehaald adly traffic jammer en ik wou hem graag wat sneller hebben en wat meer optrek.
hoe kan ik dat doen maar ik heb niet wat je noemt zakken met geld.
iemand een idee ?
Re: opvoeren
Geplaatst: za 21 nov, 2009 15:10
door Haagje
70cc
andere uitlaat
daarnaast moet je ook
druk/trekveertjes veranderen
en andere rollen.
Re: opvoeren
Geplaatst: za 21 nov, 2009 16:17
door raptor350
quad-racerrr schreef:70cc
andere uitlaat
daarnaast moet je ook
druk/trekveertjes veranderen
en andere rollen.
70cc met originele koppeling , vario en carbu zal vrees ik niet lekker lopen + bijna geen verschil maken qua vermogen.
Begin eerst eens met een andere uitlaat , power1 vario , malossi / stage6 koppeling , 21mm dellorto carbu , 70cc ...
In die volgorde zou ik uw quad tunen
tip: als uw quad al vrij goed is getuned raad ik u carbonnen kleppen aan , want origineel zitten er ijzere kleppen in en die breken nogal makkelijk door dat extra vermogen. Als die ijzere kleppen in je cilinder vallen ( wat ze vaak doen als ze afbreken ) is heel je cilinder + wss krukas voor de vuilbak
V-force 3 membraan van stage6 is een aanrader !
Re: opvoeren
Geplaatst: za 21 nov, 2009 16:26
door Haagje
omg
Ik heb zelf een bromquad gehad dus ik weet wel wat ik zeg
En van 50 naar 70cc geeft al een heel groot verschil
Wel met andere uitlaat was dat. Maar voor de rest alles standaard, zelfs de carb
Hiermee trok ik auto wheelie en haalde dik 90km/u
En zoals deze persoon aangaf heeft hij niet een al te groot budget.
En ik weet dat wanneer je andere koppeling enz nog plaats dat dat nog meer doet. Maar voor straat gebruik niet echt nodig.( zonde geld dus )
Re: opvoeren
Geplaatst: za 21 nov, 2009 16:31
door raptor350
quad-racerrr schreef:omg
Ik heb zelf een bromquad gehad dus ik weet wel wat ik zeg
En van 50 naar 70cc geeft al een heel groot verschil
Wel met andere uitlaat was dat. Maar voor de rest alles standaard, zelfs de carb
Hiermee trok ik auto wheelie en haalde dik 90km/u
En zoals deze persoon aangaf heeft hij niet een al te groot budget.
En ik weet dat wanneer je andere koppeling enz nog plaats dat dat nog meer doet. Maar voor straat gebruik niet echt nodig.( zonde geld dus )
Ik heb een sprint scooter van +20PK ( minarelli horizontaal blok )
volledig zelf opgebouwd en afgesteld !!!
autowheelie met een zo'n zware quad , met ori koppeling , ori vario en ori (14mm ? ) carbu ?
haha , das een goeie
Re: opvoeren
Geplaatst: za 21 nov, 2009 16:41
door Haagje
was een 14mm wat erop zat maar 17,5
weet niet welke de adly heeft maar 17,5 kost anders toch niks 2dehands.
En oja als dat alles is 20 pk
PS men quad woog maar 120 kilo...
En nog iets lees de vraag van de TS eens
Zonder veel kosten sneller gaan
geen sprinter ervan maken...
Re: opvoeren
Geplaatst: za 21 nov, 2009 17:05
door dieseltank
geef die jongen raad ipv elkaar afzeveren en te lullen hoeveel pk en snelheid je ooit uit een blok hebt gehaald!
ik geloof heus dat jullie van tuning afweten.
maar zet het in de juiste volgorde, quad-racer je zal er heel wat van af weten, maar leg het hem dan ook goed uit
Re: opvoeren
Geplaatst: za 21 nov, 2009 17:34
door Haagje
Wat wil ik meer uitleggen ik heb al gezegd hoe het zit.
70cc erop
ander uitlaat ( natuurlijk een beetje snelle uitlaat ) Geen standaard
Wanneer je 1 van deze aanpassingen doet moet het volgende ook gedaan worden
Druk/trekveren / rollen / sproeier veranderen.
Natuurlijk even kijken hoeveel mm carb je hebt minimaal 17,5 voor 70cc.
En dan loopt hij al als een speer
Tevens voor how to's enz wijs ik je door naar
http://www.scooter-freaks.nl hier staan genoeg vragen van mensen dus je zult snel geholpen zijn daar.
Re: opvoeren
Geplaatst: za 21 nov, 2009 17:52
door raptor350
Je hebt maar 1uitlaat , en dat is een technigas quadder uitlaat ... die zijn trouwens als niet berekend voor een 70cc, dus zal al veel inhouden
!
En voor 30 euro heb je al een power1 vario, die gaat veel verder open dan een standaard ...
Je mag er nog een 1000cc cilinder opsteken , zolang je vario niet ver genoeg open gaat heeft dit geen zin !!!!
dus zonde van je geld als je je ori vario houd ...
Als je ook maar een klein beetje afweet van scooter tuning , dan weet je de volgorde waarin je een motorblok moet tunen.
En dan is volgens mijn volgorde
=> andere uitlaat , power1 vario , malossi / stage6 koppeling , 17.5 tot 21mm dellorto carbu , 70cc ...
Je kunt zelf kiezen tot waar je gaat , totdaar waar je budget het toelaat.
Nomraal gezien zou je voor elke cilinder een andere uitlaat moeten hebben , omdat je timingen van je cilinder altijd anders zijn. Dus je uitlaat moet ook daarop zijn berekend. maar dat gaat hier niet makkelijk omdat er volgens mij maar 1 uitlaat beschikbaar is.
iedere tuner weet dat de uitlaat het ALLERBELANGRIJKSTE onderdeel is van een 2takt motor !!
Re: opvoeren
Geplaatst: za 21 nov, 2009 18:02
door Haagje
haha.... is evenveel als uw raptor
ik heb misschien nog wel meer
Oja en een automaat is sneller dan een schakelbak
@ TS
Mocht je toch mijn advies willen volgen PB me maar want hier heb ik geen zin in.
Heb zelf een access streak xxl gehad.
Check men topic maar.
viewtopic.php?f=42&t=12480&p=184100&hil ... ss#p184100
En mocht je me niet geloven dan kan ik je nog wel in contact brengen met de eigenaar die hem na mij gekocht heeft.
Die weet wel hoe die gelopen heeft
Re: opvoeren
Geplaatst: za 21 nov, 2009 18:28
door raptor350
quad-racerrr schreef:haha.... is evenveel als uw raptor
ik heb misschien nog wel meer
Oja en een automaat is sneller dan een schakelbak ::
@ TS
Mocht je toch mijn advies willen volgen PB me maar want hier heb ik geen zin in.
Heb zelf een access streak xxl gehad.
Check men topic maar.
viewtopic.php?f=42&t=12480&p=184100&hil ... ss#p184100
En mocht je me niet geloven dan kan ik je nog wel in contact brengen met de eigenaar die hem na mij gekocht heeft.
Die weet wel hoe die gelopen heeft
Weeral een fout antwoord ...
Een manueel is sneller dan een automaat !
Als je 2 quads naast elkaar zet met hetzelfde vermogen en hetzelfde gewicht. De ene met vitessen en de andere zonder . Dan zal de manuele quad sneller optrekken dan de automaat.
post aub enkel als je iets nuttigs te vertellen hebt dat klopt liefst
Re: opvoeren
Geplaatst: za 21 nov, 2009 18:34
door airwolf
dieseltank schreef:geef die jongen raad ipv elkaar afzeveren en te lullen hoeveel pk en snelheid je ooit uit een blok hebt gehaald!
ik geloof heus dat jullie van tuning afweten.
maar zet het in de juiste volgorde, quad-racer je zal er heel wat van af weten, maar leg het hem dan ook goed uit
Re: opvoeren
Geplaatst: za 21 nov, 2009 19:13
door scoops
Dat er geen uitlaat te krijgen is voor die 70cc is niet echt een groot probleem, als je een beetje handig hebt koop je een 2de hands ding die een beetje in de beurt komt met de vorm van de bocht (of zoals ik vroeger ooit, zocht de goedkoopste 70cc uitlaat in de buurt uit en heb de compleete bocht verzaagt en weer in elkaar gelast zodat alles weer netjes paste)
Re: opvoeren
Geplaatst: za 21 nov, 2009 20:09
door tjobbie
perssonlijk als je niet teveel geld uit wilt geven zou ik een ander uitlaatje zoeken, een 17,5 mm carb kost niet veel,zwaardere trekveertjes, drukveer, en een polini/mallossi vario.
het enige wat nu nog telt is de ervaring met de rollen in de vario tunen en de afstelling van de hoofdsproeier.
plus wat heel belangrijk is, is het SOORT uitlaat wat je eropzet.
vaak zijn de straight uitlaatjes goed in trekkracht maar niet in top.(zwaardere rollen benodigd)
en de terugloop uitlaatjes zijn goed in snelheid maar boeten in op trekkracht (lichtere rollen benodigd)
het is heel erg afhankelijk van hoe jij je quadje wil laten lopen.
met het afstellen van de rollen in een vario kun je het beste een setje polini rollen kopen in verschillende gewichten waarbij
je kunt spelen(luisteren) hoe de vario reageert, en na de definitieve afstelling het gewicht onthouden en goede rollen kopen
die niet zo hard slijten(plat worden).
dit lijkt mij het goedkoopste alternatief.
hierna kun je altijd nog over naar een 70cc ed.
Re: opvoeren
Geplaatst: za 21 nov, 2009 22:33
door raptor350
tjobbie schreef:perssonlijk als je niet teveel geld uit wilt geven zou ik een ander uitlaatje zoeken, een 17,5 mm carb kost niet veel,zwaardere trekveertjes, drukveer, en een polini/mallossi vario.
het enige wat nu nog telt is de ervaring met de rollen in de vario tunen en de afstelling van de hoofdsproeier.
plus wat heel belangrijk is, is het SOORT uitlaat wat je eropzet.
vaak zijn de straight uitlaatjes goed in trekkracht maar niet in top.(zwaardere rollen benodigd)
en de terugloop uitlaatjes zijn goed in snelheid maar boeten in op trekkracht (lichtere rollen benodigd)
het is heel erg afhankelijk van hoe jij je quadje wil laten lopen.
met het afstellen van de rollen in een vario kun je het beste een setje polini rollen kopen in verschillende gewichten waarbij
je kunt spelen(luisteren) hoe de vario reageert, en na de definitieve afstelling het gewicht onthouden en goede rollen kopen
die niet zo hard slijten(plat worden).
dit lijkt mij het goedkoopste alternatief.
hierna kun je altijd nog over naar een 70cc ed.
beter ga je voor de power 1 vario omwille van het prijsverschil , power 1 = 33 euro , malossi = 55 euro ...
en de kwaliteit is hetzelfde. ( je hebt wel nog betere vario's zoals de polini super speed control en de malossi MHR vario , die kosten 90 euro , maar hebben enkel nut op een sprint setup)
idd, dat noemen ze testrolletjes. Bijna alle merken bieden ze aan. Persoonlijk vind ik die van stage 6 zeer goed.
Je ka gerust een ander merk van rollen in je vario doen , dus bijvoorbeeld malossi rollen in een power 1 vario ...
mvg,
raptor350