Pagina 1 van 3
keuze quad 450 700
Geplaatst: do 24 dec, 2009 00:58
door ToTo
hallo iedereen ik ben bijna 18 en ik rij nu met een zwarte ltz 400 (suzuki) van 2008 maar zou graag willen overschakelen naar een 450 of 700 omdat ik iets rapper wil gaan en wat meer power nodig heb .
Ik zou eerder voor een 450 gaan omdat ik meer cross en soms baan doe. Dus wat zal het worden KFX 450 , LTR , YFZ of raptor 700, kfx 700 . kheb ook al getwijfelt voor banshee . laat maar komen die reacties
Re: keuze quad 450 700
Geplaatst: do 24 dec, 2009 13:38
door L crosser
LTR
Re: keuze quad 450 700
Geplaatst: do 24 dec, 2009 14:13
door AdlyRS
LTR
Re: keuze quad 450 700
Geplaatst: do 24 dec, 2009 14:54
door cor
raptor 700 zeer prettig op de weg met cross geen ervaring
hoor wel regelmatig dat een yamaha 450 veel meer onderhoud vergt of dit waar is weet ik niet
m.v.g. Cor
Re: keuze quad 450 700
Geplaatst: do 24 dec, 2009 15:07
door scoops
Yfz, en onderhoud valt best mee (mits je hem standaard houd). Ik rij ook al een tijd met een 450 en dan 80% offroad en baan, en hij bevalt dus echt uitermate goed.
Re: keuze quad 450 700
Geplaatst: do 24 dec, 2009 15:27
door L crosser
raptor 700 is te zwaar voor te crossen, en de 450's van zowel yamaha als suzuki zijn aan elkaar gewaagd dus das een keuze van wat je zelf het fijnst vind rijden
Re: keuze quad 450 700
Geplaatst: do 24 dec, 2009 16:29
door raptor350
als iedereen gewoon zijn eigen quad vermeld, gaan we niet ver geraken hoor !
Waarom ltr, yfz, raptor 700 .... Argumenteer jullie eens !!
Re: keuze quad 450 700
Geplaatst: do 24 dec, 2009 22:45
door L crosser
lees hier boven maar eens ^ ^ ^ een 700 is 'niet' geschikt voor de cross dus daarom zou ik al de 450 pakken en ja reden van ltr voor mij is dat hij veel soepeler en fijner rijdt als een yfz (zowel de yfz als de yfz R) maar daarom zeg ik ga eens proefrijden met beide machines en bepaal het zelf, blijft anders toch een eindeloze discussie
Re: keuze quad 450 700
Geplaatst: vr 25 dec, 2009 09:35
door JR
Met een 700 kan je gerust crossen, alleen vergt het meer inspanning.
Als je dan toch wil rijden op parcours, dan ga je automatisch je quad wel veranderen.(stuurdemper, killswitch, verbreden, nerfbars,veren, uitlaat, jetkit, ...)
Welke quad? Wel elke heeft zijn voordelen. Maar het belangrijkste is dat hij je goed zit. Als je zitpositie inorde is kan je verder afwegen. Dus rijdt eens met elk type eens en kijk dan verder.
De meest nemen een yfz; ltr of ktm.
En elke quad vraagt voldoende onderhoud. Op tijd olie, oliefilter en luchtfilter vervangen is nodig bij elke quad. Wij vervangen olie elke 5uur en de filter nog veel vlugger. Enkel de zuiger is bij een 450 sneller versleten.
Re: keuze quad 450 700
Geplaatst: vr 25 dec, 2009 10:19
door raptor350
L crosser schreef:lees hier boven maar eens ^ ^ ^ een 700 is 'niet' geschikt voor de cross dus daarom zou ik al de 450 pakken en ja reden van ltr voor mij is dat hij veel soepeler en fijner rijdt als een yfz (zowel de yfz als de yfz R) maar daarom zeg ik ga eens proefrijden met beide machines en bepaal het zelf, blijft anders toch een eindeloze discussie
en de SX 450 / KFX 450 / TRX 450 ....
Re: keuze quad 450 700
Geplaatst: vr 25 dec, 2009 13:12
door scoops
raptor350 schreef:L crosser schreef:lees hier boven maar eens ^ ^ ^ een 700 is 'niet' geschikt voor de cross dus daarom zou ik al de 450 pakken en ja reden van ltr voor mij is dat hij veel soepeler en fijner rijdt als een yfz (zowel de yfz als de yfz R) maar daarom zeg ik ga eens proefrijden met beide machines en bepaal het zelf, blijft anders toch een eindeloze discussie
en de SX 450 / KFX 450 / TRX 450 ....
Kom eens met wat inhoud i.p.v. opmerkingen te maken (nu al 2 keer) wat niets toevoegd aan dit topic terwijl je zelf met de opmerking kwam om te argumenteren.
Re: keuze quad 450 700
Geplaatst: vr 25 dec, 2009 13:27
door L crosser
ben ik het mee eens! maar jongens als je een quad wilt moet je je er gewoon bij neerleggen dat het veel onderhoud vergt maar zoals al vaker gezegd zal TOTO zelf met de quads moeten gaan rijden om een eigen oordeel te vellen iedereen vind wat anders (die vind dat fijner en die vind dit fijner) dus ik neem aan dat het hierbij is opgelost
Re: keuze quad 450 700
Geplaatst: vr 25 dec, 2009 13:34
door raptor350
scoops schreef:raptor350 schreef:L crosser schreef:lees hier boven maar eens ^ ^ ^ een 700 is 'niet' geschikt voor de cross dus daarom zou ik al de 450 pakken en ja reden van ltr voor mij is dat hij veel soepeler en fijner rijdt als een yfz (zowel de yfz als de yfz R) maar daarom zeg ik ga eens proefrijden met beide machines en bepaal het zelf, blijft anders toch een eindeloze discussie
en de SX 450 / KFX 450 / TRX 450 ....
Kom eens met wat inhoud i.p.v. opmerkingen te maken (nu al 2 keer) wat niets toevoegd aan dit topic terwijl je zelf met de opmerking kwam om te argumenteren.
Ik kan geen antwoord geven op ToTo zijn vraag want ik heb nog nooit gereden met 450cc's quads of een raptor 700
dus ik ga mij hierover ook niet uitspreken !
Ik vind het gewoon wat absurd als mensen komen met een antwoord : LTR
Daar heeft hij ook niets aan
...
Het is indd wel grotendeels eigen smaak / keuze. Daarvoor zou je ze allemaal eens persoonlijk moeten kunnen testen.
Maarja, in de praktijk is diet niet makkelijk te doen vrees ik
Re: keuze quad 450 700
Geplaatst: di 29 dec, 2009 23:58
door ToTo
Kom eens met wat inhoud i.p.v. opmerkingen te maken (nu al 2 keer) wat niets toevoegd aan dit topic terwijl je zelf met de opmerking kwam om te argumenteren.[/quote]
Ik kan geen antwoord geven op ToTo zijn vraag want ik heb nog nooit gereden met 450cc's quads of een raptor 700
dus ik ga mij hierover ook niet uitspreken !
Ik vind het gewoon wat absurd als mensen komen met een antwoord : LTR
Daar heeft hij ook niets aan
...
Het is indd wel grotendeels eigen smaak / keuze. Daarvoor zou je ze allemaal eens persoonlijk moeten kunnen testen.
Maarja, in de praktijk is diet niet makkelijk te doen vrees ik
[/quote]
merci jelle houd u kalm !
Re: keuze quad 450 700
Geplaatst: wo 30 dec, 2009 00:19
door ToTo
L crosser schreef:ben ik het mee eens! maar jongens als je een quad wilt moet je je er gewoon bij neerleggen dat het veel onderhoud vergt maar zoals al vaker gezegd zal TOTO zelf met de quads moeten gaan rijden om een eigen oordeel te vellen iedereen vind wat anders (die vind dat fijner en die vind dit fijner) dus ik neem aan dat het hierbij is opgelost
nja dat is waar, ik vind de ltr een beest en uniek met de uitlaat in het midden maar het enige na deel is dat je dan geen achteruit hebt en bij een kfx 450 wel!