Pagina 1 van 1
Yamaha yfz 450
Geplaatst: wo 03 mar, 2010 18:35
door miichielx
is het waar dat een yamaha yfz gemaakt is om te crossen en dat dat afziet van op de baan te gaan ? en dat je om de zoveel km je cilinder moet vervangen ? of is het net als de bvb warrior dat je er niet moet achterkijken en gewoon alles moet voorzien van olie .. ?
mvg
Re: Yamaha yfz 450
Geplaatst: wo 03 mar, 2010 18:50
door Mark_T
Hij maakt meer toeren dan bijvoorbeeld een Raptor 700 en zal bij intensief gebruik dus meer onderhoud nodig hebben.
Re: Yamaha yfz 450
Geplaatst: wo 03 mar, 2010 18:55
door miichielx
Mark_T schreef:Hij maakt meer toeren dan bijvoorbeeld een Raptor 700 en zal bij intensief gebruik dus meer onderhoud nodig hebben.
bedoel je met intensief dan meer naar de cross toe .. en meer onderhoud , wat bedoelje daar mee ? klepstelling , vervangen van onderdelen ( dewelke dan ? ) ... ?
Re: Yamaha yfz 450
Geplaatst: wo 03 mar, 2010 19:48
door JR
De slag van de piston by een yfz is korter dan een raptor ofzo. Daarom slijt de piston sneller, aangezien hij meer slagen doet. Daardoor is hij met minder cc's toch even snel en agressief.
Gevolg: Sneller slijtage van cilinder (30u) en krukas en cilinder (tussen de 60-90u)
Olie en oliefilter vervang je het best rond elke 5uur.
Re: Yamaha yfz 450
Geplaatst: wo 03 mar, 2010 20:01
door miichielx
fft , zijn dat grote kosten ? en is dit hetzelfde bij een suzuki 450 quad ? hoeveel bedragen die waarden dan ongeveer van een gewone quad , want een kruk is niet bepaald makkelijk om te vervangen hé

is de oliefilter makkelijk te bereiken ?
alvast bedankt !