Pagina 1 van 1
Springbergen
Geplaatst: wo 21 jul, 2004 15:08
door dtf
Ik heb onlangs een wedstrijd meegereden,bij de training,tweede ronde na 3springheuvels,achterpion alle tanden eraf,nieuwe pion en ketting gemonteerd,en bij de 1e reeks ketting kapot gesprongen,ik heb dan in de tweede reeks bij het landen geen gas gegeven,en het was beter,ik had ook mijn ketting losser gehangen,maar bij het landen hoorde ik nog lawaai,bestaan er speciale ketting spanners zodat je de ketting los kan zetten,en dat ze toch opgespannen blijft??
Geplaatst: wo 21 jul, 2004 15:17
door YAMAHA-BLASTER
ik heb er altijd 2 cm spelling op zitten.
Geplaatst: wo 21 jul, 2004 16:28
door Fré
geen gas geven is volgens mij op het eerste gezicht gelijkaardig qua kettingbelasting als gas geven bij het landen.
En een losse ketting is imho niet goed!
waarom niet gewoon je ketting binnen de specs opspannen?
Geplaatst: wo 21 jul, 2004 19:15
door Ludovic 250
je mag geen gas geven,of zeker niet veel,altijd een beetje speling houden,de ketting spant haar eigen op van zodra je rijdt en er krachten op komen
Geplaatst: wo 21 jul, 2004 19:19
door Mika
Gas geven bij het landen is een must om niet te veel tijd te verliezen, ik doe het altijd zo en heb nooit problemen met tanwielen en/of ketting gehad
Geplaatst: wo 21 jul, 2004 19:24
door Fré
en de landing is aangenamer!
Geplaatst: vr 23 jul, 2004 19:16
door Ludovic 250
ik laat men gas los
Geplaatst: vr 23 jul, 2004 19:42
door Mika
Echt eens proberen van gas te geven bij het landen, ik geef zelfs al volle gas in de lucht (lekkere sound

)
Geplaatst: vr 23 jul, 2004 23:30
door Fré
wel, je kan eerlijk gezegd niet zomaar kiezen op gebied van gas geven. Als je gas geeft dan kom je na het eind van de landing bijna kaarsrecht op je achterwielen terecht, laat je je gas los dan duik je met je neus naar beneden. Beetje doseren is imho de boodschap. Maar net voor het landen kan je wel even gas geven om de landing te versoepelen (de val wordt zo voornamelijk door de achtervering geabsorbeerd).
Geplaatst: za 24 jul, 2004 00:51
door Robby
heb jij wel een kettingspanner steken? anders was de ketting 2x te hard opgespannen. Op de verpakking van een ketting staan altijd de toleranties, maar bij quads nemen we altijd 2.5cm speling. en anders in een onderhoudsboekje staat de perfecte speling voor een ketting van je quad. Ook eens controleren of je voortandwiel en achtertandwiel evenwijdig lopen.
Geplaatst: za 24 jul, 2004 08:27
door No Limit W-tec
Waarschijnlijk te weinig kettingspeling, mag echt heel slap staan hoor.
En gas geven in de lucht, anders verlies je te veel snelheid.
Geplaatst: ma 02 aug, 2004 21:49
door dtf
Ik heb nu een speciale kettingspanner bested van HPD,ik hoop dat het opgelost zal zijn,in ieder geval ik had veel minder gekraak bij het landen zonder gas als met gas.