pfff dat zijn een hele boel vraagjes
zal er een paar beantwoorden
bouwjaar zou ik 2007 nemen is goedkoper dan de 2009/2010 en heeft ( meestal ) geen mankementen.
Model is het zelfde gebleven alleen bijv andere kleur kappen enz. ( dit is de opvolger van YFM660 dat is met carburateur en deze is injectie. )
De YFM700 wordt nog niet zo lang bebouwt voor zover ik weet heeft hij dus ook niet echt kinderziektes...
Se model is alleen andere kleurencombinatie en andere vering. ( licht er aan welke kleuren combi jij mooier vindt
)
Geen idee of hij dan gekeurd moet worden Wel weet ik dat je GEEN gordel op je quad moet zetten, het gaat namelijk bijna zeker een keer gebeuren dat je op zijn kant ofso gaat en dan is de kans ZEER groot dat het verkeerd afloopt. draag geen gordel maar gewoon een helm dan vlieg je er af en kom je niet onder je quad terecht en zit je vast ( ben zelf al paar keer over zijn zijkant gegaan en heb gewoon helm op en heb elke keer niks gehad.
Ik zal geen quad kopen zonder kenteken het is erg veel werk en gaat veel geld in kosten om hem goed te maken voor de keuring en dan is het nog de vraag of het echt gaat lukken ( meestal ) ben je ook duurder uit dan dat je er gewoon een op kenteken koopt.
als je er een R1 blok in wilt bouwen zou je hem opnieuw moeten laten keuren bij RDW dan moet hij voldoen aan alle eisen bijv E-keur lampen enz. enz.
Als je het toch doet en hem later op kenteken wilt hebben zou ik gewoon eentje met kenteken kopen en de tijd dat je het blok aan het inbouwen bent de quad schorsen.
als je een quad koop met Belgisch kenteken moet hij ook opnieuw gekeurd worden en dan moeten ook de e-keur lampen enz er op en je moet nog een deel BPM betalen afhankelijk van de nieuw prijs en de leeftijd van de quad.
2007 ( dit bouwjaar raad ik je aan.. omdat hij eigelijk net zo goed is van eentje van 2009 maar stuk goedkoper.)
http://link.marktplaats.nl/327708983" onclick="window.open(this.href);return false;
2008 ( minder nette quad voor meer geld... )
http://link.marktplaats.nl/336750406" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 ( SE uitvoering )
http://link.marktplaats.nl/333963298" onclick="window.open(this.href);return false;
volgens mij achter 9 inch en voor 10 inch.
onderhoud is gewoon
- ketting ALTIJD vet houden en vervangen indien nodig ( licht er aan hoevaak je rijdt en door het zand enz. geld ook voor tandwielen)
- olie vervangen ongeveer 1 x per jaar en meteen olie filter ( oliefilter kost 10 euro.. )
- altijd netjes schoonmaken
- remblokken vervangen ongeveer 1 x per 1.5 jaar.
- luchtfilter schoonmaken ( licht er aan hoevaak je door bagger enz, rijdt )
Ik doe al het onderhoud zelf is niet al te moeilijk.
Ik hoop dat je er wat aan hebt
Succes !!