Warrior 350 koud schakelt slecht
Geplaatst: do 15 apr, 2010 17:22
Hallo allemaal,
Ben nieuw hierzo, en heb sinds 2 weken een warrior 350 uit 2001.
Eerste week alles prima, ook koud starten, nergens problemen mee.
Deze week, dus de 2de week, treden er bij koude start problemen op. quad start prima, slaat in 1x aan.
Echter, quad is gestart, doe me helm op, handschoenen aan, rustig weg rijden in 1, en dan lukt 9 van de 10x het niet om hem naar z'n 2 te krijgen.
Zodra de quad een kleine 400/600m gereden heeft, of tijdje stil voor het stoplicht, komt de motor op temperatuur en schakelt verder prima. Tevens sinds vandaag, als die koud is en ik rij weg gaat prima.
Echter als ik vol acceleer (dus niet hoge toeren, maar vanuit lage toeren vol gas geef) dan slipt de koppeling. Is vooral in de midden toeren merkbaar. Heb dit eerder nog niet gehad...Kan misschien sporadisch alleen vandaag voorgekomen zijn maar het baart me zorgen.
Als ik bij koude start de koppeling opdraai, dan schakelt die wel naar z'n 2, echter zodra het motortje warm is, dan slipt de koppeling...kut oplossing dus...zou gewoon normaal naar z'n 2 moeten schakelen.
Van z'n 5 naar 6 als die goed warm is, wil weleens missen, komt in een soort vrij (tandwielen naar elkaar "brengen")?
Draag vrij dikke schoenen, misschien het daar aan ligt, maar dit zou niet mogen gebeuren mijn insziens...
Ik begin het idee te krijgen koppeling op is, kan iemand dit bevestigen? En als dit niet zo is, wat zou het probleem kunnen zijn?
Indien die op is, weet iemand wat nieuwe platen ongeveer kosten?
Er zit trouwens 10w40 vol synth olie in, volgens de vorige eigenaar.
Ben nieuw hierzo, en heb sinds 2 weken een warrior 350 uit 2001.
Eerste week alles prima, ook koud starten, nergens problemen mee.
Deze week, dus de 2de week, treden er bij koude start problemen op. quad start prima, slaat in 1x aan.
Echter, quad is gestart, doe me helm op, handschoenen aan, rustig weg rijden in 1, en dan lukt 9 van de 10x het niet om hem naar z'n 2 te krijgen.
Zodra de quad een kleine 400/600m gereden heeft, of tijdje stil voor het stoplicht, komt de motor op temperatuur en schakelt verder prima. Tevens sinds vandaag, als die koud is en ik rij weg gaat prima.
Echter als ik vol acceleer (dus niet hoge toeren, maar vanuit lage toeren vol gas geef) dan slipt de koppeling. Is vooral in de midden toeren merkbaar. Heb dit eerder nog niet gehad...Kan misschien sporadisch alleen vandaag voorgekomen zijn maar het baart me zorgen.
Als ik bij koude start de koppeling opdraai, dan schakelt die wel naar z'n 2, echter zodra het motortje warm is, dan slipt de koppeling...kut oplossing dus...zou gewoon normaal naar z'n 2 moeten schakelen.
Van z'n 5 naar 6 als die goed warm is, wil weleens missen, komt in een soort vrij (tandwielen naar elkaar "brengen")?
Draag vrij dikke schoenen, misschien het daar aan ligt, maar dit zou niet mogen gebeuren mijn insziens...
Ik begin het idee te krijgen koppeling op is, kan iemand dit bevestigen? En als dit niet zo is, wat zou het probleem kunnen zijn?
Indien die op is, weet iemand wat nieuwe platen ongeveer kosten?
Er zit trouwens 10w40 vol synth olie in, volgens de vorige eigenaar.