Pagina 1 van 3

draaigas

Geplaatst: za 24 jul, 2004 16:32
door Ludovic 250
uiteindelijk hebbek ook een draaigas gestoken,ik weet dat vele er negatief over denken maar toch wil ik het proberen.
kan het zijn dat de quad iets rapper gaat reageren op het gas?en heeft iemand tips om niet op men gezicht te gaan,bv voor het springen,is dit moeilijk?ga je niet automatisch gas geven?en in de putten?

Geplaatst: za 24 jul, 2004 17:11
door RAPPY660
ik rij ook met draaigas en zou niet anders willen
ik vind alleen wel prettig om een killswitch te hebben
maar het blijft een persoonlijke keus
gewoon rijden zo als je met duimgas ook rijd gaat alles goed
niet bang voor zijn



suc6 ermee :wink:

Geplaatst: za 24 jul, 2004 17:17
door Ludovic 250
bang bennek niet maar er zijn er zoveel die het afraden en daarmee

Geplaatst: zo 25 jul, 2004 09:45
door SlOoT
Ik heb ook sinds kort draaigas, maar ik heb al de conclusie kunnen trekken dat ik voor duimgas ga.

Waar je op moet letten is dat je bij de landing na een sprong het gas iets los laat, als je landt geef je "automatisch" gas, ik ging er al meerdere malen onverwacht vandoor :lol: :lol: Over kippen en al is het voor mij aardig lastig. En ik kan ook geen wheelies maken met draaigas, te weinig controle.

Maar als je er een paar maand mee hebt gereden denk ik wel dat je het aardig onder de knie zal hebben :wink:

Geplaatst: zo 25 jul, 2004 09:47
door Mika
Hoeze geen gas geven bij het landen, draai maar met een flinke leur aan die gas, dan ga je tenminste voor uit :twisted:

Voor echte MX zuigt een duimgas, kan je het echt geen kwartier op volle vermogen mee uithouden, ik spreek uit ervaring

Geplaatst: zo 25 jul, 2004 09:48
door SlOoT
Ik bedoel op landingen waar het niet mogelijk is om volgas verder te gaan. Bijvoorbeeld als er een bocht aan komt.
Had ik thuis wel, ik vloog ja zo uit de bocht :lol: :lol: :lol:

Maar bij mij gaat het draaigas eraf en komt op mijn vader zijn quad.

Geplaatst: zo 25 jul, 2004 09:50
door SlOoT
Mika schreef: Voor echte MX zuigt een duimgas, kan je het echt geen kwartier op volle vermogen mee uithouden, ik spreek uit ervaring
Ik denk dat je daar inderdaad gelijk in hebt.

Geplaatst: zo 25 jul, 2004 09:50
door Mika
Voor recratie rijders zie ik ook geen redenen om draaigas te monteren, tenzij je het gewend bent, maar voor iemand als Ludovic die competitie doet is draaigas echt een must vanwege het feit dat het veel minder vermoeiend is voor de armspieren

Geplaatst: zo 25 jul, 2004 09:51
door SlOoT
Wel een voordeel wat ik vind aan draaigas is dat je het stuur beter vast kan houden, je kan nu dus ook je duim gebruiken om vast te houden.

Geplaatst: zo 25 jul, 2004 10:14
door sjarty
wou ook dadelijk draaigas maar heb de duimgas een proefperiode gegeven en het enige nadeel is dat ik bij het terugschakelen tussengas geef en dit moeilijk kan kombineren met het remmen met de voorrem en weet nog met de motor dat dit zeer vlot ging , dus met de tijd mischien toch draaigas :wink:
rijd ook enkel op de baan :D

Geplaatst: zo 25 jul, 2004 10:16
door Ludovic 250
ik schoof er regelmatig af waardoor ik veel tijd verloor en met bevrozen handen kannek alleen maar plankgas geven en dat is ook niet altijd goe,daarmee ga ik draaigas proberen

Geplaatst: zo 25 jul, 2004 14:19
door Rik350
SlOoT schreef:Wel een voordeel wat ik vind aan draaigas is dat je het stuur beter vast kan houden, je kan nu dus ook je duim gebruiken om vast te houden.
Dat vind ik dus niet want als je duimgas hebt kan je echt aan het stuur hangen zonder gas te geven. Met draaigas ga je dan toch gas geven ook als je dat niet wilt.

Geplaatst: zo 25 jul, 2004 18:03
door SlOoT
Rik350 schreef:
SlOoT schreef:Wel een voordeel wat ik vind aan draaigas is dat je het stuur beter vast kan houden, je kan nu dus ook je duim gebruiken om vast te houden.
Dat vind ik dus niet want als je duimgas hebt kan je echt aan het stuur hangen zonder gas te geven. Met draaigas ga je dan toch gas geven ook als je dat niet wilt.
Dat had ik in het begin ook, maar het gaat nu al wat beter. Maar met duimgas heb ik gewoon meer controle dus gaat dat er weer op.

Geplaatst: zo 25 jul, 2004 18:45
door Ludovic 250
ben daarjuist even gaan rijden en een paar keer gesprongen,rijden door putten enzo gaat zeer goed maar het springen was de eerste keer een landing op men voorwielen,maar het begint te betere

Geplaatst: wo 14 sep, 2005 19:52
door quadfreaky
maar wa kost et ongeveer en kun je et op meerdere quads zette of is et voor iedere quad anders??